Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-16, 21:22   #501
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Her er vi helt bakpå med det meste.
Hvor mange kaker regner man til 42 gjester hvorav 8 barn?
Har foreløpig: ordentlig kake fra ei som kan det, gulrotkake, sjokoladekake, tiramisu, kokoskake, ostekake og kransekake.
Det blir ikke dessert, kun kakebord

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 21:43   #502
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi hadde 7 kaker til 31 gjester, hvorav 7 barn under 10 år. Det var MER enn nok. Masse rester. Men sleng på en kake eller to til så er det garantert i boks tenker jeg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 21:44   #503
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Det er sikkert nok, Obelix. Vi var rundt 40 og hadde 7 eller 8 vanlige kaker. I tillegg hadde vi moltekrem med krumkaker etter ønske fra den ene konfirmanten (som hadde plukket moltene selv) og lefser. Det ble kaker igjen, selvsagt, men ikke så mye at jeg følte at vi hadde tatt altfor hardt i.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 21:55   #504
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Supert. Da baker jeg en kake til og kjøper inn noe is og satser på at det er nok.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 22:25   #505
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Her er vi helt bakpå med det meste.
Hvor mange kaker regner man til 42 gjester hvorav 8 barn?
Har foreløpig: ordentlig kake fra ei som kan det, gulrotkake, sjokoladekake, tiramisu, kokoskake, ostekake og kransekake.
Det blir ikke dessert, kun kakebord

Vi hadde 40 gjester, hvorav 10 små (under 12), og hadde følgende: kransekake, eplekake, kanelsnurrer, muffins, budapeststenger (2 stk), sjokoladekake, ostekake og bløtkake (30 stk) og verdens beste (20 stk). Vi hadde masse kake igjen, og spiser bløtkake og verdens beste på 2.dagen Vi hadde sjokolademousse til dessert.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 23:59   #506
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Gratulerer med vel overstått til alle som er ferdige med feiringen.

Jeg er nok den som er aller mest laidback her inne. Den store dagen er nå til lørdag, og jeg er rolig som få. Skal ha festen på hotell i byen, så vi kommer til dekket bord, og minimalt å gjøre for mor

Dress er kjøpt inn, bordkart er omsider tegnet ned, og bordkort skal skrives. Tror nesten det er alt jeg. Som sagt...avslappet.

Vi ser frem til lørdagen, selv med et stygt minus på gjestelista. 9 mindre enn antatt merkes, men det blir bra lell.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 20:54   #507
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Da er konfirmasjonen overstått, og det ble en topp dag!! Fin seremoni i kirka, med en prest som talte ungdommenes språk.

På hotellet kom vi til et nydelig pyntet bord. Vi valgte stilrent hvitt, og så var det satt opp buketter med hvite og blå blomster. Selv laget jeg et innslag av blått på bordkortene.

Maten, tapas, var helt fortreffelig!

Så alt i alt en minnerik og flott dag!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 21:15   #508
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Så bra! Det viktigste er at hovedpersonen har en fin dag.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:39   #509
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi var i konfirmasjon med 30-40 gjester, og det var 2-3 kaker - en virkelig mektig fra et hjemmebakeri (stor kake, masse sjokolade i ) og etpar til. Det ble masse rester av det kakebordet også. En vanlig kake er i hvert fall 12-15 kakestykker, det er begrenset hvor mange kakestykker man spiser rett etter mat. Mange tar ikke fulle kakestykker heller, de tar en liten snei av hver for å smake, så det blir ikke mer enn reelt 1-2 kakestykker pr person. Resten er bare for følelsen av OVERFLOD. Men det skal man jo ikke undervurdere.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:40   #510
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Kaker blir alltid helt bonanza her i huset. I år kranglet jeg regelrett med den eldre garde for å få dem til å innse at 9 kaker var for mye (og hvertfall mer enn nok!) til 23 personer. :himler:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:32   #511
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi blir 32 til kaffe og kaker, hvorav 24 har vært på tapaslunsjbuffeten vi har som hoveddel. Vi skal ha 7 kaker, den ene er kransekake. Regner med hauger av rester ja! Utvalget her, i tillegg til kransekaken:

R.O.O.M. gulrotkake
Soaked Chocolate cake
Bløtkake
Firkløverkake
Ostekake
Pavlova

Ojoj, kjente plutselig panikken sige på igjen, kun tre dager til take-off, hvorav i dag og i morgen er lange dager på jobb. Blir baking og fiksing på nettene!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 15:06   #512
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi hadde kake fra konfirmasjonen i går, og vi har kake til podens bursdag til uka. De bor i fryseren altså.
Vi var 23 stykker. Alle kom rett fra mat.
Oreokake
Marsipankake
Suksesskake
Brownies
Boller
Cupcakes

Flere av gjestene tok med seg kake hjem, og fortsatt er det mye igjen.

Jaja, godt det byr seg flere kakeanledinger i mai.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 18:08   #513
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg er virkelig helt i bakevja med denne konfirmasjonen. Mannen og eldste fikser en film nå, servietter, pynt, blomster og bordkort er ikke kjøpt inn. Jaja, selskapet er ikke før til søndag

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 19:43   #514
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Til trøst for dere som er i innspurten: Det er utrolig deilig etterpå, når dere er ferdige.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 19:55   #515
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Til trøst for dere som er i innspurten: Det er utrolig deilig etterpå, når dere er ferdige.

Jepp, signerer denne. Lykke til dere som gjenstår!

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 20:32   #516
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Ja, jeg gleder meg til mandag.. Har jo vært gjennom dette før, men da hadde jeg hjemmeeksamen som gikk over konfirmasjonshelgen og hadde derfor alt på stell og var ferdig med alt mange dager i forkant.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 20:37   #517
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Lykke til med innspurten! Jeg har bestilt takkekortene jeg nå. Håper de blir fine, brukte Optimalprint.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 09:06   #518
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har bestilt takkekortene jeg nå. Håper de blir fine, brukte Optimalprint.

Vi bestilte takkekortene på kvelden konfirmasjonsdagen, og hadde dem i posten tirsdagen (konfirmasjonen var søndag). Godt hva som er gjort, så trengte vi ikke tenke mer på det. Fikk dem i posten i løpet av et par dager etter det.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 09:35   #519
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg.Har.Panikk. Men er på jobb, så må forsøke å fokusere noen timer her, så kan jeg kaste meg over alt det andre når jeg kommer hjem. Har takk og lov fri i morgen. Seremoni kl. 10 lørdag, selskap fra kl. 13.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 09:42   #520
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Jeg.Har.Panikk. Men er på jobb, så må forsøke å fokusere noen timer her, så kan jeg kaste meg over alt det andre når jeg kommer hjem. Har takk og lov fri i morgen. Seremoni kl. 10 lørdag, selskap fra kl. 13.

Så, så, puste med magen.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no