Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-10, 00:20   #141
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?

Bilder, ja. Dette er fra i fjor, men det ser noenlunde likt ut i år også.


Vi har satt poteter bak til høyre på bildet i år, så der er det litt færre løvetann nå. Jeg har også begynt å lage til noen steinbed, og spre litt duk og bark rundt omkring. Det reduserer også litt på lukinga.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 08:25   #142
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Trenger forresten et blomstertips: tenkte å sette en krukke på trappa. Den er østvendt, så det er sol der om morgenen men det er skygge fra ca 11, så ikke så mye sol med andre ord. Hvilke blomster egner seg godt i krukker i skyggen?

Hosta er grønt og vakkert, og gjør seg fintfint i krukker på trappa.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 09:22   #143
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det første jeg la merke til da jeg flyttet til enebolig var at presset for å ha en hage der plenen ble klippet med neglesaks og ikke et ugress stakk frem forsvant.

Jeg bor i rekkehus og kjente meg straks igjen på å "måtte" ha en velstelt hage Naboene er veldig opptatt av hvilke blomster og andre buskevekster man har i hagen, og er det litt for lenge siden gresset ble klippet så kommer det kommentarer som "stakkars dere, nå har dere fått STORE problemer" Men der er mange fine hager her....

Vi har ikke gjort noe særlig med hagen i år, men med terrassen; vi har malt hagemøbler, kjøpt inn nye puter, og skal kjøpe blomster og krukker.

Vi har en solfylt terrasse, hva kan være fint til et rødmalt hus med hvite tremøbler?

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 12:35   #144
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Vi har en solfylt terrasse, hva kan være fint til et rødmalt hus med hvite tremøbler?

Alt mulig!

Vi har også rødmalt hus, solfylt terasse og hvite tremøbler. Jeg tror jeg har alle farger representert i hagen - men liker spesielt godt gamle sommerblomster og stauder. Pelargonia i alle mulige farger og sorter og lukter foreksempel. De skal gå an å overvintre også visstnok - jeg skal gjøre et helhjertet forsøk til høsten.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 16:51   #145
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Bilder, ja. Dette er fra i fjor, men det ser noenlunde likt ut i år også.


Vi har satt poteter bak til høyre på bildet i år, så der er det litt færre løvetann nå. Jeg har også begynt å lage til noen steinbed, og spre litt duk og bark rundt omkring. Det reduserer også litt på lukinga.


Elsker dette bildet, gajamor, det lyser sommer av det!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 17:46   #146
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Elsker dette bildet, gajamor, det lyser sommer av det!

Takk! Det var egentlig en ganske fin fotosession, de sloss bare 80% av tiden.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no