Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Automatgir

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 09:29   #1
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Automatgir

Vi skal å skrive under kontrakt på ny bil i dag.
Vi har vel i grunnen bestemt oss for automatgir, men jeg er en smule i tvil.
Prøvekjørte bil for noen dgr siden og jeg likte det ikke. Ble sånn bråstart og da jeg skulle bremse inn et kryss ble det bråbrems. Følte meg rimelig dum
Selv min gamle mor på 65 kjøpte nettopp ny bil med automatgir og elsker det.
Ser for meg at jeg må øvelseskjøre på parkeringsplassen på universitetet like i nærheten for å¨lære meg det. Normalt elsker jeg å kjøre bil og å prøve nye ting men nå gruer jeg litt.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 09:33   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir.

Jeg elsker automatgir og har bestandig likt det best, men det er ikke noe problem for meg å bytte mellom automat og manuelt gir. Når du kjører automat så venner du deg fort til det. Bremsen og gassen blir jo på samme måten som med manuell, men med automat så bare planter du venstrefoten i gulvet og bare tenker på i starten at den skal være plantet der og ikke røres. Du må bruke bare høyrefoten på både gass og brems. Det er så deilig med bykjøring og køkjøring når en har automat.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 09:35   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatgir.

Vi har automat på alle bilene, og jeg synes det er best, spesielt på bykjøring, hvor man jo står endel i ro.

Men jo; det er uvant i begynnelsen, og man må liksom konsentrere seg for å la være å bruke venstrefoten. Jeg har selv prøvd å tråkke på bremsen med den, og det blir bråbrems

Ta deg en tur med bilen på en parkeringsplass, og prøv deg litt. Vil nok ikke ta mange minuttene før du har funnet rytmen i det, og så vil du nok bli forelsket i automaten.

Men husk: GLEM venstrefoten!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 09:35   #4
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatgir.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg elsker automatgir og har bestandig likt det best, men det er ikke noe problem for meg å bytte mellom automat og manuelt gir. Når du kjører automat så venner du deg fort til det. Bremsen og gassen blir jo på samme måten som med manuell, men med automat så bare planter du venstrefoten i gulvet og bare tenker på i starten at den skal være plantet der og ikke røres. Du må bruke høyrefoten på både gass og brems.

Det var det jeg ikke gjorde. Fikk det rådet etterpå. Brukte begge beina og satt dermed litt skjevt. Mulig brukte jeg da litt for stor kraft på bremsen?

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 09:39   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir.

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Det var det jeg ikke gjorde. Fikk det rådet etterpå. Brukte begge beina og satt dermed litt skjevt. Mulig brukte jeg da litt for stor kraft på bremsen?

Da burde du prøve på nytt. Det blir garantert helt annerledes. Du er jo vant med å kjøre bil og du er vant med å bruke høyrefoten på både gass og brems, så da vil du klare det like fint på automatgir bare du "glemmer" venstrefoten og holder den i gulvet. Etter kort stund går det helt av seg selv.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 09:41   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir.

Det går veldig fort å venne seg til automat.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 09:42   #7
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatgir.

Tar ikke lange tiden før du er vant til det. Tror du kommer til å like det.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 09:45   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatgir.

Du venner deg fort til automat.
Her i huset har vi 2 biler med automat.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 09:46   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Automatgir.

Venstrefoten skal få hvile ja. Det vil kreve tilvenning å bremse med denne, men det er ikke noe du skal gjøre heller. Høyrefot til begge pedaler, som når du kjører med manuell (ok da - om du ikke er skikkelig hardcore og kommer deg gjennom svinger med venstrebremsing og gassing samtidig - i skikkelig rally-stil ;-) )

Det er snakk om tilvenning som flere sier. Samtidig er det en bil du ikke er kjent med. Enkelte biler krever en annen "touch" på bremsepedalen. Enkelte biler må man trå hardere på en andre for at det skal skje noe, noen har nesten "Bremse Av/På" og er vanskelig å "justere" uten tilvenning (eller rett og slett er bare dårlig på området). Med en ny bil kan bremsene hugge litt kraftigere også enn hva man er vant til fra sin gamle.

