Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gave til svigerinne, 50 år

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-23, 14:38   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gave til svigerinne, 50 år

Min svigerinne fyller snart 50 og har nok ingen ønsker. Hun skal ikke feire dagen så vidt jeg forstår, men det har egentlig ikke noe med saken å gjøre. Men, jeg må kjøpe gave til henne. Det er ikke lett. De har svært god råd (vi snakker svært god råd, min bror er partner i et av de store advokatfirmaene i Oslo) og de kjøper det de vil når de vil. Mulig jeg kan få til å levere gaven hvis vi treffes her eller i Oslo før selve dagen om endel uker.

Hva i alle dager kjøper jeg???

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 14:54   #2
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Da tenker jeg mer symbolsk, noe som treffer mer enn noe dyrt. Altså utnytte det du vet om henne personlig. Skal gi noen eksempler: Venninne er kjempeglad i nonstop, liker aller best de gule. Kjøpte pose med bare gule på Freiabutikken i Oslo. Eller humor, om det passer. Til min søster kjøpte jeg mange små pakker òg leste opp betydning bak (det kan skrives også). Type kamferdrops til å ha i nattbordskuffen for med alderen blir det jo tørt både her og der... Sjal i hennes farger siden de eldre plutselig blir allergiske mot frisk luft type trekk osv. Ellers hva med gavekort på opplevelse? Noe helt utenom det vanlige som alpakkavandring?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 15:02   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Jeg sliter med det samme. Til venninnen min, som blir 60 om etpar måneder.
De lever helt annerledes enn oss. Farter rundt på dyre restauranter, kjøper dyre merkeklær og vesker.

Jeg klarer aldri å toppe noe uansett. Husker hun fikk liten håndveske fra dyrt merke av mannen til 50års gave.

Jeg har kapitulert så holder på å strikke sokker, selbuvotter, tovede flettevotter og sånt lite Sophiescarf. Om det blir tid så skal jeg strikke et sjal i alpakka/silke. Tenkte å pakke det i en eske med silkepapir rundt...

Tenkte å kjøpe en parfyme i tillegg.
Kom på nå, kanskje jeg skal kjøpe adventskalender fra Babor. Deilig luksus med de oljene.
Og kanskje en pakke med konfektbiter fra Pascal.

Vi er bedt i selskapet. De har leid rom på restaurant i Oslo.

Da mannen hennes fylte 60 fikk vi snust opp hvor de skulle ut og spise. Ringte restauranten og avtalte med hovmester at de skulle få champagne når de hadde satt seg. Vippset til hovmesteren. Ble skikkelig suksess.☺️

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 16:39   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Min mor har foreslått champagne. Jeg skal snart til Gdansk og kan nok kjøpe på tax free i så fall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 17:52   #5
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Jeg er også der at mottakere får eksklusive håndlagde gaver.

Om det er aktuelt kan de også være med på å velge farger og mønstre etter å ha fått 'gavekort' på hullstrikksjal, votter, sokker eller hva jeg nå enn gir bort.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 18:12   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Jeg kan absolutt ikke lage noe; håndarbeid var mitt verste fag på ungdomsskolen.

Har lurt på teaterbilletter, men er usikker på om de vil bruke dem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 18:16   #7
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Var nettopp i 50-årsdag. Vi kjøpte et tre

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 18:17   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Var nettopp i 50-årsdag. Vi kjøpte et tre

Godt tips!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 19:02   #9
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min mor har foreslått champagne. Jeg skal snart til Gdansk og kan nok kjøpe på tax free i så fall.

Champagne er perfekt gave.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 19:27   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Champagne er perfekt gave.

Hva kjøper jeg i så fall?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 19:50   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva kjøper jeg i så fall?

