Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sykkelstørrelser

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-09, 08:48   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Sykkelstørrelser

Jeg har aldri tenkt på hvilken str sykkelen min, eller ungene sine er...
Jeg ser litt på finn, og på nye sykler, men vet egentlig ikke hvilken str. barna mine har eller skulle hatt.
Eldste er 10 år, og lang (150cm), og jeg vet at sykkelen hennes er litt liten. Ser noen sykler på f.eks gsport sine nettsider som står 24", og passer fra 8+. Vil det egentlig si at en 8 åring har en "voksen" sykkel? (altså når slutter "plussen"....) Jeg ville kanskje kalle eldste sin sykkel for 8-10 år, men jeg er kanskje helt på jordet.
Hun er fornøyd med den hun har nå med 3 gir, men tenker at til neste år bør hun ha ny. Jeg er litt imot altfor store sykler til ungene. Føler selv at det er bedre at de er litt små enn at sykkelen er altfor stor, men er det bare tull?
Har kjøpt brukte sykler hittil, men hvis det er slik at hun nå trenger nesten "voksen" størrelse så er det mulig vi kjøper ny. Spørs hvor lett det er å finne en fin brukt en hvis det er vanlig å ha neste størrelse i maaange år da...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 08:52   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkelstørrelser

Vi har en 20" og en 24" til vår frøken på 133-134 cm, og den minste er riktig størrelse synes jeg. Det er jo mange tredjeklassinger som faktisk er lavere enn henne, så jeg er litt uenig i disse alderinndelingene fra sykkelprodusentene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 08:56   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sykkelstørrelser

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vi har en 20" og en 24" til vår frøken på 133-134 cm, og den minste er riktig størrelse synes jeg. Det er jo mange tredjeklassinger som faktisk er lavere enn henne, så jeg er litt uenig i disse alderinndelingene fra sykkelprodusentene.

Ja, er enig med deg, altså at jeg er også uenig med produsentene...
Jeg begynner å mistenke at det er 20" vi har til begge våre to eldste, og de er 144 og 150 cm. Jeg synes den til hun på 144 er helt passe til henne.
Minsten kan snart velge og vrake i sykler, siden storesøstrene er omtrent like store.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 09:26   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkelstørrelser

Herremannen er ca 134-135 og har en 20"-sykkel som er helt perfekt for han. Frøkna er ca 140, og hennes 20"-sykkel er i knappeste laget, men får holde denne sesongen. Hun sykler greit på den med styre og sete på høyeste innstilling, men hun ser litt komisk ut der hun sitter vaglet på toppen.

Husk at "-målene oppgir dekkstørrelse (diameter?). Det kan likevel være ulik rammestørrelse på disse syklene, og en 20"-sykkel med stor ramme vil jo vare lenger enn en med liten ramme. Jeg mistenker at Frøkna sin har liten ramme. :bevisstløs i innkjøpsøyeblikket:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 10:04   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkelstørrelser

Jeg tror at størrelsen på sykkelen kommer litt ann på hvordan man bruker den. Vi sykler lange turer med ungene. Minstepropellen har arvet etter søskene og de har lik størrelse på sine sykler. Hun har derfor dobbelt opp. Minstepropellen er 123 cm og hun har 20". Sykler hun på mindre sykkel så sykler hun fra sykkelen. Beina går fortere enn det sykkelen kan og hele sykkelen rister. Vanskelig å forklare. Det er når vi sykler tur at 16" er for lite.

Storepropell og mellomstrepropell har 24". De er 137 og 134 cm lange. Det passer perfekt.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 10:21   #6
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkelstørrelser

Eldste er 150 cm og til henne kjøpte vi nå den minste damesykkelen. Den passer perfekt og hun kan ha den noen år i motsettning til den største jentesykkelen som hun mest sannsynlig hadde vokst ut av til neste år.
Hun har Diamant sykkel til 2000,- fra G-sport. Synes ikke den prisen er værst altså.

Minsten er snart 140 og til han ender vi vel opp med den største barnesykkelen. Han trenger ny sykkel han også nå.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no