Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 21:23   #21
Supernala
Superkul
 
Supernala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 253
Supernala er litt kul
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg fikk det til å bevege seg et lite halvsekund, men det står stort sett stille

Samme her

__________________
_____________
Stolt mamma


I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:25   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Jeg fant flere slike, superfascinerende altså!






Denne er den mest fascinerende av alle, synes jeg. Min datter liker denne godt og fikk den fint til første gangen:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:28   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Vi kjøpte en hel bok med sånne på Vitenfabrikken i Sandnes. Fascinerende greier. I boken står de forklart hvorfor vi blir lurt av disse optiske illusjonene.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:28   #24
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Beveger seg mye om jeg sitter rett forann det, men står stille om jeg ser det fra siden.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:29   #25
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Dixie, hva er det jeg ser etter på det siste bilde?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:30   #26
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Om jeg lukker at -3 øye og bare har åpen 0 øyet, så beveger det ikke på seg,men har jeg begge åpne så beveger det på seg. Lukker jeg 0 øyet så beveger det på seg

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:30   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

:kvalm:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:31   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Vitenfabrikken.

Mannen min så det fra alle vinkler og på alle måter, men han ser INGEN bevegelse, ikke engang på de andre bildene her i tråden. Ikke noe som helst. Jeg og syvåringen ser det hele tiden, også fra siden. Men på de bildene med sirkler på, står den sirkelen vi ser direkte på, i ro, mens de andre snurrer. Det er vel sånn det skal være også, tenker jeg.

Jeg har altså aldri problemer med illusjoner av den typen, men disse 3D-bildene som florerte overalt på nittitallet, husker dere dem? De klarte jeg aldri å få til? De solgte bildebøker med dem overalt, og de hadde utstillinger på kjøpesentre osv der man kunne prøve. Jeg har aldri fått dem til. Vet dere hvilke jeg mener?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:31   #29
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Jeg ser det, men det nederste i sort/hvitt skjønner jeg ikke. Beveger det seg?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:32   #30
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvis jeg holder øynene i ro står bildet stille. Flytter jeg blikket, rører det på seg før det faller til ro igjen når øynene er i ro igjen.

Slik er det for meg også. Beveger jeg blikket opp og ned på bildet, er det masse bevegelse. Også bevegelse om jeg fokuserer over bildet. Fokuserer jeg direkte på bildet og har blikket i ro, så er bildet stille

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:32   #31
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Disse bildene med massevis av "flekker"? De har jeg alltid fått til. De blir til facinerende 3d-bilder ja.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:33   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Dixie, hva er det jeg ser etter på det siste bilde?

Åja jeg glemte jo å få med forklaringen for de som ikke har prøvd det før. Her er den:

http://www.hansmagnus.com/hms/frame.asp?page=illusjon

Man ser plutselig Jesus/Che Guevara/en lignende type på veggen, det er nesten skummelt. Og veldig kult, jeg elsker sånt! Forresten så ser du også figuren når du lukker øynene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:34   #33
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Ja jeg vet hva du mener. Jeg fikk det som regel til, men måtte fokusere.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:35   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Disse bildene med massevis av "flekker"? De har jeg alltid fått til. De blir til facinerende 3d-bilder ja.

Ja, disse:

http://library.thinkquest.org/J0110336/3Dgal.htm

Får dere dem til, altså? Morfar elsket disse bildene og mobbet meg alltid fordi jeg ikke fikk det til. Hvordan gjør dere? Det står at man bare kan stirre på dem så kommer motivet frem, det nytter ikke hos meg. Jeg har også prøvd å skjele, stirre intenst osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:36   #35
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Ja, så Che Guevara på veggen! Kult.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:38   #36
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Jeg ser at alle bildene beveger seg. Og jeg ser "Jesus"- ansiktet også. Sprøtt!

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:39   #37
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvis jeg holder øynene i ro står bildet stille. Flytter jeg blikket, rører det på seg før det faller til ro igjen når øynene er i ro igjen.

Samme her.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:42   #38
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ja, disse:

http://library.thinkquest.org/J0110336/3Dgal.htm

Får dere dem til, altså? Morfar elsket disse bildene og mobbet meg alltid fordi jeg ikke fikk det til. Hvordan gjør dere? Det står at man bare kan stirre på dem så kommer motivet frem, det nytter ikke hos meg. Jeg har også prøvd å skjele, stirre intenst osv.

Jeg fikk en hel bok med slike til jul en gang - det var mye tom stirring i den boka i løpet av jula fra nesten alle i slekta. Det er utrolig enerverende når man ikke får det til, men artig når det går. Kluet er å ikke fokusere for mye først men så feste blikket når fugurene begynner å framtre.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:43   #39
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Dixie Diner haha jeg kan heller ikke se noe der.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:44   #40
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere at dette bildet beveger på seg?

Å fytti - det begveger seg jo så en stakkar blir reint sjøsjuk, jo.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no