Det den ansatte du snakker med på polet sier at du skal kjøpe, når du har sagt hvor mye penger du har tenkt til å bruke. :enkel:

Tilleggstips: Du kan levere flasken inn på en blomsterbutikk og få den pyntet inn i en dekorasjon. Det er litt stilig. Vi var en vennegjeng som gjorde det til en kompis en gang, han fikk en akevittflaske og en liten turdram-kopp i tre, med navn, pyntet inn i en blomsterdekorasjon (dette var til en friluftsmann).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-09-23 kl 19:56.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 20:15   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Hva med gavekort på Folketeateret, eller en snobbete restaurant? Det siste er litt vanskelig ift beløp da...
Jeg var akkurat på Ski Storsenter, innom en sånn partybutikk.
En idé er å kjøpe en champis, og en kul ballong eller to, med helium, og litt pyntebånd hengende nedover så ser det kult ut på gavebordet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-23, 20:18   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Jeg var nettopp i 50-årsdag og vi (mannen og jeg) ga en flaske champagne og hånkrem, dusjskum, noen skrubber, "leppepomade med solfaktor og en spesiell aioli fra en lokalmatsjappe. Alle hudproduktene fra et merke jeg vet hun liker (Rituals) og bruker. Alt dette samlet jeg i et handlenett i bomull med kul tekst (Kappahl) og ga bort. Stor suksess.

For meg hadde Champagne blitt regiftet. Jeg synes det smaker helt grusomt og jeg drikker ekstremt sjelden alkohol (tåler det heller ikke, får utslett).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 22:21   #14
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Inviter henne med på teater med deg?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 22:41   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Tenker uansett hvor mye eller lite penger man har - når man blir 50/60 slår personlige gaver alt. Veldig mange i den alderen har i grunnen det meste de trenger eller kan ønske seg. Og har man ikke kjøpt det selv så har man kanskje ikke vært interessert nok heller.

Jeg setter mye mer pris på et personlig og gjennomtenkt kort eller noe annet, gjerne bare noe med symbolsk økonomisk verdi, som viser at noen tenker på meg og bryr seg om meg. Et par ullsokker (elsker ull!), en liten og eksklusiv eske sjokolade (så god at den er verdt kaloriene og ikke større enn at jeg kan spise hele uten å angre ), et dikt noen har funnet til meg.


F.eks. en bok du tenker hun vil like og diktet Boken av Andre Bjerke

https://www.boktips.no/dikt/dikt-om-...-andre-bjerke/

Boktips kan evt. være Valérie Perrin: De tre

Jeg lagde en julekalender til en dame - i hver luke var et dikt jeg hadde valgt ut og lagt i fine konvolutter med nr. på.

Eller en opplevelse som er litt ut av dagligdagen, gjerne noe dere kan gjøre sammen. Kan være så enkelt som en skogstur, og så ordner du termos og en fin matpakke. Kanskje en muffins med et bursdagslys til som du kan tenne på rasten.

Eller bestille alpakka-vandring om dere har det i nærheten. Koselig og Insta-worthy. Har lyst på alpakka-vandring selv….

Eller skaffe billetter til Lindmo eller Nytt på Nytt (ligger på nett) om dere bor i passe avstand.

Eller bare et godt, gammeldags brev hvor du deler minner eller ting dere har delt og hva du har satt pris på med henne og relasjonen deres og ved at hun ble en del av deres familie. Vedder på at den gaven vil slå alt av blomster, champagne og håndvesker.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 22:41   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Vi har vært i en del sånne dager. Champagne er aldri feiil. Og så ville jeg spurt. Selv rikinger har ønsker. Kanskje dyre, men kanskje kan da flere kjøpe sammen? Jeg har vært med på å spleise på både vesker og diamanter.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 23:01   #17
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Er det sånn at rikinger bare liker dyre ting?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 07:51   #18
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er det sånn at rikinger bare liker dyre ting?



Jeg tipper nei.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 08:21   #19
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er det sånn at rikinger bare liker dyre ting?

Nei, såklart ikke. Men HVIS ønskene er dyre, kan man kjøpe sammen med andre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 08:54   #20
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til svigerinne, 50 år

Jeg tenker det er masse som kan falle i smak jeg da, rik eller ei. Selv elsker jeg f.eks norsk eplecider og det er et supert utvalg på polet nå. Det koster jo litt hvis man kjøper noen ulike flasker, det er fort 200 kr per flaske. Eller så kommer det jo masse nye spennende bøker hele tiden også.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no