Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-20, 18:57   #981
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Foreløpig er det kun lov å være fem inne i private hjem. Regner med det endres innen august. Kommer flere regler 7.mai. Men, tenker ikke dere at man fremdeles må holde avstand på minst 1 m da også? Kom plutselig på at med konfirmasjon hjemme blir vi sittende tett med 15-17 gjester. Det går neppe? Kanskje vi må finne lokale? Da er det lov å være 50 og vi får mer plass.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 02-05-20, 12:29   #982
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Hadde håpet det skulle vær drittvær i dag, men det er jo strålende konfirmant vær. Vi hadde vært ferdig i kirka og en del bilder nå hadde det ikke vært for corona.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 02-05-20, 12:43   #983
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.426
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

I går tenkte jeg at det var helt greit å være på tur, i stedet for å stryke bunadsjorter, innkvartere folk og pynte kake. Jeg kjenner at det egentlig er helt ok at det hele er utsatt til oktober. Føler jeg har ganske god tid nå.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 02-05-20, 12:59   #984
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I går tenkte jeg at det var helt greit å være på tur, i stedet for å stryke bunadsjorter, innkvartere folk og pynte kake. Jeg kjenner at det egentlig er helt ok at det hele er utsatt til oktober. Føler jeg har ganske god tid nå.

Vi skulle ha konfirmasjon neste helg, men i stedet har vi storrydding, og det er helt greit. Passer meg egentlig utmerket at den ble utsatt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 02-05-20, 14:05   #985
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Enig. Lurer på hvor jeg hadde vært hvis jeg skulle stressa som en gal til i dag.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 02-05-20, 14:07   #986
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi gjør ting hjemme for å få det fint til konfirmasjonen i august. Begynt å tenke litt på pynt, blomster osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 03-05-20, 01:18   #987
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Så rart å tenke på at nå hadde vi vært i mål. Mye styr i forkant med stryking av bunadskjorter *3. Baking av kaker, pynting av bord, lake tapas, holde tale etc. Jeg hadde faktisk gledet meg til denne dagen

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 14:47   #988
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Da har vi fått beskjed fra kirken om at de beholder 29.8 og har også fått tidspunkt, men tidspunktene kan endres…….spørs på hva som myndighetene kommer med. Tenker vi venter litt med invitasjoner, da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 04-05-20, 16:06   #989
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.426
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Så rart å tenke på at nå hadde vi vært i mål. Mye styr i forkant med stryking av bunadskjorter *3. Baking av kaker, pynting av bord, lake tapas, holde tale etc. Jeg hadde faktisk gledet meg til denne dagen

Litt fint å tenke på at vi fortsatt har dette foran oss. Noe å glede oss til lenge enda!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 05-05-20, 08:33   #990
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har ikke ny dato før i slutten av september, da er vi sikkert inn i neste runde med stigende antall smittede. Det blir en veldig liten fest om det ikke er mulig å komme fra Sverige og Island, i hvertfall.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 05-05-20, 09:23   #991
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Ingen vits å kjøpe konfirmantdressen enda, poden vokser som ugress

Señora er ikke aktiv  
Gammel 05-05-20, 10:20   #992
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Vi har ikke ny dato før i slutten av september, da er vi sikkert inn i neste runde med stigende antall smittede. Det blir en veldig liten fest om det ikke er mulig å komme fra Sverige og Island, i hvertfall.

Tenker det samme. Halve selskapet kommer fra Danmark. Og det virker ikke som de eldste det har lyst til å reise NOE sted i 2020. Forståelig nok. Blir nok først selskap i 2021 for oss.

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 05-05-20, 10:24   #993
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Familien nord i landet har gitt beskjed om at de ikke tør å reise til Oslo i 2020 siden vi har smitte og de ikke har det. (Kommunen de bor i har ikke hatt et eneste smittetilfelle.) Så jeg begynner å se for meg en ekstraordinært stor 16-årsbursdag i januar.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 05-05-20, 10:37   #994
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Familien nord i landet har gitt beskjed om at de ikke tør å reise til Oslo i 2020 siden vi har smitte og de ikke har det. (Kommunen de bor i har ikke hatt et eneste smittetilfelle.) Så jeg begynner å se for meg en ekstraordinært stor 16-årsbursdag i januar.

Vi får ikke så mange gjester, men 8 kommer fra Oslo Vi tar sjansen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 05-05-20, 10:57   #995
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg bor jo i kommunen uten smitte, men det tror jeg endrer seg når folk begynner å reise. Mye kan skje på noen få mnd, så i utgangspunktet tenker jeg at det blir konfirmasjon 3.oktober.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 05-05-20, 12:06   #996
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vår slekt nordpå er litt mer forsiktige av seg enn gjennomsnittet når det kommer til helsemessige ting. Jeg er ikke sikker på om de ønsker å få besøk av oss i sommer heller. Ungene pleier alltid å reise opp i minst en uke, men i år har det ikke vært noen begeistring for å få dem på besøk. Så vi må nok avvente litt.

Snuppa sier at det aller viktigste er at alle 7 besteforeldre kommer på festen, og så får onkler og tanter heller komme hvis de kommer. Og da blir det veldig feil å arrangere selskap hvor 2 besteforeldre ikke er tilstede. Jeg deler ikke deres smittefrykt, men det er jo ikke noe jeg kan gjøre så mye med heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 05-05-20, 12:18   #997
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Kanskje dere kan avvente og se litt, Tjorven?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 05-05-20, 12:21   #998
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kanskje dere kan avvente og se litt, Tjorven?

Det er det vi gjør. Men foreløpig er beskjeden "ingen reiser til Oslo i hele 2020".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 10-05-20, 11:55   #999
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg sitter og ser på gudstjeneste fra Nidarosdomen akkurat nå. Vi skulle egentlig sittet der nå, høytidsstemte, i bunadene våre. Kirka skulle vært fullsatt, og guttekoret synge.

Jaja, ute snør det tett, huset er i fullt kaos etter en kjøkkenoppussing som har tatt sin tid. Kanskje like greit, men rart allikevel. Jenta blir konfirmert før eller siden uansett. Det blir bra til slutt.

ElinM er ikke aktiv  
Gammel 10-05-20, 12:11   #1000
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi skulle hatt i går. På formiddagen kom en nær kollega innom med en pyntet rose til storebror siden det var den egentlige konfirmasjonsdagen hans. så koselig og rørende.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no