Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Automatgir

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 14:14   #41
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatgir

Automat er også genialt for meg som tar ferje hver dag og blir jaget opp på sidedekket hvor jeg 9 av 10 ganger blir stående midt i bakken med en fæl helling. Bakkestart går men da er jeg nervøs og helt ødelagt. Mye kjekkere å bare sette bilen i gir og kjøre avgårde.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:17   #42
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Automatgir

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Ah, hva dere vet. Men man har vel ikke clutch?

Nei (dvs. det er jo det i kassa, men den trenger man ikke å tenke på)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:27   #43
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Automatgir

Et par VAG-modeller med manuell vs. DSG - sånn rent ytelsesmessig...:


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)



(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:33   #44
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatgir

Du venner deg fort til automat. Nå har jeg kjøpt ny bil med manuell girkasse, og det var virkelig ikke festlig å begynne å gire igjen, men nå - noen uker etter jeg fikk den nye bilen, så er jeg like vant til det som jeg var da jeg begynte å kjøre automat. Konklusjonen er at man venner seg til alt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:39   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir

Jeg er fortsatt euforisk etter å ha kjørt en splitter ny vakker, deilig, nydelig Mercedes med automat, og girklikketing på rattet. Hviken kjøreglede!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:41   #46
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatgir

Ja også må man huske å nevne at det er sinnsykt gøy å bare kunne trø pedalen i gulvet uten å måtte gire. Ikke det at jeg gjør slikt.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:45   #47
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir

Så sliter det ikke så på skoa og skjøre automatgir. Jeg blir like irritert hver gang jeg kjører manuell og får sånn clutche stripe over lesten på skola. Og hælen på skoen blir også mere slitt.

Forbikjøringer er ikke noe problem med den automatkassa jeg har i alle fall. En kan gire manuelt om en vil ved å ta spaken et hakk bort, så kan en velge gir, men en clutcher ikke.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 15:01   #48
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatgir

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det er gode og dårlige automatgirkasser. Nye og gamle. Og på svært mange biler kan automatikken overstyres om man ønsker det. Det er det få som gjør.

Mange modeller med DSG har raskere 0-100-tid med DSG enn med manuell. Spesielt for den "vanlige føreren" vil det være enda raskere.

Støy? Det må i så fall være dårlige kasser. For mange vil det bli mindre situasjoner med høyt turtall ved "normal kjøring". Klart, tråkker man på, så girer man kanskje ned mer enn man vanligvis ville ha gjort.

På langtur blir det da ikke de store forskjellene egentlig. Da kjører man ofte mil etter mil uten å skifte gir, med mindre det ikke er veldig svingete veier der hastigheten ofte må reduseres mye. Likevel, det er mer i bytrafikk man kan se den store forskjellen.

Ser f.eks. hvis jeg på kvelden kjører fra Oslo til Drammen. Når jeg er ute på E18 i Oslo slenger jeg inn 6. giret, og så lenge det ikke er noe kø på veien endrer jeg ikke gir før jeg tar av fra E18 i Drammen...

Støy ja. I min brors forrige bil, en 2006 Audi s4 med automat, støyet det faktisk. Jeg aner ikke hva slags girkasse som sto i den, men spesiellt dårlig tror jeg da ikke at den var.
I svigermors Nissan qashquai 2009 mod. er støyen fra automaten uutholdelig, i tillegg til støyen som er i den bilen fra før girer ikke automaten før den bikker 3500 omdreininger og det er ett konstant sus. men den er ikke representativ for andre automatbiler jeg har prøvd. Den sluker også bensin- til å være en moderatstr. japansk bil.

Jeg girer faktisk en hel del på langkjøring jeg. Det er få lange,rette strekker der man kan ligge å cruise i sjette giret på de strekningene jeg kjører mest på langtur (trondheim-molde, trondheim-oppdal og molde-oppdal).

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 15:03   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir

Vår eldgamle automatbil er så stille at jeg av og til lurer på om den bare triller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 15:26   #50
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatgir

For å berolige Hillary, så kan jeg si at girboksen i Tiguan ikke støyer. Girer fint, uten rykk, og er i det hele tatt veldig behagelig.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 16:21   #51
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatgir

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

For å berolige Hillary, så kan jeg si at girboksen i Tiguan ikke støyer. Girer fint, uten rykk, og er i det hele tatt veldig behagelig.

