Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjørehjelp Oslo

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-16, 22:17   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Kjørehjelp Oslo

Til lørdag skal ungene og jeg inn til Oslo. Vi skal på omvisning på NRK Marienlyst, og kanskje en rusletur i sentrum og/eller frognerparken.

Jeg er ekstremt lite erfaren med å kjøre i Oslo, og ungene synes det er stas med trikk og t-bane. (Kan begge ungene kjøre gratis med meg i helgene, eller er det en unge per voksen?)

Hvor bør jeg kjøre og parkere, for så eventuelt å ta kollektivt videre? Jeg tror foreløpig at NRK er første post på programmet. Kommer inn til Oslo på E18 sørfra.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 22:22   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Det pleier vere greit å gateparkere i området mellom Chateau Neuff og Blindern. Bak Friggbanen, for eksempel. Derifrå er det kort veg til NRK og Majorstuen t-bane som er eit fint utgangspunkt både for bane og trikk. I helgene kan barn reise gratis saman med voksen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 22:24   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Nå las eg hi igjen - inntil fire barn pr. voksen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 22:25   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Opp til 4 barn per voksen på en billett.

Det er parkering på NRK, men det er godt mulig det er med parkometer og tidsbegrenset. I gatene rundt majorstua vet jeg det er betaling fram til.. ja det vet jeg ikke - tror kanskje det nye byrådet har endret dette. Jeg er litt ukjent i byen på den sida.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 22:29   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Jeg ville nok gateparkert mellom Majorstua og Ullevål sykehus, eller oppover mot Blindern som det er foreslått her, men det er nok ikke det enkleste om man ikke er kjent.
Tenker du stå gratis? Hvis ikke er jo også type parkeringshuset på Oslo S veldig enkelt, dog ikke billig.

4 barn sammen med 1 voksen i helgene .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 22:30   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Det er jo også en parkering ved Frognerparken. Det er parkometer, men om man bare betaler for 1 dag har man gjort det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 22:33   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Kan gjerne betale, trenger en adresse jeg kan trykke inn på GPS og følge. Men synes kanskje at Oslo S er litt vel dypt inni tjukke Oslo.

Er det mange parkeringsplasser ved Frognerparken, eller er det ofte fullt?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 22:39   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Nå kom jeg på at jeg har kjentfolk på Skøyen. Kan sikkert parkere der.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 22:42   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kan gjerne betale, trenger en adresse jeg kan trykke inn på GPS og følge. Men synes kanskje at Oslo S er litt vel dypt inni tjukke Oslo.

Er det mange parkeringsplasser ved Frognerparken, eller er det ofte fullt?

Mange. Blir fullt utover dagen, men vi fant greit plass kl 12 igår.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 08:53   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Til lørdag skal ungene og jeg inn til Oslo. Vi skal på omvisning på NRK Marienlyst, og kanskje en rusletur i sentrum og/eller frognerparken.

Jeg er ekstremt lite erfaren med å kjøre i Oslo, og ungene synes det er stas med trikk og t-bane. (Kan begge ungene kjøre gratis med meg i helgene, eller er det en unge per voksen?)

Hvor bør jeg kjøre og parkere, for så eventuelt å ta kollektivt videre? Jeg tror foreløpig at NRK er første post på programmet. Kommer inn til Oslo på E18 sørfra.

Kjører du Ring 3 til Smestad kan du kjøre ned mot Frognerparken fra baksiden, rett på Monolitten. Fin parkeringsplass og veldig lett å kjøre til.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 09:04   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Ved Frognerparken har det blitt totimersparkering, men det er det vel nesten overalt nå, med mindre man står i parkeringshus?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 09:44   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Min go-to for parkering i Oslo er parkeringshuset på Tjuvholmen (under The Thief). Det koster litt, men for meg som hater å kjøre i byen er det genialt, rett av og rett på fra motorveien.

https://www.q-park.no/no/parker-hos-...arkingid/23671

Ellers parkerte jeg ved Gimle kino når jeg skulle spise på Frogner her om dagen, men jeg tror det var makstid på to timer på dagtid. Var gratis på kvelden. Det var også veldig greit å finne frem til.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 10:00   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Er det noe gateparkering i Oslo nå som IKKE er totimers? Med unntak av ved Akershus festning?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 21:57   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ved Frognerparken har det blitt totimersparkering, men det er det vel nesten overalt nå, med mindre man står i parkeringshus?

Det er ikke totimersparkering på den store plassen som ligger rett ved parken ifølge mannen. Vi betalte for mer enn 2 timer av gangen der på lørdag.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 22:16   #15
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Slår et slag for Bankplassen p-hus og Tullinløkka uteparkering. Begge er veldig greie å komme seg til og fra Men, så klart, da må du ta bane/trikk opp til NRK.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 22:17   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Er det noe parkering lenger på Tullinløkka? Er ikke alt park, bortsett fra ansattparkeringen til museene?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 22:24   #17
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Jeg har ordna meg med parkering hos familie på Skøyen (som jeg ikke tenkte på da jeg skrev hovedinnlegget). Tenker å gå derfra til Frognerparken, og evt taxi videre til NRK. Buss/bane/trikk må vi også få med oss i løpet av dagen, det er ingen ulempe, heller attraksjon.


Jeg får litt panikk med tanken på å skulle kjøre i Oslo, spesielt når jeg er eneste voksne og har med ungene. Men det går vel helst bra. Voksne folk har fiksa det før.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 22:29   #18
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Dere kan ta 20-bussen utenfor hovedporten til Frognerparken til holdeplassen Marienlyst, derfra er det ca 5 minutter å gå til NRK. ��

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 22:36   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Oo, ja det er jo supert!!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 22:37   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Skøyen er lett. E18 inn til Frognerstranda, også er det bare å ta av, så er du på småveier. Ish.

Det viktigste er å tenke litt i forkant, og aldri ombestemme seg like i forkant. Hvis man bommer, tar man neste avkjørsel, så kommer man alltids tilbake. Går så fint, så. Hilsen bondetuppe fra bergensomlandet som kjører hvor som helst i Oslo nå.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no