Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

5 barn på 6 år, hva kan vi lage?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-10, 19:36   #1
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

5 barn på 6 år, hva kan vi lage?

Vi skal ha vennegruppe hjemme hos oss på tirsdag. Tenke da vi kunne lage noe mat sammen, der ungene selv får være med og lage. Hva kan vi lage?

Det er jo barn som jeg ikke har møtt før, så jeg aner ikke om de er vane med og lage mat hjemme, om de kan bruke kniv ol.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 19:41   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 5 barn på 6 år, hva kan vi lage?

Grønnsaksuppe er enkel å lage.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 19:44   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 5 barn på 6 år, hva kan vi lage?

pitapizza så kan de velge selv hva de vil ha på sin(e) pizzaer

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 19:45   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 5 barn på 6 år, hva kan vi lage?

Porsjonspizza.

Alle får hver sin deigklump, som de kjevler ut, og har på fyllet de ønsker.
F.eks skjære opp skinke, raspe ost, grønnsaker etc. og tomatsaus.

Er suksess å lage sin egen pizza her i hvert fall.

  Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 19:48   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: 5 barn på 6 år, hva kan vi lage?

Nigellas kyllingnuggets.

Kylling delt i striper, som ligger i creme fraiche, rulles i knust ritzkjeks og legges på stekeplate på stekepapir. Stekes i stekeovn 180 grader i ca 12-15 minutter. Dyppes i det man har for hånden å dyppe i.

Eventuelt kan dere lage pepperkakehjerter og pynte dem mens dere venter på middag.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 19:53   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5 barn på 6 år, hva kan vi lage?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Eventuelt kan dere lage pepperkakehjerter og pynte dem mens dere venter på middag.

Det gjorde vi i eldste sin vennegruppe i fjor, da hadde hun vennegruppe uken før julaften og kvelden før laget jeg 5 svææære pepperkalehjerter (ett hjerte tok hele stekeplata, så jeg måtte steke 5 ganger men det gikk jo fort) med hull øverst. Så la jeg hjertene på spisebordet på hver deres plass, og satte frem skåler med farget melisglasur (4-5 forskjellige farger) og masse godterier (seigmenn, nonstop, sølvkuler, strøssel osv). Kjempesuksess!

Men mat ja; jeg tror jeg hadde gått for pitapizza, slik som foreslått over her. Raskt og enkelt, ikke noe hokus pokus og barna elsker å velge hva de skal ha på sin egen pizza. Vi skal ha vennegruppe her på torsdag, da skal jeg lage det, tror jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:07   #7
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: 5 barn på 6 år, hva kan vi lage?

Hva skal jeg kutte opp til og ha på pizzaene da?

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:18   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5 barn på 6 år, hva kan vi lage?

Det viktigste når det gjelder unger er ost og skinke. :erfaring:
Så ville jeg hatt ananas, sopp (noen liker det) og kanskje mais i tillegg. Og saus, selvsagt. Kanskje pølsebiter? Purre?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:23   #9
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: 5 barn på 6 år, hva kan vi lage?

Jeg tenkte:

  • skinke
  • pølse
  • revet ost
  • mais
  • ananas
  • paprika
  • tomatsaus
  • kanskje tomatskiver
Også pitabrød, selvsagt.

Noe mer?

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no