Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Acsas brownies

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 15:06   #1
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Acsas brownies

I går skulle jeg bake brownies og søkte etter oppskrift her. Jeg fant anbefalt en oppskrift fra Acsas blogg, og bakte den. Det var en stormende suksess, og flere her mente at dette var de beste brownies de noen gang hadde smakt. Takk, Acsa!

Og så ville noen ha oppskrift, og jeg klarer selvfølgelig ikke finne igjen lenken. Kan noen hjelpe meg?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:27   #2
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Acsas brownies

Eller oppskriften... Det var den med tre typer sjokolade og smilsaus på. Jeg har den hjemme, men det var ei som ville ha den nå.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:33   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Acsas brownies

Her! http://hellele.wordpress.com/2009/03/06/sma-skumle/

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 16:20   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Acsas brownies

Disse må prøves.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 19:28   #5
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Acsas brownies

Takk! De var knallgode. Virkelig!

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 15:46   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Acsas brownies

Jeg skal lage denne til meg og krystallklart i dag. Men Smilsaus finnes jo ikke lenger, finner det ingen steder. Jeg har kjøpt 2 stk Center-sjokolader og fløte, tenker å smelte de to sjokkisene i litt fløte og ringle over kaken når det er avkjølt. Det blir jo en slags karamell, på en måte. Kanskje ha litt smør i også?

Og så har jeg bare svenske kokesjokolader på 150 gram hver. Åh så trist, da må det bli litt mer sjokolade oppå. Sukk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 18:56   #7
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Acsas brownies

Jeg har servert disse i dag med restene av smilsausen jeg hadde igjen fra sist. Jeg fant heller ingen nye i butikken, men tenkte å det kanskje går an å prøve en blanding av sjokolade- og karamellsaus neste gang.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 19:01   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Acsas brownies

Nå står min til avkjøling. Den ferdige, avkjølte Center- og fløteblandingen så HELT ut som Smilsaus og hadde samme konsistens. Browniesen var omtrent flytende etter 45 minutter i ovnen, men litt mørk oppå så jeg turte ikke steke den lenger. Nå er den fastere siden den er kaldere, håper den i hvert fall holder sammen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 11:05   #9
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Acsas brownies

Det funker helt fint med vanlig Freia karamellsaus.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 15:34   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Acsas brownies

Puh. Fant oppskrivten jeg lette etter. Nemlig Acsa sine brownies.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 16:06   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Acsas brownies

Bra! Jeg har redigert den i bloggen til karamellsaus siden smilsaus ikke finnes lenger, og karamellsaus blir (minst) like bra.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 11:18   #12
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Acsas brownies

Den ser jo ut til å være enda farligere enn før... Er det noen sjanse for at den kanskje dukker opp ved en passende anledning om ikke så altfor lenge??

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 11:28   #13
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Acsas brownies

Sist brukte jeg sånne karamell-fudge-puter som man får i smågodthylla i småbiter i tillegg til sjokoladen, i stedet for saus. Det ble helt himmelsk!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 12:38   #14
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Acsas brownies

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Sist brukte jeg sånne karamell-fudge-puter som man får i smågodthylla i småbiter i tillegg til sjokoladen, i stedet for saus. Det ble helt himmelsk!

Det høres lurt ut - jeg var nemlig ikke helt fornøyd med å bruke karamellsaus i stedet for smilsaus og har eksperimentert med blanding av smeltet smil og karamellsaus. Neste gang blir det fudge.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 12:49   #15
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Acsas brownies

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Sist brukte jeg sånne karamell-fudge-puter som man får i smågodthylla i småbiter i tillegg til sjokoladen, i stedet for saus. Det ble helt himmelsk!

Ojoj, det hørtes fantastisk ut!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 13:14   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Acsas brownies

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Sist brukte jeg sånne karamell-fudge-puter som man får i smågodthylla i småbiter i tillegg til sjokoladen, i stedet for saus. Det ble helt himmelsk!

Hakker du de også bare i biter som sjokoladen og legger oppå istedenfor sausen? Smelter de? Høres veldig godt ut.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 14:11   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Acsas brownies

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Den ser jo ut til å være enda farligere enn før... Er det noen sjanse for at den kanskje dukker opp ved en passende anledning om ikke så altfor lenge??

Ja, hvis du kjapper deg inn på festen på FB og krysser "attending" så jeg slutter å vurdere å avlyse hele greia, så skal jeg se hva jeg kan klare!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 14:16   #18
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Acsas brownies

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ja, hvis du kjapper deg inn på festen på FB og krysser "attending" så jeg slutter å vurdere å avlyse hele greia, så skal jeg se hva jeg kan klare!

*iler*

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 15:04   #19
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Acsas brownies

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hakker du de også bare i biter som sjokoladen og legger oppå istedenfor sausen? Smelter de? Høres veldig godt ut.

Jepp! De smelter ikke helt, men blir deilig myke..

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 11:51   #20
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Acsas brownies

Denne lagde jeg i går, og du hildrande du den var god
Tusen takk for fantastisk oppskrift

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no