Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Alliums fantastiske strikkekåpe

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-09, 10:28   #121
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Embs: Den sikler jeg også på.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 11:11   #122
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Og denne (dette blir en travel høst):

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 12:14   #123
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg har startet på denne.


Sist redigert av amylin : 07-08-09 kl 12:15. Årsak: Måtte få rett link til bildet.
amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 13:28   #124
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Det er utrolig mye fint i på den siden. Nå lurer jeg på denne før jeg evt går løs på den lange jakken:

Den der var ikke så spektakulær da. Men den ville sittet penere på kroppen min. Åååå - nå forvirrer dere meg. Sjikkli lusent.

  Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 13:32   #125
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Denne kåpa får meg til å hulke høyt for at jeg ikke kan strikke og at armene mine ikke tåler en opplæring. Den er rett og slett ufattelig fin. Hvis noen strikker den i lilla og blir lei etterhvert, så kjøper jeg gjerne.


Signerer. Hvor mye må jeg smiske med svigermor, tro? Og hva kommer jeg til å måtte betale henne for garnet, eventuelt? Og hvor mye arbeid er det egentlig? Hun strikker ganske mye.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 13:32   #126
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Det er utrolig mye fint i på den siden. Nå lurer jeg på denne før jeg evt går løs på den lange jakken:

Den var kjempefin

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 13:34   #127
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg har startet på denne.

Den likte jeg og veldig godt!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 13:58   #128
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

For å strikke denne kåpa for noen andre, tror jeg dere skal smiske ganske mye eller betale en del. Det tar lang tid å strikke den, i tillegg til at man må regne litt i forhold til strikkefasthet, størrelser og garnforbruk om en ikke bruker originalgarnet. Hvor mye er ca. 1-2 måneders arbeid verdt?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 14:20   #129
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

For å strikke denne kåpa for noen andre, tror jeg dere skal smiske ganske mye eller betale en del. Det tar lang tid å strikke den, i tillegg til at man må regne litt i forhold til strikkefasthet, størrelser og garnforbruk om en ikke bruker originalgarnet. Hvor mye er ca. 1-2 måneders arbeid verdt?

For meg? Ca nitti tusen. Dyr kåpe.

  Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 14:46   #130
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, den tror jeg ville vært veldig fin til deg.

Nå har jeg kjøpt garn. Rødt. 25 nøster, med håp om at det er litt for mye, den lokale garnpusheren lar meg levere tilbake hele nøster.

25 altså?

I fritids?

Jeg klarer ikke å bestemme meg her... Jeg må ha den kåpa, jeg kan antagelig ikke leve uten. Men den jakka blir penere på meg.

  Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 14:57   #131
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Fantastisk lekker!!!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 16:22   #132
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

allium: Hvordan blir det når du strikker med fritidsgarn, passer strikkefastheten til mønsteret da?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 16:39   #133
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

allium: Hvordan blir det når du strikker med fritidsgarn, passer strikkefastheten til mønsteret da?

Jeg synes det var det som passet best. Har strikket prøvelapp av både Pt3 og Fritidsgarn (rester jeg hadde liggende), jeg fikk strikkefastheten til å stemme med begge, med Fritidsgarn gav et penere resultat.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 16:40   #134
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Er Fritidsgarn det samme som Fritidsgarn på 70-tallet?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 16:41   #135
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jeg tror jaggu jeg har garn liggende av begge merkene, tenkte ikke på å strikke prøvelapp. Tror i grunn det var mitt tegn på at jeg ikke er helt klar til å strikke denne.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 16:49   #136
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Hvor gjorde du av prøvelappene, unge dame? :vil vaske dem i maskinen: :gærning:

  Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 16:55   #137
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Hvis du ikke skal ha dem til noe, eller trenger garnet så eksperimenterer jeg svært gjerne med dem. Hvem vet - kanskje en av de tåler litt maskinvask...? :håper:

  Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 17:06   #138
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Jøye meg, for en nydelig kåpe! Lurer på om jeg har tålmodighet og kvalifikasjoner til å få til denne til meg selv? Er lut lei hekle-teppet og det er heldigvis snart ferdig... har ikke strikket noe til meg selv siden jeg strikket reste-sokker. Det ble ikke nok rester, sokkene er derfor ikke like.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 17:08   #139
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Hva er forresten pinnetykkelsen, og er fritidsgarn ubehandlet ren ny ull?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 17:28   #140
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alliums fantastiske strikkekåpe

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hva er forresten pinnetykkelsen, og er fritidsgarn ubehandlet ren ny ull?

Pinne 6.

Fritidsgarn er tovbar ull. Hvis du med ubehandlet mener type Nøstebarn, med intakt lanolininnhold, så er det ikke det, men det er ikke superwash.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no