Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 11:23   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Har DU den? Jeg skal lage den i langpanne. Verdens beste krem til hadde også vært veldig bra

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 11:30   #2
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Hverdens beste krem:

En god sjokolade blandet med passe mengder kremfløte. :feit:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 11:46   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Banner i kirka: Verdens beste sjokoladekake er brownies laget etter pakken, og tilsatt hakkete valnøtter (ikke Toro, men den andre-husker ikke hva den heter..) Kan det være kakemons eller noe slikt ?? Røde poser på Rema....
Da trenger du heller ikke krem, men kan sikte melis oppå.
Bare lag den i en LITT mindre form enn langpanna i ovnen (Slike langpanner som selges på Obs med plastlokk)


Sist redigert av gnuri : 29-10-09 kl 17:38.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 11:50   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Jeg liker (utrolig nok!) ikke sjokoladekaker, men jeg har likevel hatt stor suksess med Texas sjokoladekaken når jeg har bakt den og servert til andre. Det er veldig mange som synes dette er en knallgod sjokoladekake. Den blir stor, luftig og saftig. Du kan trygt bruke vanlig stor langpanne til denne.

http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1177

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:47   #5
Timmi
Aktiv
 
Timmi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 187
Timmi er litt kul
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Dette er den beste sjokoladekaken jeg har bakt og smakt på lenge. Saftig og fin. Etter et par dager i kjøleskapet var den enda bedre.

Du trenger:
300 g smør
500 g sukker
4 store egg
7 dl kulturmelk
2dl kakao
4ss vaniljesukker
1,5 ts bakepulver
2 ts natron
500 g hvetemel

Glasur:
50 g mykt smør
1 dl sterk kaffe
4 ss kakao
2 ts vaniljesukker
500 g melis

Slik gjør du:
Pisk smør og sukker til en lys og luftig smørkrem
Pisk inn ett egg om gangen
Sikt sammen de tørre ingrediensene
Ha det tørre og kulturmelken vekselvis i deigen
Rør forsiktig til alt er blandet

Ha deigen i en stor bakepapirkledd langpanne (ca 30x40). Stek kaken nederst i ovnen på 175 grader i ca 45 min. Avkjøl kaken i formen.

Glasur:
Smelt smør og rør inn kakao, vaniljesukker, kaffe og melis. Avkjøl glasuren til den har passe smøre konsistens.

__________________
Timmi

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 14:39   #6
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Jeg støtter Timmi her, altså. Den kaka er genial!

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 17:31   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Bumper denne litt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 17:37   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Hadde det ikke vært langpanne så ...firkløverkaken jeg har oppskrift på er bare fantastisk!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 17:38   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Jeg liker denne godt. Det er samme oppskrift som Texas-kaken, men i denne skal hele kaken prikkes (maltrakteres) med en gaffel umiddelbart etter steking, og så skal glasuren heller kokvarm over, så den trekker inn i hele kaken. Jeg har prøvd å lage den uten å prikke kaken, men den blir IKKE like saftig overhodet. Så prikkingen er et must. Selv om kaken ser litt drept ut. Men du kan lage en ny glasur og ha over når den er kald, så vises ikke prikkene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 17:39   #10
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Opprinnelig lagt inn av Timmi, her.

Dette er den beste sjokoladekaken jeg har bakt og smakt på lenge. Saftig og fin. Etter et par dager i kjøleskapet var den enda bedre.

Du trenger:
300 g smør
500 g sukker
4 store egg
7 dl kulturmelk
2dl kakao
4ss vaniljesukker
1,5 ts bakepulver
2 ts natron
500 g hvetemel

Glasur:
50 g mykt smør
1 dl sterk kaffe
4 ss kakao
2 ts vaniljesukker
500 g melis

Slik gjør du:
Pisk smør og sukker til en lys og luftig smørkrem
Pisk inn ett egg om gangen
Sikt sammen de tørre ingrediensene
Ha det tørre og kulturmelken vekselvis i deigen
Rør forsiktig til alt er blandet

Ha deigen i en stor bakepapirkledd langpanne (ca 30x40). Stek kaken nederst i ovnen på 175 grader i ca 45 min. Avkjøl kaken i formen.

Glasur:
Smelt smør og rør inn kakao, vaniljesukker, kaffe og melis. Avkjøl glasuren til den har passe smøre konsistens.

Jepp, denne er helt fantastisk. Jeg baker den alltid til store happenings og folk elsker den rett og slett. Den forsvinner alltid dobbelt så fort som alle andre kaker. Jeg pleier å ha en pose med melkepletter fra freia i røra, da blir den ekstra god synes jeg.

Men jeg synes den er best samme dagen.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 17:41   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Det er JEG som har oppskriften på verdens beste sjokoladekake
Den er akkurat like god når den har vært frossen MED fyllet på, som når den er fersk, elle rhar stått et par dager i kjøleskapet.
Supersaftig og passer akkurat til en vanlig langpanne. Her trenger man ikke å doble fyllet bare så det er poengtert, det blir masse fyll.

Oppskriften kommer fra en venninne, så jeg kaller den Anitas sjokoladekake.

375g sukker
375g hvetemel
2ts natron
1 1/2 ts salt
1ts bakepulver
5dl kefirmelk
265g margarin som smeltes
3 egg
3ts vaniljesukker
3dl nesquick-pulver

Visp eggedosis. Bland i resten. Ha bakepapir i en stor langpanne, hell i røre, og stek på 175 grader i ca 25 minutter.

Fyll:
125g mykt smør
6ss nesquick-pulver
2ts vaniljesukker
1/2-1dl kaffe
5-7dl melis

Alt piskes til det er lyst og luftig.


Aaaah, må bake denne snart igjen

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 17:47   #12
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Den beste jeg har laget, er den som står oppskrift på på baksiden av Regia Bakekakao-pakken. Ikke doble oppskriften, det gjorde jeg første gang, og det ble nok til minst to langpanner.

Glasur lager jeg av melis, kakao, vaniljesukker og like deler sterk kaffe og smeltet smør.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 18:30   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

krokanrullbrownies fra det søte liv er den beste jeg har smakt om du går for type Brownies. Bør bakes dagen før så den får satt seg litt. Den var deilig og klissete som nybakt, men ble helt himmelsk dagen etterpå etter noen timer i et kjøleskap, og mye lettere å spise.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 18:35   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Jeg har fått mye skryt for Toblerone-browniesene og Smil-browniesene på detsoteliv.no. Men jeg synes de blir for klissete. De er gode, men ekstre-he-heemt søte og klissete. Jeg liker bedre "brownies med sjokoladebiter" fra samme nettside.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 11:52   #15
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrift på "verdens beste" sjokoladekake

Jeg har ombestemt meg etter å ha smakt Acsas brownies. DE er de beste jeg har smakt

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no