Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-15, 14:14   #721
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Vi har også tatt "julerengjøring". Barna var flinke og ryddet rommene sine og mannen og jeg tok stua og kjøkkenet. Det var helt vanvittige mengder småleker, Lego, puslespillbrikker, gjenglemte spilldeler og hybelkaniner under sofaene i stua. Tror det må være en stund siden sist det ble gjort. Det føles veldig godt å ha sortert alt det. Kjøkken- og stuegulv samt trappene ble vasket. Vi skulle tatt hvert vårt bad, men det får vi ta i morgen. Nå vil jeg roe ned litt og jeg skal snart fylle fryseren (og magen ) med hjemmelagede vårruller.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 14:16   #722
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Julekort har det visst ikke blitt noe av i år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 14:27   #723
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Nå må de gi seg, hadde latt være å ta telefonen jeg.

Det var det jeg gjorde og da kom det sms'er så jeg var nødt å ringe dem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 14:35   #724
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Bakedag her, nå steker jeg brett etter brett med karamellspon, og senere blir det pepperkakehus med ungene. Deigen lagde jeg i går. De siste gavene er i boks (venter fortsatt smånervøst på noe som skal komme i posten), og det gjenstår det siste innkjøp av mat, og ellers bare pynting, som jeg tar litt og litt på kveldstid .Størsteparten gjøres uansett onsdag kveld (treet ++), og det er ikke så veldig mye arbeid egentlig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 17:18   #725
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Det er mye vi burde i dag, men energien er på bunn og blir neppe noe bedre heller etter kjipe telefoner mm. Har nå skjenket julebrus til oss og så ser vi film. Det er det mest fornuftige vi kan gjøre nå tror jeg. Mulig ting ser litt lysere ut i morgen. Har lovet barna å sette opp treet da, så det kan bli deres prosjekt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 18:22   #726
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er mye vi burde i dag, men energien er på bunn og blir neppe noe bedre heller etter kjipe telefoner mm. Har nå skjenket julebrus til oss og så ser vi film. Det er det mest fornuftige vi kan gjøre nå tror jeg. Mulig ting ser litt lysere ut i morgen. Har lovet barna å sette opp treet da, så det kan bli deres prosjekt.

Så kjedelig at det blir sånn. Å ta utgangspunkt i hva som er best for barna er det viktige
Hørtes ut som en god plan dere har i kveld, kos dere masse!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 18:31   #727
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er mye vi burde i dag, men energien er på bunn og blir neppe noe bedre heller etter kjipe telefoner mm. Har nå skjenket julebrus til oss og så ser vi film. Det er det mest fornuftige vi kan gjøre nå tror jeg. Mulig ting ser litt lysere ut i morgen. Har lovet barna å sette opp treet da, så det kan bli deres prosjekt.

Kos deg med barna ikveld du. Kjipt at det skal bli sånn.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 20:01   #728
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg skal ta den siste og verste telefonen i morgen. Svigers ble kjempeskuffa men mine foreldre kommer til å ta det enda tyngre. Avgjørelsen er tatt, vi velger hverandre og kjernefamilien på oss fire på julaften etter en travel høst. 1.dag får svigers besøk og 2.dag innviterer vi mine foreldre hit. Sånn må det bli.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 20:09   #729
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Lykke til med telefonen, Frøy. Håper det går bedre enn det gjorde her.

Jeg er ikke sikker på om vi blir invitert ned i det hele tatt i julen, men vi er nødt til å gå nedom med gaver før julaften.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 20:24   #730
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg skjønner godt at dere velger å feire bare hos dere selv, på barnas premisser. Det bestemte vi oss for også, for flere år siden, og har gjort det siden da. Men jeg synes ærlig talt det er litt rart å ikke klare å gi beskjed før det er bare fire dager igjen til julaften. Det gir ikke folk mye rom for planlegging. Sånt synes jeg godt man kan bestemme seg for i god tid før jul, så eventuelle skuffelser får lagt seg, og folk vet hvor mange de skal regne med å ha til bords. Svigerforeldrene mine skal feire her, og jeg må innrømme at jeg hadde blitt temmelig gretten om de nå hadde bestemt seg for ikke å komme likevel, etter at vi har kjøpt inn mat og planlagt ut fra at de skal være her. Hvis de fortsatt, den 20. desember, ikke hadde klart å gi oss et svar på hva de skulle, hadde jeg også begynt å bli en passe irritert.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 20:30   #731
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg skjønner godt at dere velger å feire bare hos dere selv, på barnas premisser. Det bestemte vi oss for også, for flere år siden, og har gjort det siden da. Men jeg synes ærlig talt det er litt rart å ikke klare å gi beskjed før det er bare fire dager igjen til julaften. Det gir ikke folk mye rom for planlegging. Sånt synes jeg godt man kan bestemme seg for i god tid før jul, så eventuelle skuffelser får lagt seg, og folk vet hvor mange de skal regne med å ha til bords. Svigerforeldrene mine skal feire her, og jeg må innrømme at jeg hadde blitt temmelig gretten om de nå hadde bestemt seg for ikke å komme likevel, etter at vi har kjøpt inn mat og planlagt ut fra at de skal være her. Hvis de fortsatt, den 20. desember, ikke hadde klart å gi oss et svar på hva de skulle, hadde jeg også begynt å bli en passe irritert.

