Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vaniljekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-12, 19:08   #281
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg har også fått den til hver gang jeg har bakt den, og gjør ikke så mye annet enn å følge oppskrifta.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 19:17   #282
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg blar og blar i denne tråden for å skjønne hvorfor den har 45 000 visninger. Hvor er avsporingene? Fjasingen? Navnekallingen?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 19:33   #283
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg blar og blar i denne tråden for å skjønne hvorfor den har 45 000 visninger. Hvor er avsporingene? Fjasingen? Navnekallingen?

Mat og strikking, Candy. Mat og strikking.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 19:38   #284
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg tror det hovedsaklig er følgende:
"Jeg får det ikke til!"
"Det er jo kjempelett."
"Jeg får det ikke til!"
"Det er jo kjempelett."
"Jeg får det ikke til!"
"Det er jo kjempelett."
"Jeg får det ikke til!"
"Det er jo kjempelett."

:repeat:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 20:58   #285
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Vaniljekake

Leste denne oppskriften da jeg ammet lillebror i sta og bare MÅTTE lage den. Hadde bare en kvarting med vaniljesaus stående, så delte oppskriften på 4 og lagde muffins. Kan informere om at 185 grader (blingsa litt) i 40 min var i overkant mye, men de smaker helt nyyyydelig om man dropper bunnen. Har spist 4... Og jeg som egentlig skulle ha bort de siste kiloene før jobbstart på tirsdag. Hmf.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 21:22   #286
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Mat og strikking, Candy. Mat og strikking.

Du har jammen rett. Jeg er jo både i mat- og strikketrådene, og det er utrolig mye mindre fasing og avsporinger der. Jaggu meg. Det har ikke jeg tenkt på før.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 21:47   #287
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Den ble råere den gangen jeg ikke brukte meierismør i den, men ikke uspiselig. Jeg skjønner ikke helt hva dere som får rå kake gjør feil. Hm, romtemp på vaniljesaus, meierismør og nederst i ovnen, skal jo være bankers egentlig.
Snodig, kanskje man må forske litt på dette.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 21:54   #288
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Den ble råere den gangen jeg ikke brukte meierismør i den, men ikke uspiselig. Jeg skjønner ikke helt hva dere som får rå kake gjør feil. Hm, romtemp på vaniljesaus, meierismør og nederst i ovnen, skal jo være bankers egentlig.
Snodig, kanskje man må forske litt på dette.

Jeg bruker alltid Melange da jeg synes den gir bedre smak enn meierismør i baksten - helt finfin allikevel

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 21:57   #289
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg bruker flytende melange jeg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 23:50   #290
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg brukte, eh, ikke melange men annen margarin den ene gangen.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 07:33   #291
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vaniljekake

Mens jeg har brukt kald vaniljesaus og epler oppi og får ikke rå kake likevel.

  Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 07:36   #292
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg konkluderer med at jeg er et kake-nek. What else is new.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 12:04   #293
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Vaniljekake

Er det dybden/størrelsen på langpanna som er problemet, kanskje? Våre langpanner er ganske grunne - kanskje 3-4cm, men relativt store. Kaka fungerte greit her.
*spekulere*

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:15   #294
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Orker ikke lete gjennom hele tråden:

Skal smøret oppi mens det er varmt?
Skal panna smøres?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:27   #295
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg får den til, men synes den er veldig oppskrytt likevel. Det lukter godt av vaniljesaus, men kaken smaker uhyre ordinært.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:29   #296
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg får den til, men synes den er veldig oppskrytt likevel. Det lukter godt av vaniljesaus, men kaken smaker uhyre ordinært.

Ja, jeg ble ikke heller frelst på denne. Men jeg er ikke så kjempeglad i vaniljesaus heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 17:30   #297
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Er det dybden/størrelsen på langpanna som er problemet, kanskje? Våre langpanner er ganske grunne - kanskje 3-4cm, men relativt store. Kaka fungerte greit her.
*spekulere*

Min er også grunn. Rå her.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 18:08   #298
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Da er det syv minutter igjen. Tror ikke den blir fantastisk, men om den blir bra nå så var den ihvertfall enkel og kjapp. Og at den er uten egg er et stort pluss for oss.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 18:46   #299
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Orker ikke lete gjennom hele tråden:

Skal smøret oppi mens det er varmt?
Skal panna smøres?

Nå ser jeg at du alt har den i ovnen, men jeg putter bakepapir i panna.
Ja og så bruker jeg flytende melange. Noen ganger kald og noen ganger romtemperert,

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 18:51   #300
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake



Sånn ble den. Ganske rå/ kompakt vil jeg si.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no