Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Edru på fest
Jeg har det like gøy som ellers. Ingen forskjell. 39 26,53%
Jeg har det ganske gøy, men litt forskjell er det. 60 40,82%
Jeg føler meg fort litt utenfor. Ikke like gøy. 33 22,45%
Jeg trives ikke med det. 15 10,20%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-14, 00:06   #1
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Spin-off fra trådene i det siste.

Trives du med å være på fest/i sosialt lag der de fleste drikker alkohol, og være den som av ulike grunner ikke gjør det? Tenker da spesielt på de som vanligvis ikke er avholds. Opplever du fester annerledes da, eller spiller alkohol ingen rolle?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 00:11   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Jeg liker bedre å drikke alkohol i sånne anledninger enn å ikke gjøre det. (Ellers hadde jeg jo ikke drukket alkohol i sånne anledninger. ) Det er ikke vondt eller vanskelig å la være, men jeg lar vel i praksis bare være av "helsemessige" grunner (medisin, diett, graviditet, hodepine).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 15:01   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg liker bedre å drikke alkohol i sånne anledninger enn å ikke gjøre det. (Ellers hadde jeg jo ikke drukket alkohol i sånne anledninger. ) Det er ikke vondt eller vanskelig å la være, men jeg lar vel i praksis bare være av "helsemessige" grunner (medisin, diett, graviditet, hodepine).


Sånn er det her også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 15:20   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Vi var ute med en stor gjeng i går, og det var merkbart annerledes å være i en gruppe der nesten halvparten ikke drakk alkohol kontra å være den eneste som sitter der med farris. Mange drakk vin eller øl, mange gjorde det ikke, og det var utrolig deilig at det ikke var fokus på det overhodet.

Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med at folk spør om hvorfor jeg ikke drikker, men da det blir flere som maser om joda, så kjeeeedelig, ta nå litt vin, bilen kan stå her til i morgen, det kan man bli lei av, spesielt fordi det skjer ofte.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 20:13   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med at folk spør om hvorfor jeg ikke drikker, men da det blir flere som maser om joda, så kjeeeedelig, ta nå litt vin, bilen kan stå her til i morgen, det kan man bli lei av, spesielt fordi det skjer ofte.



Så det er ikke bare jeg som har opplevd det,
det var jo en slags trøst.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 00:12   #6
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Tja. Det er ihvertfall ikke de gangene jeg holder det gående til langt utpå natta. Julebord og sommerfest og sånt var ikke gøy på samme måte da jeg var gravid, for eksempel. Det var ikke kjipt, men det blir noe annet.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 00:12   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Det Skilpadda sa.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 00:17   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Jeg opplever det helt greit egentlig, men folk som blir veldig berusa og tror de er fryktelig morsomme å være sammen med er sjelden det når man er helt edru selv. Så det blir sjelden veldig sene kvelder. Gitt at vi her snakker om kvelder der folk drikker endel og ikke sånn kosevindrikking utover kvelden. Jeg liker veldig dårlig å miste kontrollen og blir ekstremt måteholden når andre drikker i overkant ofte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 09:23   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg opplever det helt greit egentlig, men folk som blir veldig berusa og tror de er fryktelig morsomme å være sammen med er sjelden det når man er helt edru selv. Så det blir sjelden veldig sene kvelder. Gitt at vi her snakker om kvelder der folk drikker endel og ikke sånn kosevindrikking utover kvelden. Jeg liker veldig dårlig å miste kontrollen og blir ekstremt måteholden når andre drikker i overkant ofte.

Katter og kenguruer er nok slekt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 00:19   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Jeg er en sånn som svært sjelden drikker, og når jeg gjør det så angrer jeg som regel at jeg drakk. Jeg tåler så veldig, veldig lite før jeg blir uvell. Jeg blir småkvalm lenge før jeg blir litt brisen en gang, og så stopper jeg å drikke. Jeg har det som regel gøyere når jeg ikke drikker fordi da holder jeg ut mye lenger. MEN, jeg synes det er kjipt å bestandig måtte forsvare hvorfor jeg ikke drikker (gjelder ikke med de jeg oftest er sammen med, de kjenner meg). Jeg skulle ønske jeg tålte og likte alkohol bedre.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 00:21   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Og så legger jeg merke til at også i denne pollen er det tatt utgangspunktet i at normalen er å drikke endel.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 07:02   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Og så legger jeg merke til at også i denne pollen er det tatt utgangspunktet i at normalen er å drikke endel.

