Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hjelp! Hvorfor dør sommerblomstene mine?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-16, 16:56   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp! Hvorfor dør sommerblomstene mine?

Det ble plutselig 30 grader, og sommerblomstene mine ser helt visne ut. Bladene henger og blomstene er så visne at de må knipes av. De har absolutt ikke tørket ut. Jeg har kjent på dem flere ganger daglig, og de er fuktige, men jeg har likevel vannet i mangel på andre ideer.

Hva skjer? Dette gjelder senetti, hortensia og margeritter. Egentlig alt som står i krukker. Ikke bed. De har ikke for lite jord.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-16, 18:03   #2
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Hvorfor dør sommerblomstene mine?

Har du drenering i krukkene? Er jorden bra nok. ikke for tørr?
Plantasjen har sånn billigjord som ikke er bra for planter i krukker.
Og noen planter trives best i litt skygge og andre i solen.
Horthensia trives aller best der det ikke er fullt så varmt. Litt sol er bra, men ikke hele dagen i stekende sol. Den må ikke tørke ut.
Ellers er jo gjødsel bra.
Horthensia er forøvrig en surjordsplante.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-16, 18:23   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hvorfor dør sommerblomstene mine?

Prøv å flytt dei fram og tilbake mellom sol og skygge, eventuelt ta dei inn når det er på det varmaste. Dei flesteblomster treng herding og tilvenning og denne plutselige varmen kan vere for mykje.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-16, 18:35   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hvorfor dør sommerblomstene mine?

Takk!

Har god drenering og god jord. Tipper de fikk varmesjokk. Hortensiaen kom seg da den ble plassert i skyggen. Senetti var for tung å flytte. Ser ut som visne margeritter. Jeg som strevde sånn med å få tak i blue bicolour senetti.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-16, 18:38   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Hvorfor dør sommerblomstene mine?

Du tipper nok rett

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-16, 18:53   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hvorfor dør sommerblomstene mine?

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Du tipper nok rett

Håper det. Plantene er forøvrig ikke de eneste som har fått heteslag...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-16, 22:02   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.862
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Hvorfor dør sommerblomstene mine?

Du har ikke vært litt vel ivrig med gjødsling ved planting? Da råtner plantene, blir brune/grå/hvitaktig, skrumper inn og blir helt myke. Har jeg hørt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-16, 07:32   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Hvorfor dør sommerblomstene mine?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Du har ikke vært litt vel ivrig med gjødsling ved planting? Da råtner plantene, blir brune/grå/hvitaktig, skrumper inn og blir helt myke. Har jeg hørt.

Nei, har ikke gjødslet. Plantet ut forrige uke. De har stått kjempefint helt til det ble smellvarmt i går.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-16, 15:43   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Hvorfor dør sommerblomstene mine?

De kan bli solbrent pga vanndråper og solvarme, som steker bladene/blomstene.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no