Tror ikke dere vil angre på automatgir - spesielt når det er snakk om DSG - kongen av automatgir på biler i "vanlig prisklasse" ;-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 09:50   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir.

Eneste gangen jeg bruker venstre foten på bremse og høyre på gassen er om jeg har kjørt meg fast i snøen. Da funker det for å komme seg løs igjen. Eller hvis jeg skal ta bakkestart i en ekstremt glatt bakke på vinteren så må jeg også det. Med de fleste nye biler nå har antispinn og ESP, så går det også stort sett av seg selv bare ved å trykke på gassen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 09:59   #11
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatgir.

Takk for beroligende ord Nettopp fått tilbud om å øvelseskjøre med en bil med automat slik at jeg er klar for den nye bilen
Sjelden jeg har følt meg så teit som nå.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 10:00   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir.

Det går så fint så. Om du har problemer med å holde venstrefoten i ro, sett deg på den. Den skal du nemlig ikke bruke til noe som helst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 10:03   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir.

Automatgir er jo lykken i bil, spesielt når det er småkjøring med barn i bilen.
En ting mindre å konstentrere seg om.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 10:04   #14
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatgir

Automat.

Min kjære Golf 1,6 2001 mod med automat er på verkstede nå, men "snille" mannen der fant en automat til leiebil til meg også men det var en helt annen klasse over gitt.

Vil ikke gi fra seg Touranen 2.0 TDI igjen.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen

Sist redigert av Frøy : 27-08-10 kl 10:15.
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 10:05   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir

I følge mannen kommer du til å elske det, særlig i forbindelse med køkjøring og småkjøring.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 10:09   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatgir.

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Takk for beroligende ord Nettopp fått tilbud om å øvelseskjøre med en bil med automat slik at jeg er klar for den nye bilen
Sjelden jeg har følt meg så teit som nå.

Er da ikke teit det. Det er rart å plutselig ikke skulle bruke venstrefoten når man kjører.

Glemmer aldri da vi var og prøvekjørte en bil vi vurderte. Dette var mitt første møte med automat.

Jeg måtte jo også prøve bilen, og legger avgårde. Er på landevei dette, så jeg merker ikke store forskjellen. Helt til jeg når igjen en på sykkel, og jeg må bremse ned for det kommer bil i mot.

Og selvfølgelig...jeg bruker jo venstrebeinet... Mannen påstår at om han hadde sittet uten seler da, så hadde han fløyet ut frontruta. Ble bråstopp kan man si

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 10:10   #17
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir

Vi har to biler med automat, dvs. DSG og elsker det. Klarer ikke å se for meg bil med vanlig gir igjen. Jeg har ingen store problemer med å kjøre med vanlig gir når det er nødvendig. Det eneste negative vi merket da vi prøvde vanlig automat på ferie i sommer, var at den nøkket mye mer enn DSG (DSG har to girkasser, og mister ikke motorkraft ved giring slik vanlige automatbiler gjør) - og at Pjokken spydde når vi kjørte den bilen, han har aldri spydd i bil før eller siden. Det har sikkert både med biltype men også kjørevaner å gjøre. Men skulle jeg valgt automat så måtte det bli den typen vi har nå. Ergo er vi låst til Volkswagen til evig tid.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 10:10   #18
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatgir.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Tror ikke dere vil angre på automatgir - spesielt når det er snakk om DSG - kongen av automatgir på biler i "vanlig prisklasse" ;-)

Bilen vi ska kjøpe/bestille er (SUV) Volkswagen Tiguan og den introduseres nå med en ny DSG girkasse.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 10:13   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatgir

Da hadde jeg ikke vært i tvil!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 10:14   #20
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatgir.

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Bilen vi ska kjøpe/bestille er (SUV) Volkswagen Tiguan og den introduseres nå med en ny DSG girkasse.

Du kommer til å elske den bilen!!

Hadde vi hatt samme girkasse, så skulle jeg kommet en tur til deg så du fikk prøve vår, men den er dessverre med den gamle kassen.

Men en fantastisk bil er det. God å kjøre, stabil på veien, god 4 hjulsdrift og i det hele tatt. Og så har vi ikke hatt noe tull med den. Ikke en eneste barnesykdom. Og det er deilig!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no