Pollen er jo rettet mot dem som vanligvis drikker alkohol, men som tidvis lar være - det kan såklart være interessant å spørre dem som ikke drikker til vanlig om hvordan de opplever "drikkende grupper", men det er jo et annet spørsmål.

Og i "min verden" (dvs. min omgangskrets) er normalen å drikke alkohol - jeg mener ikke at det er noe galt eller tvilsomt eller mindreverdig med dem som ikke gjør det, jeg mener bare at så å si alle jeg kjenner drikker alkohol. De som har andre vaner og andre bekjente må selvsagt for all del bare lage tråder og poller med det som utgangspunkt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 09:20   #13
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Pollen er jo rettet mot dem som vanligvis drikker alkohol, men som tidvis lar være - det kan såklart være interessant å spørre dem som ikke drikker til vanlig om hvordan de opplever "drikkende grupper", men det er jo et annet spørsmål.

Og i "min verden" (dvs. min omgangskrets) er normalen å drikke alkohol - jeg mener ikke at det er noe galt eller tvilsomt eller mindreverdig med dem som ikke gjør det, jeg mener bare at så å si alle jeg kjenner drikker alkohol. De som har andre vaner og andre bekjente må selvsagt for all del bare lage tråder og poller med det som utgangspunkt.


Årsaken til at jeg spurte handler litt om de tankene jeg har gjort meg, når jeg har lest de andre 'drikketrådene'. Tråder der man i større grad enn ellers i verden, ser de ulike kategorier av ikke-drikkere, de som drikker litt av og til, og de som ser på alkohol som selvsagt i festlige lag. Alkohol eller ikke burde ikke spille noen rolle, men på en eller annen måte gjør det jo ofte det.

Hadde jeg møtt edru-meg på fest, så hadde jeg ut fra erfaring visst hvor småteit edru-meg synes folk som drikker er, og hvor godt edru-meg husker absolutt alt som blir sagt og gjort. Ergo kan det legge en demper på hvordan jeg forholder meg til personen. Hvis jeg drikker og blir i fjasehumør (for det skjer også), så ønsker jeg på en måte at personene jeg fjaser med ikke skal vurdere situasjonen ut fra en en 100% rasjonalitet. Jeg vil ikke forholde meg til noen, som potensielt sitter og analyserer alt jeg sier, og kanskje bringer det med seg neste gang man møtes. Jeg forholder meg til meg selv - den andre varianten av meg.

Når det er sagt, så forsøker jeg på ingen måte å få folk om ikke drikker til å drikke, men erfaring viser at jeg ikke forholder meg noe særlig til dem på fest rett og slett. Som i utgangspunktet introvert og privat, så er det min måte å beskytte meg på. Men jeg kan på en måte forstå at andre kan finne på å forsøke å 'pådytte' alkohol på noen, fordi det på en eller annen måte oppleves som hemmende for dem, og det blir et slags tullete forsøk på å utgjevne dette. Uten at jeg overhode forsvarer det. Men jeg synes generelt det er interessant å forstå hvor folk kommer fra. Hva er det som gjør at vi mener det vi gjør, og handler som vi gjør?

I settingen fest, der noen drikker jevnt, og noen ikke gjør det, så eskalerer gjerne forskjellen utover kvelden, og som flere sier så blir det sjelden veldig gøy å være edru, og man velger å trekke seg tilbake. Mens for de andre kan det gjerne bli mer og mer gøy, så fremt ikke noen bikker over. Det må være en viss 'jevnhet'. Det samme gjelder de som liker kosedrikking over lengre tid, eller å omgås folks om ikke drikker. Det er en jevnhet i gruppen. Like forventninger. Og i møte med hverandre - konfrontert med hverandre - så kan det være vanskelig å forstå hvorfor man tenker som man gjør, ikke minst fordi personlighet, erfaringer og hva man er komfortabel med er så veldig ulikt.