Takk. Kontrakten er skrevet under Mange som virkelig har greie på bil her. Morsomt. Jeg har ikke verdens beste og mest kunnskaper men har alltid likt å se på og å lese om biler. Hadde faktisk motorlære som valgfag på ungdomskolen
Mulig dette ikke er så fornuftig kanskje å kjøpe helt ny bil, men dette unner vi oss etter å ha vært svært så sparsommelig og fornuftig siden vi giftet oss for 20 år siden. En gave til oss selv i den anledning.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 16:29   #52
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatgir

automat

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:03   #53
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatgir

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Takk. Kontrakten er skrevet under Mange som virkelig har greie på bil her. Morsomt. Jeg har ikke verdens beste og mest kunnskaper men har alltid likt å se på og å lese om biler. Hadde faktisk motorlære som valgfag på ungdomskolen
Mulig dette ikke er så fornuftig kanskje å kjøpe helt ny bil, men dette unner vi oss etter å ha vært svært så sparsommelig og fornuftig siden vi giftet oss for 20 år siden. En gave til oss selv i den anledning.

Man skal ikke alltid bare være fornuftig, av og til skal man unne seg noe som føles litt råflott også.

Gratulerer med ny bil! Deilig å snuse inn nybil-lukt og kjøre av gårde.
Du blir sikkert glad i automatgiret når du har vent deg til det

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:05   #54
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir

Gruer meg til den dagen ungene skal begynne og øvelseskjøre bil jeg. Da må vi ha en med manuelt gir igjen. Selv 1990-modellen vår med automatgir går så det suser ennå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:44   #55
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Automatgir

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Støy ja. I min brors forrige bil, en 2006 Audi s4 med automat, støyet det faktisk. Jeg aner ikke hva slags girkasse som sto i den, men spesiellt dårlig tror jeg da ikke at den var.
I svigermors Nissan qashquai 2009 mod. er støyen fra automaten uutholdelig, i tillegg til støyen som er i den bilen fra før girer ikke automaten før den bikker 3500 omdreininger og det er ett konstant sus. men den er ikke representativ for andre automatbiler jeg har prøvd. Den sluker også bensin- til å være en moderatstr. japansk bil.

Jeg girer faktisk en hel del på langkjøring jeg. Det er få lange,rette strekker der man kan ligge å cruise i sjette giret på de strekningene jeg kjører mest på langtur (trondheim-molde, trondheim-oppdal og molde-oppdal).

S4 er... *litt spesiell* for å si det slik.... (vi snakk om A4 i muskelutgave, med en del andre prioriteter enn komfort... ).

Ellers høres det ganske enkelt ut som en litt dårlig løsning i Qashqui'en. Det er kanskje en bil med ganske liten motor i tillegg? Med at den sluker bensin, så høres det også ganske enkelt ut som en "gammeldags automatkasse" for å si det slik - kanskje ikke mer enn 4 trinn, mens f.eks. dagens DSG har 6 eller 7 trinn avhengig av modell/bilmotor. At det er flere trinn, kombinert med bedre styring av kassen, gir et litt annet resultat.

Her vil det også være en forskjell mellom diesel og bensin, eller mer rettere sagt en bil med og uten turbo. Pga. turbo-en på dieselmotorene, og nå de fleste bensinmotorene til VW/Audi, får man et mye sterkere drag på lave turtall. Har man en bil med en liten eller relativt liten bensinmotor er den avhengig av en del turtall for at det skal genereres nok effekt for at "ting flytter seg". Hvis bilen da legger seg på lavt turtall, dvs. gjerne med høyt gir, blir det at kassen må gir ned i større grad hvis føreren gir litt gass.

For noen produsenter har det også vært vanskelig å lage gode girkasser til dieselbiler (turbodieselmotorer gir mye dreiemoment over store deler av turtallsområder, hvilket gir krav til en langt mer robust girkasse).

Egentlig kan man si at DSG-kassene er "automatiserte manuelle kasser"....
Ellers gjøre mye "analyse" av kjøringen for å finne giret som passer best.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:45   #56
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Automatgir

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Takk. Kontrakten er skrevet under Mange som virkelig har greie på bil her. Morsomt. Jeg har ikke verdens beste og mest kunnskaper men har alltid likt å se på og å lese om biler. Hadde faktisk motorlære som valgfag på ungdomskolen
Mulig dette ikke er så fornuftig kanskje å kjøpe helt ny bil, men dette unner vi oss etter å ha vært svært så sparsommelig og fornuftig siden vi giftet oss for 20 år siden. En gave til oss selv i den anledning.

Vet ikke om det ble nevnt i tråden her, men hvilken bil var de tsnakk om?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:55   #57
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatgir

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Vet ikke om det ble nevnt i tråden her, men hvilken bil var de tsnakk om?

