Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

En landeplage

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-07, 10:43   #21
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En landeplage

Det må vel være opp til hver enkelt om de vil ha ketchup på eller ei?

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 10:46   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En landeplage

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Det må vel være opp til hver enkelt om de vil ha ketchup på eller ei?

Så du synes det er HELT ok at du står og slaver over komfyren og lager lekre retter, og mannen din bare dynker det med ketchup etterpå, slik at man ikke merker forskjell på om det er Grandiosa eller lammelår? Og at barnet tar etter og dynker alt sitt i møkka? Mulig jeg er kjip, men jeg reagerer iallfall. Min mann er blitt bedre med krydderbruken etter litt kjefting, heldigvis.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 11:47   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En landeplage

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Det må vel være opp til hver enkelt om de vil ha ketchup på eller ei?

Nei, jeg syns faktisk ikke det. :kjipingen:

Vi har stort sett ikke ketchup i hus, så her er det egentlig ikke noe problem.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:51   #24
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En landeplage

Folk får bare gjøre hva de vil... Her bruker vi ketchup på feks fiskepinner, pølser eller når Sofiane ikke vil ha sausen til pastaen, så spiser han pasta med ketchup på, istedet.

Ingen her i huset bruker ketchup når vi har saus til maten, med mindre de ikke liker sausen, og føler for en erstattning.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:56   #25
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: En landeplage

Jeg synes ketchup er godt, jeg.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:58   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En landeplage

Ketsjup er godt til sitt bruk, men man behøver ikke bruke det til å overdøve smaken på noe annet som også er godt, og kanskje til og med bedre (noe man ikke engang finner ut hvis man ikke smaker før man kjører ketsjupen over).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:09   #27
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En landeplage

Smak og behag... jeg ser da ingen grunn til å innføre diktatur i matveien hjemme hos oss. Noen vil ha ketsjup, noen vil ha grillkrydder, noen dynker alt i salt, andre må ha pepper på gud hjelpe meg alt.

Jeg ser det samme i lunsjpausen på jobb når jeg tenker meg om. Peppermix på leverpostei, for eksempel.

Hver og en må få smakssette maten slik de selv vil, herunder velge tilleggskrydder, ketjsup, saus og så videre.

Selv spiser jeg ketsjup på ostesmørbrød, og til nød på pølse i brød. Og that's it. Men om andre velger å dynke maten sin... dem om det.

Hvis kokken blir fornærmet så får det være kokkens problem, mener jeg! Selv om jeg har smakssatt maten slik jeg liker, så kan det hende noen andre vil ha et dryss av ditt eller en klatt med datt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:14   #28
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En landeplage

Dette minte meg på Supersmaker-artiklene før jul. (mozon.no )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:19   #29
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: En landeplage

Mannen min bruker ketchup på absolutt ALT! Ikke supper og grøt da...men nesten alt. Uhelbredelig ketchupholiker!
Men det vil ikke si att barna får bruke det på all mat. Noen dråper her og der, på pølser eller lignede, men thats it. De godtar ett nei
Ketchup light er innkjøpt kun til mannens bruk.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:25   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En landeplage

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvis kokken blir fornærmet så får det være kokkens problem, mener jeg! Selv om jeg har smakssatt maten slik jeg liker, så kan det hende noen andre vil ha et dryss av ditt eller en klatt med datt.

Den er jo grei, men jeg synes i det minste man kan gi kokken såpass kredit at man smaker først.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 19:30   #31
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En landeplage

Er dere ikke oppdatert?! Ketchup er sunt!

Sakset fra Mozon:

Beskytter cellene
Antioksidanter hjelper kroppen med å bekjempe frie radikaler som fungerer som rust i menneskekroppen. Med færre angrep fra frie radikaler blir cellene i kroppen også mindre utsatt for forskjellige sykdommer - og unormal celledeling som er årsaken til kreft.

En undersøkelse fra Harvard Universitet viser at 10 serveringer med tomat i uken kunne gi menn 34 prosent lavere risiko for å bli rammet av kreft i prostata. En tilsvarende undersøkelse for kvinner viser en redusert risiko på mellom 30 og 50 prosent for brystkreft hos de som spiser mye tomater.

