Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-12, 20:22   #701
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Rine: Mannen min spiser også hovedsaklig for å bli mett. Jeg er overbevist om at han har et Kjipere liv enn meg.

Så vil jeg bare kommentere det med småspiste barn. Mitt barn er småspist deler av dagen (morgen og formiddag) pga forhold rundt hennes diagnose. Hun er IKKE kresen. Hun har alltid spist "alt", og de fleste voksne er sjokkert over hva hun spiser. Men det er ikke alltid mulig å få mat i henne, nei.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:39   #702
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

For en diskusjon. Det forsvares å gi barna det de foretrekker og det argumenteres for å ikke gi barna det de foretrekker hvis dette er ensformig, både fancy og ufancy matbokser får sleivspark og man skal for all del ikke mene noe om andres matbokser, men å omtale innholdet med negativt fortegn betyr for all del ikke at man mener noe om det.

Mine barns matbokser representerer i veldig liten grad noe verdivalg. Jeg velger andre arenaer når jeg skal flashe god-mor-egenskapene mine, godt skjulte som de er. Jeg aner virkelig ikke hva andre sender med ungene sine heller. Men jeg lurer litt på hva som menes med fancy mat, for kanskje jeg faktisk er litt i den kategorien? Det hender jo jeg skeier ut og pynter maten med et smilefjes eller noe sånt, og det pleier å være noe grønt og noe frukt og kanskje en miniyoghurt eller noe sånt oppi der. Alle andre forsøk på å være kul har falt i fisk, både kjøttboller og muffins og karbonader kommer i hvertfall i retur. Så brødskiver it is. Mine barns matbokser er preget av to mål: få i dem næring (som de faktisk spiser) og pushe frukt og grønt på dem så ofte som mulig gjennom dagen. All kreativitet som måtte komme er bare fordi det kan være gøy av og til. På samme måte som jeg synes det er gøy å dekorere rommet deres eller stryke på et merke på ei kjedelig barnebukse.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:31   #703
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Kjedelig mat er kjedelig mat, så får det være et definisjonsspørsmål hva som er kjedelig mat.
Jeg spiser ikke kjedelig eller kjip mat selv, og det skal ungene mine slippe. Vi spiser sunn og variert mat og jeg kommer aldri til å endre på det hvor mye det disses ene eller andre veien.
Jeg gidder dog ikke å stanse ut figurer og bokstaver, det sparer jeg til kakene.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 23:51   #704
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.


Min påstand er at man får kresne barn av kjedelige matpakker. Ikke småspiste barn.

Hva kommer først? Høna eller egget?

Det er måte på hvor lenge du gidder å variere matpakka når det eneste i den som spises er brødskiva med leverpostei.

Jeg lager ikke fancy matpakker til ungene, men snuppas matpakke er sunn og godt sammensatt. Knerten får utelukkende brød med leverpostei (eller salami hvis han vil skeie ut litt den dagen).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 10:00   #705
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg spiser ikke kjedelig eller kjip mat selv

Dette er litt interessant, for jeg er ganske sikker på at de fleste voksne som jobber sted med tilgang til kantine og ikke trenger ta med matpakke sjelden spiser brødskiver selv.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 14:59   #706
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Dette er litt interessant, for jeg er ganske sikker på at de fleste voksne som jobber sted med tilgang til kantine og ikke trenger ta med matpakke sjelden spiser brødskiver selv.

Jeg jobber ikke et sted med kantine, jeg spiser ikke kjip mat for det.
Men jeg har jobbet i en kantine, og jo veldig mange av dem som spiste spiste nettopp brødskiver.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 15:22   #707
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Dette er litt interessant, for jeg er ganske sikker på at de fleste voksne som jobber sted med tilgang til kantine og ikke trenger ta med matpakke sjelden spiser brødskiver selv.

Jeg har tilgang til kantine med bra varmmat hver dag, flertallet ser likevel ut til å spise brødskiver.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 15:26   #708
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Ikke ti ville hester kunne fått meg til å kjøpe en brødskive i en kantine som tilbød andre alternativer.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 16:16   #709
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg jobber ikke et sted med kantine, jeg spiser ikke kjip mat for det.
Men jeg har jobbet i en kantine, og jo veldig mange av dem som spiste spiste nettopp brødskiver.

Det er typisk for nordmenn, lunsj skal være brødskiver og ingenting annet. Mannen min får jo DE skjeve blikkene på jobb fordi han stort sett spiser varm lunsj (middagsrester). De fatter ikke at han kan spise "middag til lunsj", og blir helt sjokkerte over at han til og med skal spise middag når han kommer hjem, for da har han jo spist middag TO ganger den dagen?!

Der jeg jobbet frem til i sommer, hadde vi noen svensker i en periode, de spiste varm lunsj hver dag og syntes det var så rart å se nordmenn spise brødskiver til lunsj hver dag.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 16:36   #710
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Kanskje diskusjonen her gjenspeiler teorien om at det finnes to typer mennesker: De som spiser for å leve, og de som lever for å spise.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 16:56   #711
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det er typisk for nordmenn, lunsj skal være brødskiver og ingenting annet. Mannen min får jo DE skjeve blikkene på jobb fordi han stort sett spiser varm lunsj (middagsrester). De fatter ikke at han kan spise "middag til lunsj", og blir helt sjokkerte over at han til og med skal spise middag når han kommer hjem, for da har han jo spist middag TO ganger den dagen?!

