Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-12, 17:03   #741
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, og jeg mener da heller ikke at den bør være det. Jeg mener bare at det ikke er så farlig om den ER det av og til.

Og jeg tror at dersom man åpner for "litt sjokolade av og til, men den må være mørk" vil sjokoladespisingen i norske skoler ganske snart komme ut av kontroll. I enkelte tråder virker det jo som om dere barneskolelærere har nok å henge fingrene i, men hvis kontroll av matbokser og sukkerhøye unger er noe dere synes er greit, så fra meg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 17:22   #742
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Bra man ikke bor i Canada, der er det lov med godteri og brus på skolen.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 19:22   #743
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og jeg tror at dersom man åpner for "litt sjokolade av og til, men den må være mørk" vil sjokoladespisingen i norske skoler ganske snart komme ut av kontroll. I enkelte tråder virker det jo som om dere barneskolelærere har nok å henge fingrene i, men hvis kontroll av matbokser og sukkerhøye unger er noe dere synes er greit, så fra meg.

Jeg tror ikke det blir noe problem.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 09:16   #744
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og jeg tror at dersom man åpner for "litt sjokolade av og til, men den må være mørk" vil sjokoladespisingen i norske skoler ganske snart komme ut av kontroll.

Nøyaktig hvorfor tror du det? Føler du at eple- og bananspisingen har kommet helt ut av kontroll i norske skoler? Hvis det er slik at en rute eller to med mørk sjokolade kan sidestilles med et eple eller en banan, så syns jeg da man kan inkludere sjokoladen i matboksen på samme måte som med frukt.

Det sagt, så er jeg i sannhet ikke sikker på at alle unger vil sette pris på sjokolade med kakaoinnhold på 70+. Den sjokoladen er ganske bitter. For ikke å snakke om ringvirkningene av at 70% kakao-sjokolade ble sett på som sunt! Jeg kan nærmest garantere at min datter automatisk hadde nektet å spise det.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 09:26   #745
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Mine barn elsker 86% (jeg synes 70 er litt for søt), men minstemann ble sur sist han fikk en bit og trodde det var godteri han skulle få: "Mamma! Dette her er hverdagssjokolade! Det er ikke godteri!"

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 09:49   #746
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og jeg tror at dersom man åpner for "litt sjokolade av og til, men den må være mørk" vil sjokoladespisingen i norske skoler ganske snart komme ut av kontroll.

Tror du hovedgrunnen til at flertallet av foreldrene ikke sender med sjokolade i matboksen, er fordi skolen forbyr det?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 09:54   #747
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det sagt, så er jeg i sannhet ikke sikker på at alle unger vil sette pris på sjokolade med kakaoinnhold på 70+. Den sjokoladen er ganske bitter. For ikke å snakke om ringvirkningene av at 70% kakao-sjokolade ble sett på som sunt! Jeg kan nærmest garantere at min datter automatisk hadde nektet å spise det.

Jeg tror det avhenger av hva slags sjokolade man er vant med å spise. Mine barn har fått biter med 70 % i ny og ne fra de var små, og de liker det godt. Vi lager alltid kakao med melk og 70 % sjokolade, og tilsetter ikke noe sukker i tillegg. Det har vi gjerne til helgefrokosten om vinteren, og sender med jentene på turdag. Det sagt, så gafler de gjerne en melkesjokolade i lørdagsgodteriet også, altså.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 10:03   #748
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Begge mine elsker mørk sjokolade, de har fått det fra de var ganske små.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 10:10   #749
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg føler at det ikke er mer å hente hos dere. Hvis dere ikke skjønner forskjellen på sjokolade og bananer og hva det vil føre til om man åpnet for at det er lov med godteri på skolen, er dere jaggu meg dummere enn dere har godt av. Himmel!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 10:11   #750
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Det er også litt dumt å tro at det automstisk vil bli flom, fordi det faller et par regndråper. Det er jo FrP-logikk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 10:16   #751
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Forstår dere virkelig ingenting? Mange elever lager egne matpakker, mange foreldre er ettergivende, mange foreldre er ganske tjukke i hodet, summa summarum vil det å åpne for at det er greit med sjokolade i matboksen føre til at mange har med seg mye usunt, det er jeg rimelig skråsikker på. Jeg er med på at mørk sjokolade er sunnere enn mye annet man trykker i seg, men hvorfor ungene ikke kan trykke i seg sjokoladen kl. 17.00 i stedet for kl. 11.30, det har jeg store problemer med å skjønne. Jeg skjønner heller ikke hva regndråper og bananer har med dette å gjøre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 10:26   #752
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg føler at det ikke er mer å hente hos dere. Hvis dere ikke skjønner forskjellen på sjokolade og bananer og hva det vil føre til om man åpnet for at det er lov med godteri på skolen, er dere jaggu meg dummere enn dere har godt av. Himmel!

Det går an å lytte litt til hva motparten sier også. Det er ikke fali, det.

I hovedsak snakker de fleste om at mørk sjokolade ikke defineres i godterikategorien i flere og flere sammenhenger. Og når det blir gjengs oppfatning (noe det kanskje er i ferd med å bli), blir ikke lenger mørk sjoko i matboksen å "åpne for godteri på skolen".

