Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør du med fobien/angsten din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-09, 20:08   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør du med fobien/angsten din?

Det er mange her som nevner ting de er redd. Hva gjør dere med dette?

Jeg har selv vært svært redd edderkopper og slanger. Jeg har hatt sprøyteskrekk og fødselsangst.

Det som slår meg er at man må møte det man frykter, ellers vokser frykten seg bare sterkere. Fødselsangsten var ikke så vanskelig å møte, barnet må jo ut, så det var jo noe som gikk over ved en positiv fødsel. Sprøyteskrekken ble kurert ved å sette sprøyter på andre, faktisk. Det var noe som skjedde der, som gjorde at når jeg klarte å gjøre det, så klarte jeg å motta. Nå kan jeg sette på meg selv, både subcutant og intramuskulært, uten de helt store problemene. Det skulle man ikke trodd, da jeg tidligere har svimt av både av pirké og rett og slett ved å tenke på at jeg skal gå gjennom noe som innebærer nåler.

Edderkoppene var også på en måte å møte de. Da jeg flyttet til England, så var beistene der enda større enn her. Ved at jeg måtte lære meg å leve med de, så ble det til at vi inngikk en slags pakt, der jeg til slutt klarte å oppføre meg både rolig og avslappet med dem i nærheten.

Så fortell om dine taklinger av angster og fobier?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:13   #2
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Jeg har høydeskrekk.

Da jeg var liten, hemmet den meg i den grad at det var enkelte ting jeg rett og slett ikke var i stand til (som å gå opp trapper men kan se igjennom).

På dette området har jeg strukket meg bevisst litt etter litt, og høydepunktene var da jeg (etter forsøk flere år på rad) endelig kastet meg i heisen og havnet i toppen av Eiffeltårnet og den gangen jeg (etter sanseløst mye om og men) rappelerte.

Jeg har fortsatt høydeskrekk, men den er langt mindre begrensende nå enn tidligere.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:13   #3
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Jeg har prøvd å kurere høydeskrekken med egenregissert eksponeringsterapi (aka hanggliding). Det hjalp ikke. Jeg var like redd for gardintrappa etter å ha overlevd å kaste meg utfor et stup og sveve over Rio de Janeiro.

Nå har jeg forsont meg med at jeg er sånn. Jeg kommer aldri til å hoppe i fallskjerm, men jeg er på ingen måte handikappet i hverdagen.

Tidligere var jeg forresten ganske redd for blod, stikk og smerte. To fødsler har så godt som kurert meg.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:15   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Jeg skulle ønske jeg stolt kunne si at jeg møtte frykten min og ikke lot den stoppe meg. Men, jeg ser at det egentlig ikke stemmer. Jeg møter engstelsene mine. Med det mener jeg at jeg gjennomfører de tingene jeg synes er litt ubehagelig, men ikke der hvor jeg er virkelig redd. Jeg er ikke spesielt glad i heis, og jeg blir svett i hendene når jeg tar heis, men jeg gjør det. Jeg er ikke glad i sprøyter, men jeg kan ikke si at jeg har sprøyteskrekk og derfor kan jeg ikke klappe meg stolt på brystet og si at jeg møter frykten min og bare gjennomfører det som må til av stikk.

Jeg har to store fobier. Flyskrekk og tannlegeskrekk. Jeg går ikke til tannlege og jeg tar ikke fly. Jeg innser at det eneste jeg gjør med skrekkene mine er å mate trollene slik at de kan vokse seg større og større. Det gjør jeg ved å aldri møte redslene og snakke litt for mye om de.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:15   #5
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Jeg fikk plutselig flyskrekk. Et ganske stor problem når jobben min består i stor grad av reising pluss at vi pendler mye mellom to land. Det var så ille at jeg ikke klarte å gå på et fly på 14 mnd men til slutt var valget mellom å miste jobb og forhold eller å begynne å fly igjen.
Det var helt jævlig og det ble 7 år med et rent helvete. Men jeg bare fortsatte og fortsatte å utsette meg for disse grusomme flyturene hele tiden. Nå i dag går det mye bedre selv om jeg aldri tør å kalle meg selv for helt "kurert" igjen ...

Så jeg tror også på at den eneste måten å takle en frykt eller fobi på er å hele tiden "møte" den ved å utsette seg for den. Ikke lett men det går an.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:15   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Er heldig som ikke har noe særlig sånt. Har alltid likt å tyne meg selv litt mer enn normalt, dermed så har jeg sett frykten i hvitøyet på det meste... det gjør det mindre skummelt.

