Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vaniljekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-12, 12:50   #321
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaniljekake

En haug med frukt og bær kanskje?

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 12:53   #322
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaniljekake

Den er veldig god med blåbær og bringebær i (som i deigen, eller dvs jeg har bare strødd oppi før steking ikke rørt rundt).

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 10:33   #323
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vaniljekake

Epler og kanel, Susse.

  Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 13:23   #324
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Har invitert SFO hjem til oss fredag, kanskje jeg skal ha denne på lur da?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 13:34   #325
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg har laget latmannsversjonen av denne i dag. Det er fotballcup og jeg skal levere kake, og gidder ikke bruke energi på noe jeg ikke skal spise selv.

To pakker Toro lys muffinsposer i langpanne, men kanel og perlesukker on top.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 13:31   #326
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

I går brukte jeg varmluft og fikk rå kake. Skjønt, den er ikke direkte rå, og ingenting hang igjen på nåla da jeg stakk i den, men den ser rå ut og gir i overkant god tyggemotstand. Fandens kake som er så enkel og god når man får den til, men akk så uforutsigbar for et stakkars kake-nek!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 17:25   #327
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaniljekake

Så var det min tur til å bomme fullstendig på denne, i helgen ble den høy, flott og saftig. Nå ble den helt flat og rå inni.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 19:45   #328
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

I går brukte jeg varmluft og fikk rå kake. Skjønt, den er ikke direkte rå, og ingenting hang igjen på nåla da jeg stakk i den, men den ser rå ut og gir i overkant god tyggemotstand. Fandens kake som er så enkel og god når man får den til, men akk så uforutsigbar for et stakkars kake-nek!

Det var vel sånn min også ble. Hang ingenting igjen på pinnen.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 12:02   #329
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaniljekake

Min flate vaniljekake ble puttet i fryseboksen. I dag har den blitt forvandlet til cake-pops med stort hell !
Smuldret den opp (halv kake,resten hadde ungene spist opp) blandet med 4 ss eplesyltetøy og rullet til kuler.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 23:28   #330
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Nå har jeg nettopp laget en helt melkefri versjon av denne, og den ble AWESOME! Akkurat helt lik slik jeg husker originalen. Utrolig luftig. Faktisk luftigere enn originalen, vil jeg påstå, for den vanlige blir fort tung. Sikle, altså!
Jeg fulgte oppskriften, bare byttet ut vaniljesausen med 2 beger Alpro vaniljedessert som jeg rørte ut med litt soyamelk til det ble 5 dl totalt (laget halv porsjon, liten langpanne). Og hadde 1 ts vaniljeekstrakt i dette, i stedet for å bruke vaniljesukker, men det spiller sikkert ingen rolle.

Så om noen melkeallergikere vil lage denne, så går det altså helt fint. Himmelsk!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 00:30   #331
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nå har jeg nettopp laget en helt melkefri versjon av denne, og den ble AWESOME! Akkurat helt lik slik jeg husker originalen. Utrolig luftig. Faktisk luftigere enn originalen, vil jeg påstå, for den vanlige blir fort tung. Sikle, altså!
Jeg fulgte oppskriften, bare byttet ut vaniljesausen med 2 beger Alpro vaniljedessert som jeg rørte ut med litt soyamelk til det ble 5 dl totalt (laget halv porsjon, liten langpanne). Og hadde 1 ts vaniljeekstrakt i dette, i stedet for å bruke vaniljesukker, men det spiller sikkert ingen rolle.

Så om noen melkeallergikere vil lage denne, så går det altså helt fint. Himmelsk!!

Supert, jeg trenger en melkefri kake. Hvor har de alpro vaniljedessert?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 00:39   #332
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Nesten alle butikker selger de nå, det er en firepakning. Finnes i sjokolade, mørk sjokolade og vanilje, de er kjempegode. Jeg bruker dem som fyll i hjemmelagde skoleboller og lignende også. Det er sikkert enda bedre å bruke Alpro soyamelk med vaniljesmak i stedet for naturell soyamelk, da Alpro vaniljemelk smaker som disse dessertene.
Sånn ser de ut:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 00:49   #333
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nesten alle butikker selger de nå, det er en firepakning. Finnes i sjokolade, mørk sjokolade og vanilje, de er kjempegode. Jeg bruker dem som fyll i hjemmelagde skoleboller og lignende også. Det er sikkert enda bedre å bruke Alpro soyamelk med vaniljesmak i stedet for naturell soyamelk, da Alpro vaniljemelk smaker som disse dessertene.
Sånn ser de ut:

Takk. Får ikke prikket deg, så du får tenke deg til en ekstragrønnprikk.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 00:51   #334
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Hehe, mottatt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 10:35   #335
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Så flott, Dixie! Genialt at man tester ut slike ting - og ikke minst deler oppskriften etterpå

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:28   #336
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Dattera mi sa det var den beste kaken hun hadde smakt. :uhemmet selvskryt:
Skal lage en ny i helgen og ta med på familiebesøk. Og denne skal brukes fast som base til eplekake.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 12:33   #337
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nå har jeg nettopp laget en helt melkefri versjon av denne, og den ble AWESOME! Akkurat helt lik slik jeg husker originalen. Utrolig luftig. Faktisk luftigere enn originalen, vil jeg påstå, for den vanlige blir fort tung. Sikle, altså!
Jeg fulgte oppskriften, bare byttet ut vaniljesausen med 2 beger Alpro vaniljedessert som jeg rørte ut med litt soyamelk til det ble 5 dl totalt (laget halv porsjon, liten langpanne). Og hadde 1 ts vaniljeekstrakt i dette, i stedet for å bruke vaniljesukker, men det spiller sikkert ingen rolle.

Så om noen melkeallergikere vil lage denne, så går det altså helt fint. Himmelsk!!

Eg prøvde å lage denne til melkeallergikar i går, og ho blei flat, kompakt og seig, som om bakepulveret ikkje verka. Eg veit ikkje heilt kva eg gjorde feil, men vellykka var det i alle fall ikkje. Eg bytta ut smør med solsikkeolje.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 12:36   #338
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Oj. Jeg har laget den mange ganger nå, sist i helgen da jeg solgte den på en messe (du kan også se bilde av den på bloggen min), og alle bemerket hvor høy og luftig den var. Kanskje det er oljen? Burde jo ikke være det, men det er det eneste du har gjort annerledes enn meg, og min blir allid høy og luftig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 12:53   #339
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Oj. Jeg har laget den mange ganger nå, sist i helgen da jeg solgte den på en messe (du kan også se bilde av den på bloggen min), og alle bemerket hvor høy og luftig den var. Kanskje det er oljen? Burde jo ikke være det, men det er det eneste du har gjort annerledes enn meg, og min blir allid høy og luftig.

Eg oppdaga at eg hadde gløymd å kjøpe laktosefritt smør - kremt - etter at eg hadde smelta vanleg smør. Så då blei det olje. Det er vel eit eller anna med kjemien som ikkje gjekk opp, men eg veit heller ikkje kva.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 13:03   #340
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Ville prøvd igjen med smør, og fulgt min oppskrift til punkt og prikke. Jeg har også laget halv porsjon før, men beholdt bakepulvermengden. Og så har jeg variert mengden pudding litt, bare det blir 5 dl soyamelk og pudding tilsammen. Nå i helgen laget jeg stor langpanne og da brukte jeg 5 puddingbegre og fylte opp med soyamelk til 1 liter. Ble kjempesnadder, høy og flott eplekake.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no