Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Selskap 75 års dag. Hva serverer man?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-07, 18:49   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Selskap 75 års dag. Hva serverer man?

Sambo til mamma fyller 75 år i mai og vi "barna" planlegger overraskelsesparty.
Vi skal sette oss ned sammen neste uke og planlegge alt.

Vet ikke hva de andre mener ennå men jeg har søkt litt på nett om jeg finner noen sider som har oppskrifter for storhusholdning eller oppskrifter til mange. Finner ingenting.
Vi blir et sted mellom 30 og 40 så jeg kunne ønske jeg kunne ha en konkret oppskrift å gå etter.

Lurer litt på å foreslå enten
* biff stroganoff med ris, salat og baguetter til eller
* en eller annen kyllinggryte med sopp og paprika (?) og masse fløte og samme tilbehør.
* Lurer også på å foreslå en litt "hippere" koltbordvariant med flere typer salater med både pasta og kylling, en med tomater og fetaost osv og sikkert en normal grønn salat. VArme karbonader med løk, oppdelte kyllinger, lasagne i en stor langpanneform, kanskje en pai..... en kabaret og potetasalat.
Dette siste blir jo mye mer forarbeid men tror kanskje det er litt mer for enhver, både små og de eldre....
Jeg vet at mamma og sambo liker sånn type mat for de lager det ikke selv men spiser alltid masse når de er her og spiser.

Hva ville dere servert til så mange? Gjerne også med konkret oppskrift som er til litt flere enn til 4. Skjønner jo at jeg kan gange opp oppskrift men om dere har prøvd ut og vet hvor mye bl.a kjøtt man trenger til 30 stk så er man litt "tryggere" i forkant og slipper å engste seg for om det ernok til alle.... (Prestasjonsangst)

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 16:07   #2
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Selskap 75 års dag. Hva serverer man?

Her finner du en del oppskrifter for storhusholdning:
TINE
Arla

Lykke til med bursdagsforberedelsene!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 01:02   #3
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Selskap 75 års dag. Hva serverer man?

Et selskap for en 75 åring hadde jeg holdt meg til tradisjonen tro med koldtbord og karbonader og alt det der styret.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 01:05   #4
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selskap 75 års dag. Hva serverer man?

Koldtbord er mye arbeid om dere skal lage det selv, men det blir alltid vellykket! Selv hadde jeg nok laget Bacalao med rundstykker og flatbrød til. Jeg har en kjempegod oppskrift til ca. 10. Send meg en pm om det er aktuelt!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 10:34   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selskap 75 års dag. Hva serverer man?

Koldtbord er utrolig kjekt. Litt mer forarbeid, men dere kan delta mer på festen. Jeg tror jeg ville ha holdt meg til det tradisjonelle til en slik anledning.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 18:08   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selskap 75 års dag. Hva serverer man?

Jeg slenger meg på de som nevner et tradisjonelt koldtbord.

Min far skal holde 75-årslag i april, og han vil ha koldtbord, eller snitter - tradisjonell mat til mennesker hvis snittalder ligger på over 50 år.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 18:12   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Selskap 75 års dag. Hva serverer man?

Koldtbord er en sikker vinner vil jeg tro, der alle kan finne noe de liker.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 18:55   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selskap 75 års dag. Hva serverer man?

Takk for svar.
Jo, jeg vet at det er mest safe med koltbord men disse andre vil ikke at det skal koste "noe" og da ser jeg for meg masse arbeid her... De vil at vi skal lage maten selv....

Koltbord-mat kan man ikke akkurat gjøre istand lang tid i forveien heller....Jeg er litt sånn at jeg MÅÅ bry meg og er derfor redd for at jeg er en av de som får mer enn nok å gjøre her.

Vi skal ha et møte på tirsdag så da blir vi nok enige..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 19:08   #9
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Selskap 75 års dag. Hva serverer man?

Om dere velger å servere varmmat går det jo an å leie inn et par ungdommer for kvelden og la dem gjøre mesteparten av arbeidet. Da slipper dere å stå på kjøkkenet med mat, søl og oppvask.

En annen mulighet er spekemat, hvis man kjøper ferdig oppskåret kjøtt, loff osv trenger det ikke å bli så mye jobb. Hva om en av dere tar med salat, en tar med eggerøre osv?



Lykke til med festen!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no