Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pastasalat, hva har du i?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-06, 14:39   #21
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pastasalat, hva har du i?

En rask og enkel pastasalat:

pasta
oppkuttet salamiskiver
cherry tomater

Og dressing! Smaker veldig godt...

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 14:58   #22
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pastasalat, hva har du i?

Valgfrie pastaskruer kokes.

stekes i panne:
løk
paprika
sopp
skinkebiter i terninger eller strimler

Skjær opp hvitost i små terninger

Lag dressing av en boks Kesam, sitron, hvitløk og pepper og alt blandes sammen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 08:16   #23
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pastasalat, hva har du i?

Eg laga ny variant i går;

En pakke mager kesam blandast med cirka ei tube vanlig majones. Bland i salt og mykje peppar. Ha i en stor hakka rødløk, eventuelt to. Cirka ei boks med minimais i cmtjukke bitar. Steik 6 sopp i skiver, gjerne aroma. Steik cirka 200 gram med bacon i små bitar. 500 gram pasta av noko slag kokast.

Bland alt mens sopp og bacon fortsatt er lunt. Et viktig stikkord er nykverna peppar. Viktig.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 08:40   #24
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pastasalat, hva har du i?

Pastaskruer
Kalkunskinke (boks)
Tomat
Agurk
Paprika (rød)
Mais
Vårløk
Sånne sopp som begynner på C som jeg aldri klarer å skrive rett
Krutonger

Evt isbergsalat, men det er sjelden jeg gidder det.

Dressing varierer alt etter hva jeg har lyst på.


Sist redigert av Señora : 07-01-07 kl 10:22. Årsak: Glemte paprika
Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 09:21   #25
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pastasalat, hva har du i?

Jeg bruker

2 små hjertesalat
1 agurk
cherry tomater
1 gul paprika
1 rød paprika
sukkererter
1 rød løk
mais og ananas hvis jeg har
en boks bog skinke
og pastaskruer

Så har jeg over salatmiks fra alpnaering. Så lager jeg dressing av en boks rømme med salatmiks og hvitløkskrydder også det fra alpnaering.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 10:42   #26
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pastasalat, hva har du i?

Så mange forskjellige pastasalater! Kult. Her er vår (vegetarvariant) :

Tomater
Marinerte artisjokkhjerter i biter
Oliven
Pesto
Fetaost
Soltørkede tomater
Smørdampet brokkoli
Hvitløk, løk og champignon stekt sammen med litt krydder
Persille, oregano, timian
Balsamicodressing

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 22:10   #27
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pastasalat, hva har du i?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg laga ny variant i går;

En pakke mager kesam blandast med cirka ei tube vanlig majones. Bland i salt og mykje peppar. Ha i en stor hakka rødløk, eventuelt to. Cirka ei boks med minimais i cmtjukke bitar. Steik 6 sopp i skiver, gjerne aroma. Steik cirka 200 gram med bacon i små bitar. 500 gram pasta av noko slag kokast.

Bland alt mens sopp og bacon fortsatt er lunt. Et viktig stikkord er nykverna peppar. Viktig.


Slurp,- hørtes godt ut.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 22:19   #28
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pastasalat, hva har du i?

Pasta
Reker
Hardkokteegg
Krepsehaller
Isbergsalat
Cherrytomater
Agurk
Mais
Salt
Olje
Dill
_________________________

Pasta
Grillkylling
Mais
Isbergsalat
Cherrytomater
Fransk dressing
Svarte Oliven
Chili
Ananas
Persille
Gressløk

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no