Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-09, 09:19   #1
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Spørsmål

Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Mannen og jeg skal på forsinket bryllupsreise i august, men mangler inspirasjon. Noen som har gode tips?

Her er rammene vi opererer innenfor:
- Må ha med 9 mnd. gammel baby.
- Må ikke koste over 20 000 (+ lommepenger).
- Har 2-3 uker til rådighet, men det må være de innenfor de 3 første i august.
- Må være i Europa (eller tilsvarende kort flytur).
- Må ikke være for varmt eller med for mye skumle bakterier (ref. første punkt).
- Gjerne byferie eller kombinasjon by- og badeferie.

Aller helst skulle vi dratt et sted vi ikke har vært før, noen av oss.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:31   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Naxos.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:01   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Alicante Der har de litt av alt!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:06   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Barcelona er en badeby med mange muligheter til å oppleve kultur, god mat, shopping og hyggelige mennesker.

Nice og omegn er supert til bading og til å utforske de små stedene rundt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:19   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Men er ikke Spania, Hellas og Frankrike fryktelig varmt i august?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:30   #6
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Vi var i Hellas (kreta) i fjor og skal igjen i år, det er rundt 30 varmegrader der da.
Flott plass, egner seg bra for barn.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:41   #7
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Island.
Rundt om i Storbritannia finner man også mange spennende, flotte reisemål.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:53   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Takk for tips.

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Island.
Rundt om i Storbritannia finner man også mange spennende, flotte reisemål.

Island er ikke aktuelt, men Storbritannia?
Noen konkrete tips?

Vi har snakket litt om Skottland.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:55   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Irland er også veldig fint! Jeg var på roadtrip der med mine foreldre i barndommen, og det var masse å se, fine strender og mye kultur. Sikkert ikke like aktuelt å kjøre så mye rundt med en baby, men kanskje dagsturer?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 11:00   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Tja, vi kan jo ta toget?
Det er ikke så dumt med baby, da er det mulig å røre litt på seg også.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 11:42   #11
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Hva med Normandie eller Bretagne? Der er det ikke like varmt som rundt Middelhavet, men noe mer solsikkert enn Storbritannia.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 13:09   #12
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Vi hadde super bryllupsreise til Portugal. Kan anbefale Tavira (liten by med nydelig sandstrand og få turister) og Evora (gammel vakker by midt inni landet).

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 14:21   #13
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Jeg synes det høres ut som en god ide å kombinere bad og by, spesielt når dere skal være borte såpass lenge. Med en liten en rett under året er det kanskje greit å finne et sted som er inrettet for barn, og gir litt mulighet for at de voksne kan ha litt bryllupsreiseaktiviteter (jeg tenker spa, koselige middager på kvelden etc). Det tilsier kanskje en resort, altså den typiske sydenferien...

Jeg ville tatt 2 uker på Mallorca. Helst på Alcudia men der er utvalget litt dårlig nå. Jeg har bodd her og det er et kjempegodt alternativ. Ulempen er at det er litt langt til Palma, man må leie bil, men ellers er det flott. Bil er sånn sett et pluss uansett, det er mange flotte steder å besøke i fjellene, i tillegg til Palma, akvariet m.m.

Sardinia ville nok vært enda bedre, men der er det ikke noen typiske skandinaviske feriesenter. Men det er nok av andre muligheter som burde passe godt, og som er relativt billige.

Begge forslagene over kan bli veldig varme i august, men på grunn av at det er øyer er det ikke så plagsom varme som feks i Barcelona.
På Sardinia er det gj.snitt på 25 grader i august, Mallorca vet jeg ikke, men temperaturen kan variere mellom 19 - 30 grader i august.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 19:25   #14
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Jeg har fått anbefalt Rømø i Danmark. Øya ligger ved grensen til Tyskland og det er veldig fine strender der. Passelig varmt i august. Kan slås sammen med byturer til Kiel eller Kolding.

Det er lettest å komme seg dit med bil, men dere har kanskje planlagt å reise med fly?

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 20:07   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

:noterer tips:

Vi hadde tenkt å fly eller evt. ta tog, og vi er ikke egentlig noen "Syden"-turister. Pakkereiser dit ligger rett og slett ikke for oss.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 20:09   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Jeg har fått anbefalt Rømø i Danmark. Øya ligger ved grensen til Tyskland og det er veldig fine strender der. Passelig varmt i august. Kan slås sammen med byturer til Kiel eller Kolding.

Det er lettest å komme seg dit med bil, men dere har kanskje planlagt å reise med fly?

Rømø vil jeg virkelig ikke anbefale til bryllupsreise. Typisk familiested, ingenting å finne på annet enn strand og iskiosk. Vi koste oss der vi altså, men da som familie.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 20:10   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Jeg tror jeg ville leid en litt ok leilighet i en koselig by jeg. Fint med leilighet så man slipper å være helt stuck om kvelden. København?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 23:02   #18
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Aha, dere er heller ikke sydenturister. Hva med Cornwall?
Eller Køben?


Amsterdam?

Ellers støtter jeg Kokosbolle angående Irland. August i Irland, for eksempel med litt Dublin, litt rundreise og noen dager hos den berømte Paddy på The Quay House? :drømmer:






Og Mallorca er vel ikke utelukket for det? :sta:

Hva med agroturissimo-opphold på Mallorca, her er et fra Alaistair Sawday's Special places to stay, 4-stjernershotell som er garantert fri for charterfølelse, men som er barnevennlig og romantisk:



Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 23:04   #19
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Det kommer kanskje ikke som et sjokk hvis jeg tilstår at jeg ikke kjenner meg igjen i "mangler inspirasjon".

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 23:10   #20
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan vi dra på bryllupsreise?

Bryllupsreise med baby? Det kaller jeg ferie.

Spøk til side - Sitges er en liten by på stranden rett ved Barcelona, superkoselig og hyggelig - trivelig faktisk. Det er Spanias (kanskje Middelhavets?) homseby nr. 1, og det tror jeg bidrar til den hyggelige stemningen (jeg var der som gravid og fikk masse oppmerksomhet pga magen, og sikkert med småbarn også!). Laidback. Og billigere enn Barcelona by, som bare ligger 20-30 min eller så med tog/bil og er perfekt for dagsturer. Man kan fly billig direkte til Barcelona og det er lett/kort å komme seg dit etterpå.

Forbehold: Jeg har ikke vært der midt i høysesongen, bare litt før.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no