Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva slags kjøtt med waldorfsalat som tilbehør?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-06, 12:42   #1
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags kjøtt med waldorfsalat som tilbehør?

Kanskje litt merkelig spørsmål, men på Julaften skal vi ha litt alternativ julemat (jeg er ikke glad i den tradisjonelle julematen). I fryseren har jeg et marinert kalkunbryst som skal stekes og serveres med waldorfsalat ved siden av. Nå har også svigerfar meldt sin ankomst til oss og da er jeg redd for kalkunbrystet ikke i vil holde til oss alle.


Har noen forslag til annet kjøtt vi kan servere i tillegg, og som kan serveres til samme tilbehør som kalkun? Ja, jeg kan stikke ut og kjøpe mere kalkun, men det hadde vært godt med litt annet også.

Tar gjerne i mot tips om poteter, sauser og annet tilbehør som kan smake godt til. Synes vanlige kokte poteter blir litt i kjedeligste laget .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 12:46   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kjøtt med waldorfsalat som tilbehør?

Jeg skulle jo si "kalkun", til jeg så at det hadde dere jo tenkt på alt. Hva med sånn "festkylling" eller hva de kaller det? Skinkestek kan vel også funke?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 12:47   #3
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kjøtt med waldorfsalat som tilbehør?

And?

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 12:56   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kjøtt med waldorfsalat som tilbehør?

Juleskinke?

Gratinerte poteter er godt ved siden av

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 12:56   #5
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Hva slags kjøtt med waldorfsalat som tilbehør?

Kjøp en ferdig kokt juleskinke.Kjempegodt til waldorfsalat,damp noen asparges til Men jeg ville nok hatt kokte poteter til middagen også,med en god saus til.Fløtesaus feks.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:17   #6
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags kjøtt med waldorfsalat som tilbehør?

Vi pleier å ha rosenkål i tillegg til Waldorsalaten. Kokte svisker og ananasringer er også godt til kalkun

Jeg ville valgt kokte poteter - med masse annet godt tilbehør til kommer gjerne potetene i andre rekke uansett. Gratinerte poteter og Waldorfsalat sammen tror jeg kan bli veldig mektig. Hasselback-poteter er jo et alternativ

Ellers er jeg enig med de som foreslår juleskinke hvis du skal ha noe annet kjøtt i tillegg til kalkunen

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:19   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøtt med waldorfsalat som tilbehør?

Hasselbackpoteter

Og mer kalkun evt. juleskinke høres deilig ut.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:23   #8
Svirre
Fullverdig medlem
 
Svirre sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 32
Svirre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva slags kjøtt med waldorfsalat som tilbehør?

Dropp det ekle brystet og kjøp en ordenlig kalkun, så har du kjøtt til alle. Stuffing er selvsagt et must.

__________________
Min første røde prikk: men den avataren liker jeg bare ikke. Den er støtende faktisk.
Svirre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:26   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøtt med waldorfsalat som tilbehør?

Stuffing var et godt poeng, Svirre. Jeg har en kjempegod oppskrift på stuffing med bl.a. bacon og sopp hvis du vil ha, Skytte.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:47   #10
Pølse&Makaroni
Skumla
 
Pølse&Makaroni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 19
Pølse&Makaroni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva slags kjøtt med waldorfsalat som tilbehør?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Stuffing var et godt poeng, Svirre. Jeg har en kjempegod oppskrift på stuffing med bl.a. bacon og sopp hvis du vil ha, Skytte.



Jeg spiser nesten bare stuffing når vi har kalkun. Og den er med bacon og sopp.

Pølse&Makaroni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 09:59   #11
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kjøtt med waldorfsalat som tilbehør?

Opprinnelig lagt inn av Svirre, her.

Dropp det ekle brystet og kjøp en ordenlig kalkun, så har du kjøtt til alle. Stuffing er selvsagt et must.

Nå har det seg sånn at jeg synes det "ekle" brystet er godt jeg da og har egentlig aldri fått helt sansen for å steke hele kalkuner (det er stort sett bare brystkjøttet som blir spist uansett).

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Stuffing var et godt poeng, Svirre. Jeg har en kjempegod oppskrift på stuffing med bl.a. bacon og sopp hvis du vil ha, Skytte.

Takk for tilbudet, men det blir nok bare kalkunbrystet her og sopp liker uansett hverken mannen eller jeg. Litt sære ja .

Juleskinke hørtes ut som en god idé. Jo, mindre jobb jo bedre .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no