Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat som kan varmes i ovn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-07, 21:37   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat som kan varmes i ovn


Lørdagsmiddagen er i boks. Tusen takk ElinM. Det hørtes knallgodt ut. Får man sånn hard ost på vanlige dagligvarebutikker med godt utvalg?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 21:39   #22
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat som kan varmes i ovn

Opprinnelig lagt inn av zol, her.


Lørdagsmiddagen er i boks. Tusen takk ElinM. Det hørtes knallgodt ut. Får man sånn hard ost på vanlige dagligvarebutikker med godt utvalg?

Jeg bruker vellagret Norvegia.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 21:57   #23
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mat som kan varmes i ovn

Opprinnelig lagt inn av allium, her.


Og du som brukte to langpanner til fem voksne: Mener du virkelig sånne store, 60x60 langpanner som fyller stekeovnen?

Japp. Men turbo spiser like mye som meg *ler* Han elsker lasagne.
og 2 av de 5 voksne er sånn trenings dyr.
Så jeg skrev jo hva jeg var vant med hva 5 voksne spiser

Av og til er det kanskje litt igjen som turbo,pappaen og onkelen kralgler over for å ha til kvelds

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 23:07   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat som kan varmes i ovn

Marianne: Jeg har laget en langpanne med lasagne til en voksen mann som spiser mye, tre tenåringsgutter som trener og spiser mye, meg som spiser moderat mye, og en liten gutt som spiser litt. Altså fem voksne og ett barn. Det pleier å bli litt igjen av en langpanne med lasagne, men da lager jeg den skikkelig full til randen, med fyll laget av 800-1000 g karbonadedeig, ca. en pakke lasagneplater og generelt så mye som det går an å fylle langpannen med. Hvis dere spiser to sånne, vel, da spiser dere mye!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 00:19   #25
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat som kan varmes i ovn

Må bare abbonnere på tråden, sånn at jeg husker å skrive ut oppskriften til ElinM i morgen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 09:01   #26
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat som kan varmes i ovn

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Marianne: Jeg har laget en langpanne med lasagne til en voksen mann som spiser mye, tre tenåringsgutter som trener og spiser mye, meg som spiser moderat mye, og en liten gutt som spiser litt. Altså fem voksne og ett barn. Det pleier å bli litt igjen av en langpanne med lasagne, men da lager jeg den skikkelig full til randen, med fyll laget av 800-1000 g karbonadedeig, ca. en pakke lasagneplater og generelt så mye som det går an å fylle langpannen med. Hvis dere spiser to sånne, vel, da spiser dere mye!

Jeg syns nå det hørtes lite ut, da. Vi pleier å lage av 800 gram karbonadedeig (eller egentlig oftest av svinekjøttdeig, da er det 400 gram i hver pakke, og bruker da to pakker), og det holder til 3 voksne og 2 barn. (Det vil si at hvis det bare er oss fire så blir det litt til overs).

Hvis jeg skulle lagd lasagne til 8 voksne og 6 barn, altså 14 personer, ville jeg nok beregnet 7 pakker med karbonadedeig (altså 2,8 kg kjøtt, 200 gram pr. person) - MINST!

Erfaringen min er at "alle" liker lasagne, og mange av barna spiser begrenset med tilbehør, derfor spiser de egentlig nesten som voksne. 200 gram kjøtt pr. person blir derfor minimum - det "krymper" jo dessuten ganske mye ved steking. Og dessuten, på hytta, mange mennesker, da blir det til at man spiser over tid, og folk spiser ofte ganske mye.

Når jeg tenker meg om ville jeg nok ikke lagd lasagne til 14 personer. Måtte nok fylt minst 3 langpanner, og hadde sikkert endt på 8 pakker kjøttdeig... blir for mye og tar for lang tid.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 09:03   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat som kan varmes i ovn

Jeg har mye annet i enn kjøtt, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 09:15   #28
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat som kan varmes i ovn

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har mye annet i enn kjøtt, da.

Joda, men langpanna er nå likevel ikke mer enn ca 4 cm høy, og det er begrenset hvor mye mat du får oppi den før det renner over.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 09:20   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat som kan varmes i ovn

Min langpanne er mer enn 4 cm høy. Jeg har kjøpt en av den gammeldagse dype typen, i tillegg til den lave som fulgte med komfyren. Vel, mitt inntrykk er ihvertfall at mannen min og guttene mine spiser ganske mye, og en sånn langpanne holder i massevis til oss. Vi har salat ved siden av.


Sist redigert av Filifjonka : 04-05-07 kl 09:45.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 09:26   #30
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat som kan varmes i ovn

Til lasagne og andre lignende retter anbefaler jeg å lage foccachia-brød som tilbehør for å drøye maten. Det er kjempegodt, både barn og voksne liker det, og det er enkelt å lage på forhånd, og bare varme 5 minutt i ovnen før servering.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 14:11   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat som kan varmes i ovn

Nå står den siste pastitsion i ovnen og snart skal Herremannen hentes og så drar vi til hytta Det er stas med hjemmekontor Takk for oppskrift ElinM!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 14:17   #32
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat som kan varmes i ovn

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Nå står den siste pastitsion i ovnen og snart skal Herremannen hentes og så drar vi til hytta Det er stas med hjemmekontor Takk for oppskrift ElinM!

Jeg ble plustelig veldig sulten, og kjenner nesten lukta av pastitsio!
Jeg håper det vil smake for dere! Og god tur til hytta!

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no