Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vaniljekake som muffins? Haster litt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 18:40   #1
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Vaniljekake som muffins? Haster litt

Jeg står og baker til bursdag imorgen, og har en gutt som ikke liker kaker noe særlig. Men, muffins er ok og vaniljesaus er nam...kunne jeg kombinere dette og bruke vaniljekakeoppskriften her på FP men lage det som muffins?

Dere som har laget kaken, tror dere at det går? Bruke oppskriften til muffins? (Jeg har nemlig bare 0,5 l vaniljesaus, så jeg får ikke laget en langpanne likevel...)

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 18:44   #2
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaniljekake som muffins? Haster litt...

Jeg har ikke laget kaken, men vil tro at det går bra.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 18:49   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake som muffins? Haster litt...

Det er flere her mener jeg som har laget den som muffins.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 19:13   #4
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaniljekake som muffins? Haster litt

Vel, de står i ovnen nå, så får vi se. Er litt skeptisk til resultatet utfra konsistensen på deigen, den var ganske tykk? Ingrediensene burde falle herremannen i smak ihvertfall.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 19:23   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaniljekake som muffins? Haster litt

Det ble nydelige muffins. Men de må steke ganske lenge.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:02   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaniljekake som muffins? Haster litt

Jeg har laget muffins av oppskrifta to ganger og de har blitt knallgode begge gangene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 22:56   #7
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaniljekake som muffins? Haster litt

Nå er de ferdige og dommen klar; det går an å bruke oppskriften, men jeg tror jeg heller hadde brukt en vanlig muffinsoppskrift og tatt vaniliesukker i. Enten har det å gjøre med muffinsformene fra Ikea eller så med selve deigen - resultatet var ikke pent. De fløt veldig utover i formene, alle veier. Så; nå har jeg fine sjokolademuffins, fine bringebærmuffins og så kaos-vaniljemuffins.

Men de smaker godt, og det er jo hovedsaken.

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Men de må steke ganske lenge.

Ja, veldig lenge. De andre muffinsene var ferdige på 15-20 min, disse trengte over 30 min.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 23:09   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake som muffins? Haster litt

Deigen er jo ganske tung ja, tipper det egner seg best som kake. Og en halv liter vaniljesaus passer fint til en liten langpanne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 23:11   #9
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaniljekake som muffins? Haster litt

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og en halv liter vaniljesaus passer fint til en liten langpanne.

Ja, tenkte på det, når de sto i ovnen at jeg kunne ha gjort det sånn også. Neste gang, neste gang.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no