Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-16, 12:19   #461
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Melder meg inn her, bare få dager igjen til den store dagen. Veldig glad det er langhelg jeg også, og at været ser ut til å gjøre at vi kan ta kaffe og kaker ute i hagen. Fortsatt en del igjen å ordne, bildeshow og taler, også har jeg litt mareritt om at vi ikke får plass til alle ved bordet, men det ordner seg vel. Vi skal bruke fredagen til å ommøblere (eller heller avmøblere) den ene stuen og sette opp spisebord. Ingen har takket nei, så vi blir 46 stykker til bords, jeg klarte 40 til bords med god margin sist jeg hadde stort selskap, så det går vel bra med 46 også (flere av gjestene er jo en god del mindre enn ved forrige anledning, så de tar sikkert ikke så stor plass ). Krysser fingre.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 12:44   #462
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Snakket med H om det i går, vi snakket om å møtes til en kjapp kaffe en kveld og bytte kort

Vi er på hytta, men det høres veldig smart ut det. Jeg får masse gjester allerede i morgen kveld (seint).

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 20:07   #463
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Booket hotell for flere gjester for lenge siden. Nesten alle gjestene er langveisfra. Fikk vite i ettermiddag at pga streiken så måtte vi finne andre hotell. For et stress. Måtte til byen for å betale rom på forskudd hos et hotell. Mistenker de har lagt på prisen.

Fikk se konfirmantens ukeplan for neste uke. Stor prøve mandag og rett etter konf helg. Tentamen onsdag og ny prøve fredag samt innlevering. Hadde håpet hun kunne nyte helgen.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 04-05-16 kl 20:58.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 20:58   #464
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Noen som har fine dikt som kunne passe til en konfirmant?

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 16:35   #465
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Kun to dager igjen. Nå baker jeg rundstykker. I morgen blir det handling, matlaging og bordpynting.
Det koker i hodet, men jeg har tusen lister som jeg skriver ned alt jeg må huske på.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 23:16   #466
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Hvor mye kaffe til ca 20 kaffedrikkere? Altså tørrvare

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 07:06   #467
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.712
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Dagen før dagen og alt som gjøres er i havn. Vi får to hjelpere på besøk i dag og en til i morgen. I dag skal gresset klippes, de siste plantene settes i jord og ikke minst bordet dekkes. Vi må fjerne noen møbler i stua så det blir plass rundt bordene også. Hvilepuls foreløpig, jeg har trua. God innspurt, alle med-konfirmantforeldre i helga!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 09:00   #468
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hvor mye kaffe til ca 20 kaffedrikkere? Altså tørrvare

Vi har 32 kaffedrikkere og min mamma sa litt i overkant av 1 kg.
Selv aner jeg ikke.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 09:36   #469
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Lykke til alle som har konfirmant i helgen.

Jeg pusler rundt med alle store ting som skal på plass, maler, kjøper blomster, skriver lister.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 12:05   #470
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Vi har 32 kaffedrikkere og min mamma sa litt i overkant av 1 kg.
Selv aner jeg ikke.

Ok, da er jeg innafor med 1,5 kg

Alt på stell her, tror jeg... Frukt, twist og brus kjøpes inn i morgen. Catering og servitører har fått direktiver, og kaker og oppsats skal hentes i morgen ettermiddag. Lokalet er ikke ledig før 20, så lite jeg får gjort før det

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 19:38   #471
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Da er det meste klart her. Lokalene er ferdig dekket og pyntet. Bunaden er klar og strøken. Har fått laget en lang ppt med bilder av konfirmanten. Tale er også skrevet. Skal bare bake en kake i kveld.

Her er bilde av bordet, det går i sort og hvitt, og er spesielt fornøyd med smoking-serviettene.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 20:31   #472
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Fint! Jeg har måtte lide meg gjennom å dekke bord og styr sammen med eksen. Som hadde ansvar for koldtbordet og bestilt mat til 23 stk når vi er 34 stk. Med fullt overlegg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 21:22   #473
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

LaBanga: For et stilig bord!

Magica: Så trist og leit at det er slik! Hvordan løser dere det da? Får dere ordnet med ekstra mat sånn i siste liten? Håper dagen blir flott.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 21:33   #474
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Så kjedelig med for lite mat, men fikk dere fikset det Magica?

Jeg har også pyntet og dekket med eksen i dag. Han hadde til og med bursdag, så tror han kjedet seg mest. Men det gikk helt fint. Vi samarbeider godt og ingen dårlige følelser lengre mellom oss.

Hans nye dame skal sitte på æresbordet, og hennes nærmeste familie er også gjester. Så her er det stor moderne familiestemning.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 21:38   #475
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Fint! Jeg har måtte lide meg gjennom å dekke bord og styr sammen med eksen. Som hadde ansvar for koldtbordet og bestilt mat til 23 stk når vi er 34 stk. Med fullt overlegg.

håper det holder med maten i morgen

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 21:42   #476
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

LaBanga: For et stilig bord!

Magica: Så trist og leit at det er slik! Hvordan løser dere det da? Får dere ordnet med ekstra mat sånn i siste liten? Håper dagen blir flott.

Eh, nei - etter at jeg klikka litt så prøvde han ringe og forandre, men da hadde de pakket maten klart. Vi hadde denne diskusjonen for et par måneder siden også, når han skulle bestille maten og jeg måtte INSISTERE på at han skulle bestille nok og til riktig antall. Så har han tydeligvis omstemt seg igjen.

Det er over 10 år siden vi flytta fra hverandre og han er veldig vanskelig å forholde seg til, men det er han generelt for alle tror jeg. Og litt ekstra vanskelig til meg. Han mener at folk ikke spiser så mye. Jippi, liksom. Og jeg har masse gjester fra Østlandet på overnatting sånn at vi gjerne skulle hatt masse rester og.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 21:46   #477
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Eh, nei - etter at jeg klikka litt så prøvde han ringe og forandre, men da hadde de pakket maten klart. Vi hadde denne diskusjonen for et par måneder siden også, når han skulle bestille maten og jeg måtte INSISTERE på at han skulle bestille nok og til riktig antall. Så har han tydeligvis omstemt seg igjen.

Det er over 10 år siden vi flytta fra hverandre og han er veldig vanskelig å forholde seg til, men det er han generelt for alle tror jeg. Og litt ekstra vanskelig til meg. Han mener at folk ikke spiser så mye. Jippi, liksom. Og jeg har masse gjester fra Østlandet på overnatting sånn at vi gjerne skulle hatt masse rester og.

Så dumt hele greia.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 21:47   #478
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Det er fire år til det blir min tur, men jeg har jo også en eks. Det blir nok jeg som må ordne alt og betale, men da kan jeg i alle fall bestemme. Han har omtrent ikke familie så sånn sett er det kanskje mest rettferdig uansett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 21:51   #479
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg skulle gjerne ha ordnet alt, men så har han her eksen en hel del meninger om alt mulig, og jeg er litt happy-go-lucky med det meste, så da kan jeg jo overlate ting til han som i teorien bør gå greit, som å bestille maten. Trodde jeg. Det er lørdag i morgen så jeg får sende han på butikken i tide-og-utide.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 22:32   #480
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Er konfirmasjonen søndag, Magica? Tradisjonelt koldtbord? Kan du rekke å bestille noe ekstra fra et annet sted? Eller kan du få noen naboer eller andre (eller du selv) lage noe ekstra? Eggerøre og laks, en god salat, roastbiff og løk? Skal ikke så mye til, men jeg tror jeg ville forsøkt noe sånt. Men det kommer helt an på hvor mye rester du "planla" å ha osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no