For joda, de fleste av oss klarer å skille på ulike typer matvarer selv om de til hører samme varegruppe. F.eks. vil de fleste synes at grove saltkjeks er innenfor hva som er akseptabel matboksmat. Ikke nødvendigvis sunn, men "lovlig". Samtidig synes de fleste at Maryland Cookies eller Tom og Jerry-kjeks sorterer utenfor lovlighetskategorien. Boller og lyse rundstykker er også på hver sin side av grensen, selv om de er ganske like av utseende. Særlig med brunost på. På samme måte mener jeg at en boks med nøtter, rosiner og biter av mørk sjokolade bør være mulig å skille fra et Kinderegg. Det er gjennomførbart, og det vil neppe føre til en flom av nøttesjokobokser i matboksene. Det trenger ikke engang føre til et ekstraordinært skriv fra skolen om at Sjokolade Over 70 % Nå Tillates i Matboksene, de kan bare sakte gli over i akseptertkategorien, sammen med matmuffinsene og havrevaflene.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 10:37   #753
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det går an å lytte litt til hva motparten sier også. Det er ikke fali, det.

I hovedsak snakker de fleste om at mørk sjokolade ikke defineres i godterikategorien i flere og flere sammenhenger. Og når det blir gjengs oppfatning (noe det kanskje er i ferd med å bli), blir ikke lenger mørk sjoko i matboksen å "åpne for godteri på skolen".

.

Jeg lytter til hva motparten sier, og blir ganske frustrert over det jeg hører, faktisk. Hvem tenker du skal skjekke hvilken type sjokolade det er i matboksen, eller skal man bare stole på at folk holder seg innenfor 87 % grensen?
Men for all del-det er jo ikke slik at dårlig kosthold og overvekt er et problem i dagens samfunn, så kanskje man bør stole såpass på folk at man åpner opp for alle typer mat i matboksen? Jeg er ikke for diktaturet, selv om det kanskje kan høres slik ut, men jeg har jobbet såpass lenge i skolen (lenger enn de fleste i tråden, tipper jeg) at jeg vet at det å åpne for mørk sjokolade er det samme som å åpne for alle typer sjokolade.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 10:41   #754
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Hva med grove vafler og matmuffins, Rine?


Jeg har ikke overvettes tillit til Folk Flest, altså, og jeg er sikker på at hos enkelte så vil mørk sjokolade hos tre elever lage trøbbel og halloi og melkesjokolade hos resten. men jeg HAR ganske stor tillit til den enkeltes skole og lærers evne til å vurdere dette underveis, og så innføre adekvate tiltak ved behov. Av og til MÅ man ha firkantede regler. Av og til slipper man det, gudsjelov.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 10:45   #755
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Jeg er med rine her. Tillat mørk sjokolade i matboksen og vips har man tillatt sjokolade og snop i praksis.

Og i følge eldste så er det allerede mye snop i matboksene til barna i klassen. (jeg har muligens et sant FP- barn, som observerer andre matbokser og rapporterer om de hjemme)

Om man mener mørk sjokolade er en nødvendig del av et sammensatt kosthold, så er det vel mulig å innta det til frokost, middag eller kvelds, skulle jeg tro.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 10:48   #756
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Ja, det tenker jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:03   #757
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg lytter til hva motparten sier, og blir ganske frustrert over det jeg hører, faktisk. Hvem tenker du skal skjekke hvilken type sjokolade det er i matboksen, eller skal man bare stole på at folk holder seg innenfor 87 % grensen?

Trenger noen å sjekke? Gjennomføres det jevnlige matboksinspeksjoner på jakt etter ulovligheter i dag? Come on, dette er jo en sånn sak som først håndteres når det blir et problem. Regelen er at det ikke er lov å ha med godteri og brus på skolen. Det følger ikke med en detaljert liste over hva som defineres som godteri. Det finnes massevis som er i grenseland, og de adresseres først dersom grenselandvarene blir et problem.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men for all del-det er jo ikke slik at dårlig kosthold og overvekt er et problem i dagens samfunn, så kanskje man bør stole såpass på folk at man åpner opp for alle typer mat i matboksen?

Du er jo så unyansert i argumentasjonen, at det nesten blir umulig å besvare. Men ok, det er ikke alle typer mat som skal tillates på skolen. Godteri og brus skal fortsatt være uønsket.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er ikke for diktaturet, selv om det kanskje kan høres slik ut, men jeg har jobbet såpass lenge i skolen (lenger enn de fleste i tråden, tipper jeg) at jeg vet at det å åpne for mørk sjokolade er det samme som å åpne for alle typer sjokolade.

Akkurat som å åpne for saltkjeks er å åpne for alle typer kjeks? Eller å åpne for matmuffins er å åpne for alle typer muffins? Eller å åpne for Farris er å åpne for alle typer brus?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:07   #758
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Om man mener mørk sjokolade er en nødvendig del av et sammensatt kosthold, så er det vel mulig å innta det til frokost, middag eller kvelds, skulle jeg tro.

Det er forskjell på å mene at mørk sjokolade er nødvendig i matboksen og å mene at det er akseptabelt. Jeg argumenterer for det siste. Selv om jeg aldri har følt behov for å gjøre det, annet enn i kakaoform. (Vel, fortsatt ikke følt behov for det, da, men i hvert fall gjort det.)

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:10   #759
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen



Jeg ser fram til underholdning resten av dagen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:30   #760
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Det trenger jo ikke være inspeksjoner av lærerne som skaper uro og misforståelser. Elevene selv følger nok med, og hadde mine barn hatt kakaosjokolade med seg i matboksen kunne de godt ha plumpet ut med "ahhh det skal bli godt med en bit sjokolade til dessert" eller noe i den dur. Sånt blir det fort kommentarer av, noe osm jeg syns man bør prøve å unngå.

En jente i klassen til min eldste hadde rislunsj med seg på skolen en dag i 2. klasse. Datteren min hentet seg en rislunsj da vi var på butikken samme dag, la den i vognen og sa at læreren hadde gitt "X" lov å spise rislunsj. Læreren hadde gitt eleven lov med forbehold om at hun ikke hadde rislunsj med seg flere ganger.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no