Der jeg jobbet frem til i sommer, hadde vi noen svensker i en periode, de spiste varm lunsj hver dag og syntes det var så rart å se nordmenn spise brødskiver til lunsj hver dag.

Men sånn kalorimessig er det vel mye mer kalorier i varm mat/middagsrester enn i 2 skiver grovbrød med skinke?

Jeg spiser dørgende kjedelig matpakker, målet er å bli mett uten å spise mer kalorier enn nøødvendig. Ungene har også kjedelige matpakker, mellomste vil ha det slik og minste er nok preget av sine kjedelige foreldre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 17:25   #712
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg blir faktisk overrasket over dere som beskriver at folk legger seg opp i hva man har i matpakken på jobb. Jeg har aldri opplevd det på noen av de plassene jeg har jobbet. Om noen kommenterer så er det på en positiv måte, at det så godt ut osv.
Aldri på den måten dixie beskriver.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 17:48   #713
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

For få år siden var det loff i matpakka som var fandens verk, det måtte jo være grovbrød. Nå er grovbrød blitt kjip mat.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 17:50   #714
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg får stort sett bare positive tilbakemeldinger på matpakkene mine, det var mest en enkelt kollega som hengte seg opp i brødvaflene mine og hadde stor moro ut av at jeg hadde vafler til lunsj. Never mind at de bestod av vann, havregryn og eggerstatning, liksom. Det var på den tiden jeg var på temmelig streng diett på grunn av intoleranser, og det å finne på noe til lunsj var en prøvelse i seg sjøl. Da føltes det ganske sårt å få hentydninger om at en sitter og spiser noe usunt, særlig for meg som har nok komplekser på mat og kropp fra før.

Jeg vet også at andre kollegaer har fått beskjeder som "Burde du spise det der?" og lignende, noe som gjør at de ofte unngår å spise sammen med andre. Det er utrolig kjipt, så jeg har vært ganske opptatt av å si fra når jeg hører den type kommentarer.

Nå, derimot, får jeg som oftest høre at matpakkene mine ser så gode ut, og særlig damene lar seg fascinere av laptop lunchboxen min (jepp, jeg og vesla har hver vår). Faktisk har jeg blitt bedre på å lage god lunsj til meg sjøl etter at jeg begynte å lage klar matboksene til både henne og meg på kvelden, så her får både mor og datter varierte matbokser - med frukt og greier! Pent kan det finne på å se ut også. Makan, altså.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 17:57   #715
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men sånn kalorimessig er det vel mye mer kalorier i varm mat/middagsrester enn i 2 skiver grovbrød med skinke?

Du kan spise ganske mye grønnsaker og magert kjøtt/fisk før du kommer opp i kalorinivået til to brødskiver, faktisk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 18:07   #716
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg har kjøpt brødskiver i kantina mange ganger. Ferskt brød med smør og brunost, det er ganske deilig, altså. Mye bedre enn ferdigsmurte loff-horn med svett ost og skinke, og mye billigere for en student enn varmmaten.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 18:23   #717
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg gikk helse- og sosialfag på vgs. og da hadde vi et fag om mat og ernæring. Husker det var gjentatt flere ganger i læreboka at man ikke måtte spise middag med er én gang om dagen, det ble man overvektig av.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 19:17   #718
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg gikk helse- og sosialfag på vgs. og da hadde vi et fag om mat og ernæring. Husker det var gjentatt flere ganger i læreboka at man ikke måtte spise middag med er én gang om dagen, det ble man overvektig av.

Det kan man nok lett bli, men det handler nok mer om mengde og type middag enn å spise noe annet enn brødskiver til lunsj. To fulle middager med saus osv. hver dag vil nok bli i overkant for alle som ikke har tungt kroppsarbeid.
Varm lunsj er ikke noe for meg på hverdager, jeg blir daff av det. Salat er fint. Jeg spiser mye mindre mengde til lunsj enn til middag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 19:34   #719
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frukt i matboksen

På min arbeidsplass er det satt fram brød, knekkebrød, pålegg og mykje salat og salatingrediensar. Eg vil tru at over 95 % tar seg ei stor skål salat til lunsj, i tillegg til brød. Ein miksar sjølv, men kan ha i bønner, reker, egg, skinke, raspa gulrot, løk, feta og mykje meir. Det er fantastisk deilig med ein diger porsjon salat til lunsj. Dog skulle eg gjerne hatt varm mat som valg også. Eg tar meg gjerne ei brødskive, men er veldig glad eg slepp å kun ete brød til lunsj.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 19:46   #720
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men sånn kalorimessig er det vel mye mer kalorier i varm mat/middagsrester enn i 2 skiver grovbrød med skinke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du kan spise ganske mye grønnsaker og magert kjøtt/fisk før du kommer opp i kalorinivået til to brødskiver, faktisk.


Det Teo sa, minus kjøtt/fisk, han spiser som regel vegansk lunsj. Kanskje en suppe, salat eller middagsrester. Her i huset ser vi oss ikke blinde på kalorier, vi tenker næring (og at det skal være mettende og godt). De spiser varm lunsj nesten overalt i verden. Forresten, 2 brødskiver hadde han ikke spist, det er jo fryktelig lite mat for en voksen mann?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 02-09-12 kl 20:49.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no