Vi har ikke sagt vi kommer, det ble sagt vi måtte snakke om julen og så skjedde det ikke noe mer. Det går begge veier uansett tenker jeg. Vi er heller ikke skikkelig invitert.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 21:27   #732
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi har ikke sagt vi kommer, det ble sagt vi måtte snakke om julen og så skjedde det ikke noe mer. Det går begge veier uansett tenker jeg. Vi er heller ikke skikkelig invitert.

Ja, det er like mye dette, ingen kan bestemme seg, ingen kan gi et klart svar, før det bare er få dager igjen, så skuffelsen henger i helt fram til julaften. Sånt synes jeg godt man kan avgjøre litt tidligere. Men jeg skjønner veldig godt at dere sier nei, dere gjorde det riktige valget. Jeg ville samtidig sagt at dere har tenkt til å gjøre det slik hver jul framover, så vet de hva de har å forholde seg til, og blir ikke skuffet neste år. Så slipper du samme runden flere ganger.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 21:55   #733
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

I dag har ting virkelig eskalert med telefoner og sms'er og gamle ting som dukker opp for å gi meg sort samvittighet. Snakk om en koselig desember!
Det er like før jeg ringer Kirkens Bymisjon og melder meg som frivillig på julaften og sender barna til besteforeldre og dropper egen julefeiring.

Nei, så kjedelig! Hold på det som er best for ungene du. Det er dem du er ansvarlig for og som skal tas mest hensyn til.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 22:24   #734
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2015

til de med vanskelig familie.

Jeg har funnet ut at jeg ikke orker å bake det som mangler. Kan kose meg med det i romjula i stedet. Dvs jeg må lage mer sjokoladegodt for jeg har spist opp det som var. Og det skal være julegave.
Så da er det bare å få ryddet det som må ryddes, støvsuge og vaske gulv. Ja, og badet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 23:26   #735
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Vi må bake mer pepperkaker, men stresser ikke med det nå for å få det klart til 24. En annen dag eller en ettermiddag vi har tid.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 01:51   #736
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Julekort har det visst ikke blitt noe av i år.

Ikke her heller. Men verden går ikke under av den grunn.
Jeg begynner å bli flinkere til å gi litt mer faen merker jeg.

Ellers så er jeg nesten ferdig med julegavene. Skal steke flere kjeks i dag før vi reiser, og så har jeg planer om å lage noen kjeks eller noe til min bror i løpet av de neste dagene. Julegaver til halvsøsknene til småjentene kjøper jeg i Norge.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 01:52   #737
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

millact

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 15:23   #738
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Juletråden 2015

Nå har jeg skumlest gjennom juletråden - alle gode ønsker og varme klemmer til dere med familieutfordringer. Ikke greit i det hele tatt at det skal være sånn.

Julekort er bortprioritert for lengst med unntak av noen eldre tanter på 80 år. De håndskrives og er på 3 sider. All annen julekort produksjon utgår. Syns det er nokså meningsløst å sende og få julekort med " god jul og godt nytt år" på (desillusjonert).

Bakst er kun det nødvendigste, i kveld skal vi prøve oss på et pepperkakehus - og det blir jul likevel

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 15:44   #739
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg synes julekort er kjempekoselig. Hilsenen er underordnet, det er bildene jeg liker. Vi får i hovedsak julekort fra de som bor langt unna og som vi ikke ser så ofte, så det gjør julekortbildene ekstra stas.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 15:50   #740
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

Samtale tatt og det ble like sårt som alltid, men i år prioriterer vi oss selv og ungene på julaften så får vi ta plikten etterpå.

Jeg har ikke ett spor av julestemning, jeg greier ikke å finne frem noe fra det innerste hjørnet i hjerte en gang. Jeg har fått handlet pinnekjøtt, pålegg og ribbe i dag. Jeg har fått vasket kjøleskap, byttet på senger og satt ungene i gang med sine rom. jeg har fått støvsugd litt og skal lage rundstykker i kveld, så det blir nok jul på ett vis.

Men lille frøken har jeg enda ikke funnet gave til hverken fra oss selv eller for pengene som er kommet fra mor og far, guttungen mangler jeg å finne en liten nisse gave til samt noe for pengene fra mor og far. Oldemor mangler også gave samt minste nevø. Æsj jeg vil helst krype under dynen og ikke komme frem før ett stykke ut på nyåret.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no