Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Frysemiddager?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-08, 22:52   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frysemiddager?

I helgen skal jeg lage noen store porsjoner med lasagne og med fiskegrateng - kjekt å ha nå når hverdagene setter i gang for fullt. Varme, dekke bord, spise.

Finnes det andre tips til gode middager å ha i fryseren?

(Deler forresten et annet favoritt-tips: Lag tynne pizzabunner (gjerne grove), prikk dem og stek dem i 3 minutter, frys den i en stabel. Små eller store. Lag en diger batch tykk tomatsaus og frys i porsjonspakker (jeg har kjøpt masse billige plastbegre med lokk), og frys dem også. Du lager ferdig pizza med saus, smårettskinke og hva ellers du har lyst på, og fedigrevet ost, raskere enn det tar å varme ovnen. Og siden den bare trenger ca. 5 min steketid så er det kjappere enn en grandis også!! )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 23:02   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Frysemiddager?

Alt av gryteretter. Gulasj!

  Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 23:03   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Frysemiddager?

Grønnsakssuppe er fin å fryse i melkekartonger.
Pølse/skinkegrateng. Lages omtrent på samme måte som fiskegrateng, men krydrer en del mer, og har på ost, og bruker litt buljong i vannet jeg sper med i stedet for fiskekraft.

  Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 23:05   #4
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Frysemiddager?

Polyanna:
Du er en sånn husmor som jeg drømmer om å være, men aldri kommer til å bli.

  Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 23:07   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frysemiddager?

Lapskaus.

Pizza-tipset har jeg brukt med hell ofte, også i barnebursdag. Det blir enkelt å la gjestene lage hver sin pizza hvis man har en stabel med forstekte små pizzabunner klar.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 23:10   #6
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frysemiddager?

Kjøttsuppe er en slager her i huset.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 23:24   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frysemiddager?

... jeg kan ikke å lage kjøttsuppe en gang....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 23:24   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frysemiddager?

Kjøttkaker
Ferdig kjøttsaus til spaghetti

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 08:34   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frysemiddager?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Polyanna:
Du er en sånn husmor som jeg drømmer om å være, men aldri kommer til å bli.



Nuvel, ambisjonene er ofte hakket bedre enn realiteten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 08:51   #10
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frysemiddager?

Hønsegryte
Fiskegrateng
Borsjt
Lapskaus
Alle supper
Bittesmå kjøttboller
Ferdig forvellet og renset klippfisk. Vi bruker den til spaghetti sammen med stekt bacon, det tar bare den tida det tar å koke pasta.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 08:52   #11
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frysemiddager?

Jeg kjøpte to kilo karbonadedeig i går for å lage gigantbatch med lasagne i dag - men det hele stoppet opp da jeg ikke fant ut hva jeg skulle lage lasagnaen i. Hva bruker dere andre?

Jeg liker også å ha spicy kjøttboller i fryseren. Dersom du da allerede har et fryselager med tomatsaus er det fort gjort å slenge frem en spaghettirett i beste Lady & Landstryker-stil.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 08:55   #12
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frysemiddager?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg kjøpte to kilo karbonadedeig i går for å lage gigantbatch med lasagne i dag - men det hele stoppet opp da jeg ikke fant ut hva jeg skulle lage lasagnaen i. Hva bruker dere andre?

Engangs aluminiumsformer hvis du fryser den rå.
Hvis jeg har stekt den ferdig, så har jeg bare delt i store stykker og lagt i fryseposer. (min er ikke så flytende)

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 08:56   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frysemiddager?

Jeg lager lasagnen i store ildfaste former som jeg alltid fyller litt for fulle, slik at det blir masse søl og donderskap.

Kjøttboller syns jeg det er vanskelig å få til til frysing. Til vanlig steker jeg dem bare litt, og så trekker de i sausen. Til frysing må de vel steke til de er gjennomstekte? Og da blir de så tørre, syns jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 09:00   #14
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frysemiddager?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Kjøttboller syns jeg det er vanskelig å få til til frysing. Til vanlig steker jeg dem bare litt, og så trekker de i sausen. Til frysing må de vel steke til de er gjennomstekte? Og da blir de så tørre, syns jeg.

Hvis du tiner bollene sammen med sausen, og lar de trekke der en stund skulle det vel ikke gjøre noe om bollene var halvrå ved frysing?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 09:03   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frysemiddager?

Hm, godt poeng. Kan prøves.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 09:07   #16
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frysemiddager?

Jeg lager lasagne i langpanna. og fryser det som blir til overs etter en middag. Har og laget i langpanne for å ha i fryseren. Avkjøler da å legger i plastposer.Så tines\varmes det i microen når det skal brukes


Ellers det vi har i fryseskapet (har ikke så god plass så begrennser seg hva det er plass til)

Hjemmelaget :
Fiskekaker
Fiskeboller
Fiskepudding
Fiskegrateng.


Par pakker svenskekjøttboller har vi og.
Lager fløtesaus har fråsne boller oppi sause og koker pasta til. Om eks har glemt å avtale noe til middag eller turbo plutselig har lyst på det.
Da er kjøttbollene tint og ferdig ,når pastaen er ferdig.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 19:45   #17
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frysemiddager?

Monsoon: Var det ikke Veronal som fant slike aluminiumsformer på Binders? Jeg har fortsatt store planer om å lage ferdig lasagne og fiskegrateng i slike former, men planene har enn så lenge strandet ved formene, det er sånn hassle å dra til Binders.

Jeg har titt og ofte hjemmelagede hamburgere i frysen, det vil si brød for seg og karbonader for seg. Det er stor suksess hos ungene.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 19:53   #18
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Frysemiddager?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Monsoon: Var det ikke Veronal som fant slike aluminiumsformer på Binders? Jeg har fortsatt store planer om å lage ferdig lasagne og fiskegrateng i slike former, men planene har enn så lenge strandet ved formene, det er sånn hassle å dra til Binders.

Jeg har titt og ofte hjemmelagede hamburgere i frysen, det vil si brød for seg og karbonader for seg. Det er stor suksess hos ungene.

Jeg har kjøpt slike aluminiumsformer i ulike størrelser på Europris, om det ligger nærmere enn Binders.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:07   #19
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frysemiddager?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Kjøttboller syns jeg det er vanskelig å få til til frysing. Til vanlig steker jeg dem bare litt, og så trekker de i sausen. Til frysing må de vel steke til de er gjennomstekte? Og da blir de så tørre, syns jeg.

Du steker de som du pleier, men lar de koke i en kjele med vann, salt og pepper og stekesjyen.
Da blir de gjennomkokte før du fryser de.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:20   #20
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frysemiddager?

Nille har også engangsformer.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no