Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 18:42   #61
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Du er vel ikke en av iddjåttene regner jeg med.

Det er veldig mange år siden, krysset er blitt litt forandret siden det, og jeg tar toget. Hvor langt sør står køen om morgenen nå?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 18:45   #62
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Ikke så veldig egentlig - maks hundre meter før innledende minilyskryss kanskje? De dagene jeg kan ta toget er langt mer avslappende.

Men forrige fredag - da var det null kø. Null! Klokken kvart over sju!? Jeg mistenker at mange hadde tatt en langhelg på grunn av Id på torsdag?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 18:48   #63
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ikke så veldig egentlig - maks hundre meter før innledende minilyskryss kanskje? De dagene jeg kan ta toget er langt mer avslappende.

Det er jo ingenting. Da jeg kjørte der daglig var krysset regulert til nesten ikke å slippe noen biler til venstre. Men siden det bare var egen fil for venstrekjøring de siste tyve metrene, så jeg virkelig ingen vits i å kjøre rett frem når jeg først var kommet så langt. Etter å ha stått i kø siden lenge før lyskrysset før det igjen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:21   #64
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Jeg tipper jeg vet hvilket kryss du snakker om, og jeg pleier å lime meg på skjermen til bilen foran. Jeg slipper ikke inn snikere, selv om det er aldri så lovlig å snike. Banna bein.
Kjører de inn i siden min og jeg står stille, får de feilen. Jeg skal sørge for å stå stille, og skaffe vitner pronto.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:24   #65
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Jeg limer meg også på skjermen til bilen foran. Jeg står jo som regel ikke stille de gangene de nesten har havnet i sida mi da.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:31   #66
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Nei, det er litt vanskelig å stå stille. Men gjør du det, har du i alle fall ditt på det rene.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:33   #67
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Ut fra det som kommer frem i denne tråden har jeg vel mitt på det rene selv om jeg er i bevegelse?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:37   #68
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ut fra det som kommer frem i denne tråden har jeg vel mitt på det rene selv om jeg er i bevegelse?

Den som skifter fil har vikeplikt.

Jeg ble skiftet fil på en gang (ved Fornebu, lignende situasjon med mer kø i den ene filen), og fyren som kjørte på meg ringte senere samme dag og fortalte at nå hadde han funnet ut at det var min skyld, for han hadde jo blinket, så da måtte jeg slippe ham inn.

Forsikringsselskapet bare lo av ham.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:40   #69
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Det er i utgangspunktet den som skifter fil som har vikeplikt, men du skal aldri være for sikker på at det kan kludre seg til. Ord mot ord osv. Skaff derfor vitner, for sikkerhets skyld.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:50   #70
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ut fra det som kommer frem i denne tråden har jeg vel mitt på det rene selv om jeg er i bevegelse?

Jepp. Med mindre han hevder at du beveget deg over i hans fil feks. Vitner er et must - med vitner er dette helt greit.

  Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:54   #71
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Skulle tro det var nok av vitner der ja.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 23:13   #72
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Ingen slik regel, smilefjes. Det er bare busser og taxier (og motorsykler som du nevnte) som har lov til å kjøre i kollektivfelt. En stund hadde vi såkalte 2+-felt i Trondheim, men de var annerledes skiltet. Da kunne vi kjøre der hvis vi var 2 eller flere i bilen.

Og du gjør helt rett i å ikke slippe dem frem, Mei.

Og elbiler kan kjøre i kollektivfelt.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 23:28   #73
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Fryktlig nyskjerrig på hvor dette er?? Suburbia... er det nord/sør/øst/vest? *blånd*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 06:19   #74
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Fløyel - det er jo litt mer sentralt enn meg. :Peker på profil:

  Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 07:51   #75
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Fløyel - det er jo litt mer sentralt enn meg. :Peker på profil:

javel, og da spør jeg hvor ligger Semi?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 07:53   #76
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Litt østafor Suburbia i dette tilfellet. Sønnafor sentrum.

  Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 18:17   #77
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Litt østafor Suburbia i dette tilfellet. Sønnafor sentrum.

Åh, da må det være i nærheten av meg..kanskje. *nysgjerrig*

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 18:24   #78
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Det er ingenting som får meg mer adrenalinsint enn mennesker som kjører sånn som iddiotene Mei beskriver. Det finnes flere slike steder i hovedstaden, enkelte steder har de strengt tatt loven på sin side selv om det er sylfrekt, andre steder not so much. Jeg er blitt ekspert på å lime meg fast i bilen foran og spille totalt blånn når de prøver seg. Eventuelt gi dem et strengt blikk og kanskje den midterste fingeren på høyre hånd.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 18:26   #79
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Jeg slipper heller ikke frem snikere, og hyler høyt mot de som gjør. Men når det er kubb kø over alt, er jeg temmelig fleksibel på å slippe inn folk som har vikeplikt av ikke-snikegrunner. Det synes jeg man må være i oslotrafikken.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:30   #80
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kan svare meg på spørsmål om riktig kjøremønster i kryss?

Men når disses sniking gjør at jeg bruker uendelig mye lenger tid i krysset blir jeg vanvittig provosert. Som om deres tid er så mye, mye viktigere enn min?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kryss til besvær


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no