Jeg liker verken tannlegen, fly eller "prestasjonstiutasjoner" som eksamen ol, men det går jo....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:22   #7
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg fikk plutselig flyskrekk.

Jeg også - var liksom ingen forvarsel, det kom helt plutselig. Men jeg flyr - jeg hater det, men jeg møter angsten, for jeg vil ikke at familien skal "lide" av at jeg ikke tør å fly til feks Spania, så jeg setter meg på denne store maskinen, og er så redd at jeg får pustebesvær...Og dette etter å ha bodd i Usa og flydd fram og tilbake som om det var ingenting- jeg elsket å fly før!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:26   #8
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Jeg er livredd veps.
Og holder på å dø hver sommer



.. men det er ganske kjedelig igrunn

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:32   #9
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Jeg møter det jeg er redd for, men kamuflerer meg da. Tar på hansker, vernebriller og hjelm når jeg sjekker musefella. Er ikke så veldig redd for edderkopper, men ser jeg en så slår jeg den flat.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:40   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Face your fears.

Suksesshistorien er seff da jeg dro til reptilparken med guttene og kompis med sønn. Jeg sa på forhånd at jeg kom til å stå midt på gulvet og ikke nærme meg noen glassvinduer av noe slag, og så var det jo plutselig litt kult, og tykke glassvegger og greier, stor og sterk kompis jeg kunne gjemme meg bak og denslags. Og ikke minst skulle ikke ungene se at jeg var redd.
Ja, og så sier plutselig kompisen "aC, nå er det en løs slange her", og jeg trodde jeg skulle svime av, og så endte det med at jeg sto med beistet i armene. Etter det har jeg ikke hatt mine sedvanlige mareritt om slanger, og synes ikke tanken på å dra til Australia er kvalmende skummel.

Jeg kan ikke fordra å fly heller, men gjør det allikevel. Høyder er skummelt. Derfor må jeg alltid kikke ned. Venne meg til det.

I det hele tatt liker jeg ikke å være redd, så da er det bedre å gjøre noe med det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:42   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Jeg var inderlig, livende redd nåler. Jeg var som HI som svimte av bare jeg kom innen en meters radius av en nål eller visste jeg måtte gjennom noe som innebar en. (Som førte til at jeg selvsagt unngikk det.) Jeg vet tom. hvorfor, det var et traume som innebar nål da jeg var liten.
Jeg klarte å få tatt blodprøvene fastlegen anbefalte sist gang jeg var gravid med hjelp av en lege jeg kjente som brukte veldig gode teknikker (psykisk, så vel som at han var god til å stikke).
Når jeg ble lagt inn i samme svangerskap fordi jeg var alvorlig syk og måtte stikkes flere ganger daglig, så ble skrekken nesten helt kurert, og noen døgn senere da barnet hadde kommet og jeg var kritisk syk og måtte stikkes hver 2. time i flere døgn så var den absolutt kurert. Det har også gjort sitt til at jeg kan stikke min MS-syke venn i lårene med medisinene han tar.

Edderkoppskrekken har jeg ikke tenkt å gjøre noe med i grunnen. Det er svært sjelden jeg møter på en, så den er virkelig ikke hemmende i dagliglivet. Jeg husker ikke engang sist jeg så en, så det er ikke noe problem. Hadde det vært det, hvis vi hadde bodd et sted de var på stadig besøk foreks., så hadde jeg nok gjort noe med det.
Og jeg blir ikke hylende hysterisk elns. hvis det skulle komme en inn, så jeg overfører ikke min redsel til ungene. Tvert om så må jeg jo, som jeg sa i den andre tråden, sette et glass over dem for å vite hvor de er hvis ikke mannen er hjemme. Er han der tar han seg av dem. Men jeg forholder meg rolig.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:42   #12
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Jeg har fått barn.
Jeg ønsker på ingen måte å overføre min fobi til ham, så jeg har vært nødt til å forholde meg rolig når jeg treffer på åttebeinte uhyrer.
I stedet for - som før - å bli stående fastfrosset og hylende på gulvet, konstaterer jeg så rolig som mulig at det er et eddermonster i huset, og ber mannen om å sette den ut der den hører hjemme.
Det er ikke lett, men det går på et vis.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 20:43   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Jeg gjør ingenting med min edderkoppfobi.

Jeg skal sikkert få terapi for det en eller annen gang...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 21:21   #14
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Jeg har en del ting jeg er redd for, i mer eller mindre grad.
Noe er jeg kurert for og noe er jeg langt fra kurert for.

