Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Statsbudsjettet, da?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-21, 15:23   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Statsbudsjettet, da?

(Ja, jeg sitter og prokastrinerer annet arbeid... Blir en sen dag til slutt, dette)

Nå er det vel ikke all verdens handlingsrom en ny regjering har, men hva syns dere om det de har fått til, med dieselbudsjettet sitt? (som Vedum har brandet det til).

Jeg, som eier stort, strømfyrt hus og hytte og kjører digert dieseldrog, burde jo i og for seg være storfornøyd. Mangler bare at jeg snuser også. Men syns kanskje at pengene kunne vært bedre brukt enn på å prioritere folk som meg.

Men er det noen som har sett nærmere på det? Er det noen spor av omfordeling? Klima? Er det noen klimatiltak jeg ikke ser, som kan kompensere for at de fjerner klimatiltak man vet virker?

Er det noen grunn til at jeg skal slutte å kalle det "den grårøde regjeringen"?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 16:09   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statsbudsjettet, da?

Her ser dere hvem som tjener på reduksjon i elavgiften, for eksempel:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Energiforbruk vs inntekt.jpg (48,3 KB, 103 visninger)
__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 16:19   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Statsbudsjettet, da?

Stort hus hovedsakelig varmet av strøm, og ikke mindre enn to dieseldrog i husholdningen her også

Sykes ikke de hadde trengt å prioritere meg, sånn egentlig.

Ikke sett noen detaljer som jeg kan nevne, men så har jeg ikke fått studert så nøye på det heller da, og tenker at det er jo ikke vedtatt enda heller, ed må ha med SV for å få det gjennom, er det ikke sånn?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-21, 23:38   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statsbudsjettet, da?

Mulig mangelen på grønt og omfordelende er at de har spart noen bein til SV? Så kan Vedum feire dieselen og gavepakke til villafolk nå, og så kan SV feire noen gjennomslag etterpå, uten at SP får skylda?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no