Spis som romerne
- Varmebehandling av tomatene bryter ned celleveggene i tomaten slik at det blir lettere for kroppen å ta opp antioksidantene. Lykopen er også fettløselig, slik at den tas opp enda lettere når den kombineres med for eksempel litt olivenolje, sier matjournalist Jaime Harder til CNN.

Hun anbefaler derfor kokte tomater i en tomatsaus, fremfor å spise rå tomater. Ketchup til måltidene, eller stekte tomater ved siden av er også bra.




Og om du synes det blir for mye sukker, så finnes jo IdunŽs ketchup uten sukker ( selv om Heinz sin økologiske er best ; ).

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 19:31   #32
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En landeplage

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Er dere ikke oppdatert?! Ketchup er sunt!

Kremt.. Se mitt innlegg, # 4.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 19:38   #33
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En landeplage

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så si at mannnen ikke skal. Han er da ikke dum, er han?

Hey! Regel nr. 1 i et parforhold: Ikke prøv å endre den annen, endre deg selv istedet!

Med andre ord: Hvis han ikke vil la være å slutte å spise ketchup så la ham spise ketchup. Og slutt å erge deg!

:glorie:

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 19:42   #34
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: En landeplage

Er ikke noe bedre med dressing og grillkrydder mannen jeg har her i huset synes faktisk det er ganske plagsomt til tider når han skal dynke maten min med det skvipet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 19:44   #35
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En landeplage

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så du synes det er HELT ok at du står og slaver over komfyren og lager lekre retter, og mannen din bare dynker det med ketchup etterpå, slik at man ikke merker forskjell på om det er Grandiosa eller lammelår? Og at barnet tar etter og dynker alt sitt i møkka? Mulig jeg er kjip, men jeg reagerer iallfall. Min mann er blitt bedre med krydderbruken etter litt kjefting, heldigvis.

De gjør som de vil. Jeg kjenner jo den gode smaken, så ikke mitt problem om de bare smaker ketchupen.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:13   #36
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En landeplage

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hey! Regel nr. 1 i et parforhold: Ikke prøv å endre den annen, endre deg selv istedet!

Med andre ord: Hvis han ikke vil la være å slutte å spise ketchup så la ham spise ketchup. Og slutt å erge deg!

:glorie:

Fullstendig enig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:15   #37
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En landeplage

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Den er jo grei, men jeg synes i det minste man kan gi kokken såpass kredit at man smaker først.

Ja. Jo. Men selv om jeg altså ikke spiser ketsjup, så må jeg jo innrømme at jeg dynker pizzaen med dressing. Helst rømmedressing, men også salsa går an. Så hvis jeg er ute og spiser pizza, og maten komme rpå bordet, så tar jeg jo på dressing, uten å smake først, for jeg vet at jeg liker rømmedressing på pizza.

(Og salt på omeletten, samme hvor mye kokken mener å ha saltet den. :-))

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 22:27   #38
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En landeplage

Om mannen vil ha ketchup på maten er det da opp til han, hans mat og han som skal spise den.
Er da måte på hva man skal henge seg opp i.
Det er sikkert ting han synes er helt bak mål at man selv spiser, men tivler på at mannen føler for å innføre forbud mot det produktet av den grunn.
"jeg liker ikke ditt eller datt, derfor får ikke du spise det...."

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 22:43   #39
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En landeplage

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Ketchup inneholder MYE salt og sukker. Tror ikke jeg vil at mine barn skal spise ketchup på alt. Mye tilsetningsstoffer (jada, det er det i mye annet også). De ødelegger jo alle de gode smakene...

Neida, det trenger ikke inneholde tilsetningsstoffer. Vi bruker Heinz økologiske ketchup, fri for dritt.

Litt ketchup er sunt!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 19:42   #40
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En landeplage

...


Sist redigert av Skremmern : 11-11-08 kl 02:36.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no