Vi endte opp med Volkswagen Tiguan(Sport and style)

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 18:29   #58
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatgir

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

S4 er... *litt spesiell* for å si det slik.... (vi snakk om A4 i muskelutgave, med en del andre prioriteter enn komfort... ).

Ellers høres det ganske enkelt ut som en litt dårlig løsning i Qashqui'en. Det er kanskje en bil med ganske liten motor i tillegg? Med at den sluker bensin, så høres det også ganske enkelt ut som en "gammeldags automatkasse" for å si det slik - kanskje ikke mer enn 4 trinn, mens f.eks. dagens DSG har 6 eller 7 trinn avhengig av modell/bilmotor. At det er flere trinn, kombinert med bedre styring av kassen, gir et litt annet resultat.

Her vil det også være en forskjell mellom diesel og bensin, eller mer rettere sagt en bil med og uten turbo. Pga. turbo-en på dieselmotorene, og nå de fleste bensinmotorene til VW/Audi, får man et mye sterkere drag på lave turtall. Har man en bil med en liten eller relativt liten bensinmotor er den avhengig av en del turtall for at det skal genereres nok effekt for at "ting flytter seg". Hvis bilen da legger seg på lavt turtall, dvs. gjerne med høyt gir, blir det at kassen må gir ned i større grad hvis føreren gir litt gass.

For noen produsenter har det også vært vanskelig å lage gode girkasser til dieselbiler (turbodieselmotorer gir mye dreiemoment over store deler av turtallsområder, hvilket gir krav til en langt mer robust girkasse).

Egentlig kan man si at DSG-kassene er "automatiserte manuelle kasser"....
Ellers gjøre mye "analyse" av kjøringen for å finne giret som passer best.

Qushqai(ja, jeg aner ikke hvordan det skrives) har fått generell slakt for støy i cupèen i diverse nybilstester, så som jeg sa er nok den noe helt for seg selv. Hun har "superutgaven" med størst tilgjengelig motor og alt ekstrautstyr faktisk (uten at det egentlig sier noe i denne sammenhengen), men jeg tror ganske sikkert at det ikke er noen dsg kasse på den, slik du beskriver her.
Jeg tenker som så om Qashqaien at når prisen er presset sånn til tross for alt av ekstrautstyr (det er jo en forholdsvis rimelig bil m.t.p. hva man får igjen v.s. for eksempel tilsvarende utstyrte Tiguan eller bmwX1 som er litt i samme gaten) så har de spart på andre områder og isoleringen er tydeligvis ett offer for kutt her Det er jo heller ikke rart at man bruker "mye" bensin når turtelleren viser 3000 omdreininger mesteparten av tiden.

Det du sier om S4ns autmoat kan veldig godt stemme. Den var jo en muskelmaskin uten like. Med bensinmotor var den også en veldig kostbar muskelmaskin med tanke på drivstoffutgifter Det var vel også hovedgrunnen til at den ble byttet ut.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 18:43   #59
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Automatgir

Qashqai ja... tipper selv folk hos Nissan sliter med å få det riktig. Dårlig navn sprø'u meg, når folk får problemer med å skrive det og uttale det (Kasjkai elns...).

Bensin eller diesel på denne? Synes det du beskriver virker litt merkelig hvis det er diesel, men høres helt logisk ut hvis de er bensinmotor uten turbo.

Nissan bruker vel CVT-automatgirkasser, og egentlig er det vel en noe lignende implementasjon i S4-en du prøvde hvis den hadde multitronic-girkasse. Disse er på en måte trinnløs i sitt konstruksjonsprinsipp. Men mye her bestemmes hvordan kassene er satt opp til - hvordan ting er prioritert og hvor mye penger det er lagt i å utvikle og produsere... Med det sagt, en del av multitronic-kassene til Audi har gitt en del dyre reperasjoner etter hvert... :-\

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 18:57   #60
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatgir

Dieselmotor ja. På Kasjkaiien
Nei, jeg forstår faktisk ikke hvordan den bilen har blitt en slik suksess for Nissan.
For svigermors bil, som da har alt ekstrautstyr tilgjengelig betalte hun vel det det koster for en ny og utstyrsribbet X1, m.a.o. ikke en spesiellt billig bil lengre, og inntrykket jeg sitter igjen med etter å kjørt den en del er at det er benyttet billige løsninger over alt. Fra panelet i midten, der vi talte 56 knapper for styring av gps, A.C. ( i vår BMW har vi seks knapper samt hjulet som styrer iDriven) til trange, harde bakseter og skinn som minner om engelsk konfekt i skai

Tiptronic? er det noe Audi driver med?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no