Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-10, 14:28   #101
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Smilefjes kjører Audi. :forklarer:

Hvilket kryss? :nysgjerrig:

Lurer også!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:46   #102
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Jeg er også super nyskjerrig på hvor dette krysset er.....hvorfor er det hemmelig Jeg kjøper daglig rundt i Oslo, fra morgen til ettermiddag og lite irriterer meg mer enn snikere . Jeg gidder heller ikke slippe inn folk som veldig tydelig kjører i feil fil for så å presse seg inn i riktig fil (etter å ha passert en laaaaang kø med biler som står i riktig kø). Men i det siste, har jeg blitt en kløpper på å unngå kø, kjøre småveier osv....for å komme rundt køen.

Men når det er sagt, jeg er fryktelig snill mot folk som ikke sniker altså.....ser jeg biler som står ved en "vanskelig" påkjøring, så blinker jeg med lysene og slipper opp gassen litt, slik at de skal komme seg innpå.

Men man blir faktisk litt frekkere av å kjøre såpass mye i hovedstaden (men å kjøre forbi lange køer for så å snike meg inn, det gjør jeg aldri frivillig )

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:54   #103
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Hvis jeg har fått riktig kryss på prikk av Allium er det akkurat her jeg bor, ja. Hørtes kjent ut!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 15:23   #104
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Jeg kan jo dra frem et annet eksempel der jeg synes det er helt greit å snike, nemlig Smestadkrysset vestfra. Der er det to filer som blir til tre rett før krysset, og venstrefilen står helt bombomstille med biler som skal opp Holmenkollveien. Hvis man da skal rett frem over krysset, skal man egentlig stå i kø sammen med holmenkollerne helt til det blir tre filer, i følge skiltingen, mens høyrefeltet er forbeholdt de som skal nedover mot Majorstuen.

I realiteten kjører alle som skal rett frem i høyrefeltet til det blir tre filer, og legger seg så over i midtfilen. Der er det helt ledig, siden 99 % av alle som stamper bak der jo skal til venstre. Det lager bittelitt mer kø for de få som skal ned mot Majorstuen, men sammenlignet med hvor trafikkbesparende det er for resten av krysset, synes jeg det er helt OK.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 15:25   #105
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Ooh, fint minibilde.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 16:54   #106
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Audi?

Jeg bor forøvrig heller ikke i Oslo.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:40   #107
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men det handler typisk om å bytte felt der jeg vet det snur hvilket felt som går raskest altså. :fossror:

Er det å snike . Hvis man har kjørt hundre ganger i rushen på ring 3, så vet man jo akkurat når filene stopper opp, og da må det jo være lov å skifte fil. Det er ikke å snike spør du meg

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:44   #108
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Er det å snike . Hvis man har kjørt hundre ganger i rushen på ring 3, så vet man jo akkurat når filene stopper opp, og da må det jo være lov å skifte fil. Det er ikke å snike spør du meg

Ikke sant? Det er jo ikke noen lov mot å bytte felt.

  Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:47   #109
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Feltskifte er ikke sniking. Å misbruke kollektivfelt er sniking.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:48   #110
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Og ja, det gjelder også Audier, smilefjes. Og schwære biler, knøttet. :fy:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 18:03   #111
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Og ja, det gjelder også Audier, smilefjes. Og schwære biler, knøttet. :fy:

Jeg kjører da aldri i kollektivfeltet, og ikke venter jeg med å skifte fil til siste sekund heller hvis det står lang kø i fila jeg skal inn i. Men å kjøre effektivt i rush'n - det gjør jeg

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 18:03   #112
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Hvorfor er det så hemmelig hvor dette krysset er forresten?

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 18:05   #113
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Jeg kjører da aldri i kollektivfeltet, og ikke venter jeg med å skifte fil til siste sekund heller hvis det står lang kø i fila jeg skal inn i. Men å kjøre effektivt i rush'n - det gjør jeg


But of course.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 18:38   #114
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Jeg kjører da aldri i kollektivfeltet, og ikke venter jeg med å skifte fil til siste sekund heller hvis det står lang kø i fila jeg skal inn i. Men å kjøre effektivt i rush'n - det gjør jeg

Det er her jeg er også. Ikke minst fordi det søren ikke er noe kollektivfelt å snike i der jeg kjører.

  Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:37   #115
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Nå har jeg fått et hint, og da var det det krysset jeg trodde det kunne være i utgangspunktet.
Og ALDRI i livet om jeg hadde sluppet inn noen forann meg der, nei. Så sant de ikke kommer ned bakken fra høyre ved det første lyskrysset (ved treningssenteret, ikke sant?? )

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:40   #116
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Nå har jeg fått et hint, og da var det det krysset jeg trodde det kunne være i utgangspunktet.
Og ALDRI i livet om jeg hadde sluppet inn noen forann meg der, nei. Så sant de ikke kommer ned bakken fra høyre ved det første lyskrysset (ved treningssenteret, ikke sant?? )

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:07   #117
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Når man først har kjørt frem er det vanskelig å vite hvor de bak kommer fra. Jeg slipper ingen inn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:17   #118
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Når man først har kjørt frem er det vanskelig å vite hvor de bak kommer fra. Jeg slipper ingen inn.

Men de som kommer ned bakken må jo inn på en eller annen måte. Men da får de vente til du har kjørt.

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:25   #119
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Jeg slipper heller ingen inn.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:49   #120
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Men de som kommer ned bakken må jo inn på en eller annen måte. Men da får de vente til du har kjørt.

Jeg har også kommet ned bakken ved et par anledninger - og da har jeg ventet til det er plass å kjøre frem i riktig fil. Det går altså an.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kryss til besvær


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no