Sist redigert av Dronningen : 26-09-14 kl 09:30.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 10:40   #14
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Hadde jeg møtt edru-meg på fest, så hadde jeg ut fra erfaring visst hvor småteit edru-meg synes folk som drikker er, og hvor godt edru-meg husker absolutt alt som blir sagt og gjort. Ergo kan det legge en demper på hvordan jeg forholder meg til personen. Hvis jeg drikker og blir i fjasehumør (for det skjer også), så ønsker jeg på en måte at personene jeg fjaser med ikke skal vurdere situasjonen ut fra en en 100% rasjonalitet. Jeg vil ikke forholde meg til noen, som potensielt sitter og analyserer alt jeg sier, og kanskje bringer det med seg neste gang man møtes. Jeg forholder meg til meg selv - den andre varianten av meg.

Spesielt beklemt føler man seg på mandag på jobb etter årets julebord, når sjefen har lagt an på minst 5 av sine unge ansatte, avdelingslederen sovnet innelåst på et toalett, mens din nærmeste kollega satt i en krok og gråt sine modige tårer fordi "ingen var glad i henne". Hvordan folk blir når de drikker påvirker hvordan jeg oppfatter dem som mennesker. Nevnte (forhenværende) sjef klarte jeg for eksempel aldri ta seriøst igjen etter det julebordet.
Folk reagerer forskjellig når de drikker. Jeg er utpreget introvert, og hvis jeg drikker blir jeg bare mer stille og tilbaketrukket, så den "sosiale gevinsten" uteblir, men jeg dømmer ikke de som mister litt hemninger like hardt når jeg selv har drukket som det jeg gjør når jeg er edru på fest.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 10:51   #15
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg er utpreget introvert, og hvis jeg drikker blir jeg bare mer stille og tilbaketrukket, så den "sosiale gevinsten" uteblir, men jeg dømmer ikke de som mister litt hemninger like hardt når jeg selv har drukket som det jeg gjør når jeg er edru på fest.

til den siste biten.

Mens jeg er litt sånn Jekyll and Hyde, og blir ekstrovert, positiv og imøtekommende (det sier litt om hvem jeg er til vanlig ), og av og til er det en god følelse å få lov til å være det - litt befriende.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 00:23   #16
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Jeg synes også at folk blir slitsomme, og det handler vel om det positive sløret alkoholen ellers gir. Jeg er mer imøtekommen når jeg drikker - og pratsom. Som relativt innadvent så er sosiale settinger ofte slitsomme. Alkohol hjelper på. Jeg klarer ikke sånt så bra som de naturlig utadvente og sosiale. Så fester der jeg er edru er ofte korte og kjedelige, og jeg synes gjerne synd i de som får meg til bords.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 00:26   #17
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Det er som regel hyggelig til å begynne med, men jo mer alkohol andre inntar, jo mindre tilpass blir jeg.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 06:46   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Det er som regel hyggelig til å begynne med, men jo mer alkohol andre inntar, jo mindre tilpass blir jeg.

Enig i denne. Jeg kan fint sitte edru en hel kveld å ha det veldig gøy, helt til det bikker over til flatfyll, da forlater jeg "åstedet".

Jeg er en del på reise med kunder, type storby eller skisted, vi finner ihvertfall alltid ett sted å ta en fest eller 4. Vi reiser gjerne torsdag-søndag, den ene dagen i løpet av turen blir gjerne en litt fuktigere dag/kveld/natt og jeg orker ikke, under noen omstedighet å drikke dagen derpå. De prøver å servere meg Ünderberger, øl og annen "vidundermedisin", men jeg klarer ikke. Men jeg har det like gøy på resten av turen for det.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 08:38   #19
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Det er som regel hyggelig til å begynne med, men jo mer alkohol andre inntar, jo mindre tilpass blir jeg.

Sånn har jeg det også. Jeg forlater gjerne festen når andre blir synlig beruset.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 09:25   #20
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Det blir gjerne ikke like festlig, men det kan være ganske underholdende og se på andre i farta, inntil et visst punkt. Så det går helt fint om enn det er litt forskjell. Og blir folk veldig beruset er det ikke morsomt, da trekker jeg meg tilbake ganske kjapt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no