Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Når man snakker om kattepiss …

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 21:06   #1
Petronella
Aktiv
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 168
Petronella er litt kul
Standard

Når man snakker om kattepiss …

Hvordan få naboens katt til å slutte å gjøre sitt fornødne rett utenfor døra vår?? Å skyte den er tydeligvis ikke et alternativ har jeg skjønt..

Petronella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:11   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.479
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss..

Opprinnelig lagt inn av Petronella, her.

Hvordan få naboens katt til å slutte å gjøre sitt fornødne rett utenfor døra vår?? Å skyte den er tydeligvis ikke et alternativ har jeg skjønt..

Hvorfor ikke?

Mamma pepret en hannkatt som markerte på huset vårt, det var særdeles effektivt. Han kom aldri mer igjen etter at mamma hadde plassert halve pepperbøssa i ansiktet på den. Særlig dyrevennlig er det dog ikke.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:20   #3
Petronella
Aktiv
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 168
Petronella er litt kul
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss..

Hehe.. Fristende, fristende.. Må skaffe meg våpen da, eller gå i skogen og lage meg en sprettert..

Petronella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:21   #4
Petronella
Aktiv
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 168
Petronella er litt kul
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss..

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvorfor ikke?

Mamma pepret en hannkatt som markerte på huset vårt, det var særdeles effektivt. Han kom aldri mer igjen etter at mamma hadde plassert halve pepperbøssa i ansiktet på den. Særlig dyrevennlig er det dog ikke.

Hehe.. Der kom det igjen, jeg klarte ikke lese teksten før jeg svarte.. Pepperbøsse har jo dere gitt oss, så da er jeg jo klar..

Petronella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:21   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Visstnok er det mye kjerringråd ute og går på det området, en venninne av meg prøvde det meste da alle nabolagets katter brukte terassen hennes som toalett:
-Klorin
-Pepper
-Appelsinskall
-Etellerannet man får kjøpt i dyrebutikker
-Noe høyfrekvente greier

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:23   #6
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Eddik har jeg hørt kan funke også tror jeg at jeg har hørt at man kan bruke møllkuler??

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:28   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.479
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss..

Opprinnelig lagt inn av Petronella, her.

Hehe.. Der kom det igjen, jeg klarte ikke lese teksten før jeg svarte.. Pepperbøsse har jo dere gitt oss, så da er jeg jo klar..

Tror nok du må til med ferdig oppmalt pepper, ellers vil jo katten stikke av før du har rukket mer enn et par vridninger på kvernen din. Og jeg skal love deg at mamma fikk ut masse aggresjon ved å pepre katten.

Men seriøst, jeg tror det finnes noe greier man kan få kjøpt på dyrebutikker som skremmer vekk katten. Litt mer dyrevennlig enn pepper, og kanskje litt mer nabovennlig også.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:44   #8
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.291
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Jeg lagde meg mitt eget lille middel da jeg var en 9-10 år: oppklippede viskelærbiter som jeg strødde rundtomkring i blomsterbed o.l.

Effekten er dog uviss

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:48   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Get Off - selges i dyrebutikk (sa jeg ikke dette i en annen tråd i dag også?). Det kan sprøytes i bed, på trapper og hushjørner og på støtfangeren til bilen (og selv om du sprøyter det på luftinntaket til ventilasjonsanlegget lukter det ikke vondt for mennesker, men det får den forbanna hannkatten til naboen til å slutte å markere der).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 21:52   #10
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Jeg mener jeg har hørt at noen brukte kaffegrut. Eller var det mot gnagere?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:07   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Jeg brukte hageslangen på nabokatta (vi var nyinnflyttet). Den var så frekk at den kom inn i stua, noe hunden min ikke synes var helt ok.
Etter at jeg hadde spylt katta ned av verandaen, så jeg eierinnen stå på sin balkong med armene i kors og se på opptrinnet. Vi har aldri snakket sammen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:09   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Folk som ikke kastrerer hannkattene sine skulle søren ta blitt filleristet!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:13   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg mener jeg har hørt at noen brukte kaffegrut. Eller var det mot gnagere?

Jo det stemmer, det prøvde hun også.

Jeg hadde stor effekt av å spyle kattene bare de kom i nærheten.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 14:20   #14
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

dyrebutikker selger noe som heter "katt deg vekk"
kanskje det funker?

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 14:22   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.151
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Vi pleide å bruke appelsinskall i blomsterbedene da vi hadde katt, husker jeg, for at hun ikke skulle bruke dem som sandkasse. Hun absolutt hatet lukten av appelsinskall.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 14:32   #16
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Katter liker ikke sitron.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 14:34   #17
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi pleide å bruke appelsinskall i blomsterbedene da vi hadde katt, husker jeg, for at hun ikke skulle bruke dem som sandkasse. Hun absolutt hatet lukten av appelsinskall.

En gang vi hadde kattunger, strødde jeg apelsinskall og nellikspiker langs veggene for å prøve å få dem til ikke å tisse der (inne). Jeg måtte vaske opp en blanding av tiss, nellik og appelsin. Her funket det ikke.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 14:47   #18
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Folk som ikke kastrerer hannkattene sine skulle søren ta blitt filleristet!




For min del kunne man gjerne forby katter i tettbygde strøk også. Etter flere år som kattenabo er jeg lei av den evinnelige møkka.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:04   #19
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

Jeg så en hannkatt sparye en dør en gang. Det omfattet hele døra og karmen over. Snakk om spredning. Da nytter det ikke bare å vaske nede. Hele veggen måtte tas.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:28   #20
Karmosin
Fullverdig medlem
 
Karmosin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 59
Karmosin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når man snakker om kattepiss …

"Katt vekk" heter et middel. Har prøvd det. Lukter som en salig blanding av diverse krydder. Virker ikke som katta syntes det luktet vondt og så regnet det selvfølgelig bort med en gang.

Karmosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no