Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvem blir ny kunnskapsminister?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-21, 10:49   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.841
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Solberg er sikkert trivelig og velmenende, og har snakket skole og vært skolepolitisk talsmann, men hva kan han om skole, egentlig? Man MÅ vel ikke hente ministere fra partienes broilerlister. Jeg er ganske sikker på at det går an å finne gode skolefolk/utdanningsfolk som vet hva de holder på med i både AP og SP.

Klart det! Det er slett ikke sikkert han er den aller beste. Men som sagt har jeg personlige grunner til å heie på ham, det hadde bare vært skikkelig stas om han ble minister.

Men dette overlater jeg til Jonas.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-21, 11:10   #42
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.702
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men dette overlater jeg til Jonas.

Raust.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-21, 12:08   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.841
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Raust.

Ja, ikke sant.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-21, 17:22   #44
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Så lenge vi ikke får Bøhler som justisminister, skal jeg prøve å ikke klage.

Jeg syntes det er rart om ikke Hadia Tajik eller Lena Vågsli får rollen som Justisminister. Det finnes mange gode alternativer før Bøhler...

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-21, 17:23   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.841
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg syntes det er rart om ikke Hadia Tajik får rollen som Justisminister.

Det har jeg også tenkt, men poden mener at arbeids- og sosialminister er mye mer aktuelt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-21, 17:52   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Jeg synes den heia-halleluja-you Are a rockstar-greia på Kamzys Facebookside er litt vel…mye. Jeg har forstått at hun står får en positivitetskultur hun fremmer, men når hun fjerner negative kommentarer (ikke ufine) og det er kun hjerter og helting igjen, får jeg dårlig smak i munnen. Som politiker synes jeg innleggene hennes er way over the top med smiletegn og hjerter, men det er min personlige smak, antar jeg. For min del er hun i kategorien broiler vokst opp i partiet og ikke gjort noe annet. Men at hun er dyktig og setter søkelys på en god del flotte tiltak og intitiativ ser jeg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-21, 18:12   #47
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.810
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Jeg synes jeg ser det hvis Jan Bøhler får en eneste ministerpost. Snakk om å legg ut snubletråd på startstreken.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-21, 18:20   #48
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.488
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Eg har fått svar på kritiske spørsmål i kommentarfeltet til Kamzy. n=1. Men ho har skrive at ho sletter rasistiske kommentaren. Det synes eg er heilt greit. Eg trur bruken av emojis er ei generasjonsgreie. Og sånn sett så kommuniserer nok ho med ein del som ikkje følger så mange andre politikerprofiler.

Eg trur det er kjempeviktig at vi får inn minst ein statsråd som var på Utøya. Av fleire grunner, både med tanke på generasjonsskifte i AP (som er litt for sterkt prega av godt voksne menn), men også fordi dei som overlevde terrorangrepet der har ei erfaring ingen andre norske politikarar har.

Eg meiner ikkje at Kamzy skal inn fordi ho overlevde Utøya. Men eg trur det gir ein viktig tilleggsdimensjon. Men eg meiner først og fremst ho er ein dyktig politiker med masse viktig kompetanse på ungdom, likestilling og integrering.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-21, 19:51   #49
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Torbjørn Vereide overlevde også Utøya, han kom akkurat inn fra Sogn og Fjordane.

Nei, jeg har mistet litt ministerpiffen, kjenner jeg.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-21, 19:55   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har fått svar på kritiske spørsmål i kommentarfeltet til Kamzy. n=1. Men ho har skrive at ho sletter rasistiske kommentaren. Det synes eg er heilt greit. Eg trur bruken av emojis er ei generasjonsgreie. Og sånn sett så kommuniserer nok ho med ein del som ikkje følger så mange andre politikerprofiler.

Eg trur det er kjempeviktig at vi får inn minst ein statsråd som var på Utøya. Av fleire grunner, både med tanke på generasjonsskifte i AP (som er litt for sterkt prega av godt voksne menn), men også fordi dei som overlevde terrorangrepet der har ei erfaring ingen andre norske politikarar har.

Eg meiner ikkje at Kamzy skal inn fordi ho overlevde Utøya. Men eg trur det gir ein viktig tilleggsdimensjon. Men eg meiner først og fremst ho er ein dyktig politiker med masse viktig kompetanse på ungdom, likestilling og integrering.

Smaken er som baken ja. Jeg ser at hun er dyktig og har mange jern i ilden.
Jeg har også fått svar på kritiske spørsmål, men vet hun har slettet andre som ikke har vært rasistiske eller ufine, kun kritiske. Virket som det gikk litt varmt og at hun overreagerte på kritikk, dette var i en periode tidligere og jeg har ikke fulgt med på det nå i senere tid. Det synes jeg er helt feil av en politiker med åpen side. Og er mest interessert i å svare på ros, men skjønner også at det blir for krevende å diskutere med alle på FB innlegg. Jeg synes, og det er mulig det er lite korrekt, at flere skulle ha bakgrunn fra «ordinære jobber» enn å ikke ha gjort noe annet enn å jobbe innenfor politikk fra ung alder.
Det med Utøya må jo mildt sagt bli en tilleggsdimensjon og ikke et kriterie at noen av de med posisjoner i AP skal ha.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-21, 20:27   #51
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.907
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem blir ny kunnskapsminister?

Det å ha plass på Stortinget er ikke et krav for ministerpost, selv om det er ganske vanlig. Jeg har ingen peiling på hvordan regjeringen kommer til å se ut. Spennende blir det uansett. (Og jeg røra fælt om Anniken Huitfeldt i første innlegget mitt).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no