Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enda et portvinsausspørsmål!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 13:42   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Enda et portvinsausspørsmål!

Jeg laget denne for en stund siden, og smaken ble nydelig. Jeg har likevel et par spørsmål om finpussing!

  • Jeg skulle ønske konsistensen var enda litt mer sirupsaktig, dvs litt tykkere. Jeg kokte sausen inn til nesten ingenting (1/4 kanskje), og tilsatte meierismør. Hva er det best å jevne en slik saus med? Når jevner man, helt på slutten? Noen som gidder å gi meg ganske eksakte mål?
  • Når man bruker vin i saus skal jo den reduseres ned til sirup før kraften helles på. Jeg gjorde dette i portvinsausen også, er det nødvendig, eller er det annerledes når man bruker portvin enn svakvin?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 22:20   #2
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et portvinsausspørsmål!

Jeg jevner med maizena. Rører ut en-to barneskjeer i litt av kraften (for å unngå klumper) når den har kokt inn til ca. halvparten. Denne tilsettes kraften. Så lar jeg sausen tykne, tilsetter vinen/portvinen og lar den fortsette å koke (bare litt). Hittil har jeg ikke fått klager på konsistensen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no