Den verste fobien min er mørket. Jeg blir paralysert hvis det blir bekmørkt rundt meg.
Dette hemmer megmye i hverdagen da jeg kvier meg for å gå ute på kveldstid osv.
Men hvordan møte det? Jeg går jo ute på kveldstid, tar nattbussen hjem når jeg har vært på byen osv osv.. en det hjelper ikke det spøtt.

Skrekken for broer har minket litt med årene... Så noe blekner heldigvis.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 21:55   #15
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Vet ikke om jeg kan kalle det angst, men jeg får fysisk ubehag bare av tanken på å kjøre bil. Jeg vet det ikke blir bedre av å kjøre mindre (har vel ikke kjørt bil siden før sommeren i fjor), men jeg klarer det ikke. Så enn så lenge bare skuler jeg på bilen når jeg går forbi.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 22:24   #16
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Var livredd boxere før, men er kurert takken være naboens boxer. Tanken på å være i nærheten av en var helt umulig før, men nå klapper jeg til og med naboens hund Er litt reservert da og en smule på "vakt", men det går fint.

Musefobien min har jeg overhodet ikke tenkt å gjøre noe med. Finner det ikke naturlig å komme overens med de ekle skapningene. Har forresten tatt et skritt i riktig retning. Hestejenta er stolt eier av en dverghamster. Tenkte mus hver gang jeg så den til å begynne med, men syns nå at han er en sjarmerende fyr. Holde han gjør jeg derimot ikke. Kan derimot stikke handa ned i buret for å mate han, uten at hjertet dundrer, det kunne jeg ikke tidligere.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 22:24   #17
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Face your fears, ja. Jeg har vannskrekk og flyskrekk. Vannskrekken tok jeg tak i da jeg var 20, meldte meg på stupekurs og holdt på å dø av skrekk. Jeg evner fortsatt ikke å stupe, og liker meg dårlig på dypt vann, men har lært å elske bading, så jeg gjør det en del. Jeg har dog en litt ekkel tanke om at hvis jeg faller uti vannet vil jeg ikke klare å redde meg selv, fordi jeg vil få panikk. Jeg liker å ha kontroll over vann og dybde, som i at jeg liker å gå ut i vannet til det blir dypt, og så svømme inn igjen, og ville aldri funnet på å hoppe ut i sjøen fra en båt eller noe sånt. Grøss og gru.

Flyskrekk håndterer jeg med piller, men det tok en del jobb å komme dit. Jeg liker å reise, så der har jeg hatt en god motivasjon i å jobbe med skrekken.

(Jeg har også fobi mot rosiner, og det er det eneste jeg ikke klarer å gjøre noe med. Det er vel som en slags edderkoppskrekk, jeg får panikk om jeg kommer borti en, og ville nok kastet akutt opp om jeg fikk en i munnen. Akkurat den fobien er litt flau.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 22:27   #18
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

(Jeg har også fobi mot rosiner, og det er det eneste jeg ikke klarer å gjøre noe med. Det er vel som en slags edderkoppskrekk, jeg får panikk om jeg kommer borti en, og ville nok kastet akutt opp om jeg fikk en i munnen. Akkurat den fobien er litt flau.)

For en interessant fobi, hva tror du den startet med?

Ofte er det jo sånn at fobier starter med noe, jeg fikk en stor flyvemaursverm på meg da jeg var ett år gammel og summingen av insekter tett ved øret gjør at jeg nesten klikker når det kommer veps og andre summeinsekter i nærheten. Det er helt klart at lyden er trigger for meg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 22:30   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

For en interessant fobi, hva tror du den startet med?

Ofte er det jo sånn at fobier starter med noe, jeg fikk en stor flyvemaursverm på meg da jeg var ett år gammel og summingen av insekter tett ved øret gjør at jeg nesten klikker når det kommer veps og andre summeinsekter i nærheten. Det er helt klart at lyden er trigger for meg.

Jeg tror ikke bakgrunnen er så spennende. Min søster har det like ille som meg, hennes døtre også, og nå forteller min bror at hans barn er hysteriske for rosiner. Jeg antar det er lite mystikk og mye nedarvet hysteri som ligger bak. Det er nok gamlemor som er grunnleggeren, tenker jeg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 22:30   #20
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med fobien/angsten din?

Jeg får mer og mer høydeskrekk med årene, det irriterer meg ...

Jeg pleier å tvinge meg ned "Experten", den bratte, svarte løypen i Trysil, minst en gang pr. år. Men jeg er veldig glad når jeg er ferdig, og det frister ikke til gjentak.

Edderkoppfobien min lever jeg godt med ... Vi deler landområdene mellom oss.

Telefonskrekken min - det at jeg ikke liker å ha andre folk i rommet når jeg ringer, den er jeg mer usikker på ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no