Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 10:48   #221
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Jeg tenkte akkurat å skrive suppe...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 11:39   #222
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

En marokkaner jeg kjente en gang hadde makrell i tomat med ris til middag flere ganger i uken.

Samme her (bare at han var fra Uganda). Han tømte innholdet av en hel boks i stekepanna, klemte sitronsaft over, salt og pepper, og så ris til (alltid svidd) Han delte kjøkken med min nåværende samboer på studentbyen. Stinket alltid stekt makrell i tomat og svidd ris på det kjøkkenet.

Ble forresten ikke pannekaker og tomatsuppe i går, det ble stekt laksebiff (på "gamlemåten": rullet i mel, salt og pepper og stekt i smør) med poteter, wokede grønnsaker og rømmesaus. Glemte at samboer skulle jobbe seint, så det ble bare vesla og jeg som tok del i herligheten (på henne ble det mest mumsing av babymais riktignok).

I dag blir det kanskje pannekaker og tomatsuppe da.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 11:44   #223
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Ser forresten at vi har fått et nytt begrep her nå: Suppehomo. :noterer:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 12:17   #224
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Jeg skal på kurs ikveld så mann og barn får steke seg pannekaker.

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 12:29   #225
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Her blir det risgrøt. Med saft til (eneste gangene jeg drikker saft, det hører liksom med).

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 13:12   #226
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I går ble det hjemmelaget pizza, og i dag blir det vel kapteinens fylte laks, med poteter og rømme til.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 13:27   #227
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg vet om flere som varmet makrell i tomat som middag da de var studenter, og spiste det med ris eller pasta. Det fristet aldri meg; jeg er glad i makrell i tomat og kan godt spise det som "middag", men da kaldt som pålegg.

Fytti katta.... og hadde de drukket litt mindre øl og røyka litt mindre så hadde de antakeligvis hatt råd til kjøttdeig, fisk eller kylling en gang innimellom - selv på studielån.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 13:28   #228
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Fytti katta.... og hadde de drukket litt mindre øl og røyka litt mindre så hadde de antakeligvis hatt råd til kjøttdeig, fisk eller kylling en gang innimellom - selv på studielån.

Jeg tror ikke det var fordi de var fattige, jeg tror det var fordi de likte det. Mye sunnere enn kjøttdeig tror jeg forresten også det er.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 13:30   #229
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Fytti katta.... og hadde de drukket litt mindre øl og røyka litt mindre så hadde de antakeligvis hatt råd til kjøttdeig, fisk eller kylling en gang innimellom - selv på studielån.

Tante Sofie? Er ikke det litt av sjarmen ved studentlivet da? Røyking og drikking og litt labert kosthold.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 13:32   #230
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror ikke det var fordi de var fattige, jeg tror det var fordi de likte det. Mye sunnere enn kjøttdeig tror jeg forresten også det er.


Det tror ikke jeg. Kjenner en som driver stort i fisk, og han sier: Fisken skal bli jævlig dårlig før den går til makrell i tomat eller fiskepudding..... Jeg tror nok det ligger en smule sannhet i det.

Forøvrig synes jeg makrell i tomat er nydelig som pålegg på ferskt brød og med en kopp te til...Mmmm..... hamstrer opp hver gang vi er i Norge.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 13:35   #231
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Forøvrig synes jeg makrell i tomat er nydelig som pålegg på ferskt brød og med en kopp te til...Mmmm..... hamstrer opp hver gang vi er i Norge.

Det er aldeles herlig av og til!! For meg må den være kald, Stabburet sin, og den må spises med en gang den åpnes.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 13:42   #232
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det er aldeles herlig av og til!! For meg må den være kald, Stabburet sin, og den må spises med en gang den åpnes.

Ja, helt enig! Eneste teite med makrell i tomat er at man splætter ned halve kjøkkenet og alle klærne (for man har jo selvfølgelig nettopp tatt på seg en hvit skjorte) når man åpner boksen. Hvorfor kan ikke en eller annen luring finne frem til en ny genial oppbevaringsboks for makrell i tomat?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 13:45   #233
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det er aldeles herlig av og til!! For meg må den være kald, Stabburet sin, og den må spises med en gang den åpnes.

Og det bør helst være den ferdighakkede.
Mister matlysta så fort jeg kommer over det brun/svarte i fisken. Synes ikke så godt i den hakkede.
Hadde en vaktmester der jeg jobber som spiste makrell hver dag på matpakka. Itillegg hadde han ofte varm med poteter til til middag.

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 13:58   #234
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, helt enig! Eneste teite med makrell i tomat er at man splætter ned halve kjøkkenet og alle klærne (for man har jo selvfølgelig nettopp tatt på seg en hvit skjorte) når man åpner boksen. Hvorfor kan ikke en eller annen luring finne frem til en ny genial oppbevaringsboks for makrell i tomat?

Derfor spiser vi stort sett bare makrell i tomat på tube...

__________________

TGM er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 14:01   #235
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Og det bør helst være den ferdighakkede.

Jeg liker ikke den ferdighakkede så godt, både på grunn av konsistensen og fordi den er for søt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 14:02   #236
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det tror ikke jeg. Kjenner en som driver stort i fisk, og han sier: Fisken skal bli jævlig dårlig før den går til makrell i tomat eller fiskepudding..... Jeg tror nok det ligger en smule sannhet i det.

Men hva er "dårlig" fisk i denne sammenhengen? Er "dårlig" makrell mindre sunt enn "god" makrell?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 14:04   #237
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Derfor spiser vi stort sett bare makrell i tomat på tube...

Oj, finnes det da?? Hvorfor i all verden har ingen fortalt meg det, og hvorfor kommer alle drassende med makrellbokser hit dersom det finnes tuber

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 14:06   #238
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men hva er "dårlig" fisk i denne sammenhengen? Er "dårlig" makrell mindre sunt enn "god" makrell?

Vet ikke jeg, men det har bitt seg fast at han sa det en gang.... Antakeligvis er det vel ett fett vil jeg tro, om jeg skal være helt ærlig. Men makrell i tomat er pålegg - ikke middag.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 14:11   #239
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Svinefilet, bernaissesaus og poteter.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 14:12   #240
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Vet ikke jeg, men det har bitt seg fast at han sa det en gang.... Antakeligvis er det vel ett fett vil jeg tro, om jeg skal være helt ærlig. Men makrell i tomat er pålegg - ikke middag.

Klarer ikke makrell i tomat...... Spiste for mye i bhgen
Felix derimot får "flykræsj" på tube

 
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no