Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 00:08   #61
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Apropos røyking i bilen; hva er det som gjør bilen til et så ypperlig sted å røyke og hvorfor er fremdeles askebeger standard i biler som lages i dag? Hæ? Jeg skjønner det ikke. Jeg klarer liksom ikke helt å skjønne at selv ikke røykere må føle seg litt gasset når de sitter i en tett bil og damper. Jeg har røykende venner som sier de føler seg kvalt om de røyker i bilen.

Amen.
Selv i mine riktig storrøykende dager, ble jeg kvalm og uvel av røyking i bil.
Jeg og ei venninne satt på med et par på en totimers biltur ifm et julebord for noen år siden og disse røkte sigaretter hele veien. Dån.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 00:10   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Herregud så frekt, selv om det var MIN bil og jeg røykte i den (noe som aldri hadde skjedd, selvsagt), hadde jeg aldri røyket i bilen om det satt andre folk der som ikke røykte selv. Jeg hadde faktisk ikke kunnet sitte i den bilen og måtte bedt dem om å sette meg av, for jeg blir skikkelig syk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 00:10   #63
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Ja, og apropos røyking, så røyket både mamma og pappa, og pappa var en skikkelig storrøyker. Jeg nektet dem å røyke i bilen, resultatet var at når vi skulle kjøre 9 mil, så hadde vi sikkert 3 pauser fordi pappa måtte "tisse", det var jo røyke han måtte på den turen som tar 1 time og 20 minutter.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 00:12   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Jeg var også et "gasset halvt ihjel i bilen og hjemme-barn" da jeg vokste opp. Helt hårreisende, egentlig. Mamma røykte inne helt til for ca. et år siden, da sluttet hun å røyke, heldigvis.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 00:13   #65
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

forresten har Knerten, enda ikke to år, vært alene på lekeplassen (den på andre siden av huset, som har gjerde uten port) så lenge som det tok meg å gå inn og fylle vannflaska hans. Da så jeg ham gjennom vinduet mens jeg fylte vann da altså... og følte meg likevel vågal.... å la ham ro midtfjords uten å kunne svømme, uten redningsvest, i en potensielt lekk robåt, kommer ikke på tale nei, ikke om ti år heller. Men da skal han vel få gå ut alene... og sitte forovervend...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 00:16   #66
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Røyking i bil er jeg dog spart for, to ikke-røykende foreldre. Huset vårt be erklært røykfritt i 1986. Jeg og min bror tegnet "røyking forbudt" skilt som vi festet på entredøra og sånn. Ingen har fått røyke inne der siden. Det ble "protester" i slekta, det var helt uhørt! Nå er det jo vanlig at selv røykere ofte ikke røyker inne i eget hus...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 00:37   #67
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

For foreldrene mine var det et "ork" å åpne vinduet på bilen 2 cm når de røyka....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 00:40   #68
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Røyking i bil, ja. Lurer på hvorfor jeg var så mye bilsyk da jeg var liten.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 18:58   #69
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Min far røykte alltid da vi var ute og kjørte bil. Han lukket opp vinduet ved siden av seg, men det meste av røyken kom bak til oss. Det var ekkelt med den sure røyklukta i en varm bil.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 20:12   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

For foreldrene mine var det et "ork" å åpne vinduet på bilen 2 cm når de røyka....

Morfar nektet å ha vinduene åpne når han røykte i bilen, for da fikk han trekk på seg, og trekk var farlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 20:29   #71
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Min far røykte alltid da vi var ute og kjørte bil. Han lukket opp vinduet ved siden av seg, men det meste av røyken kom bak til oss. Det var ekkelt med den sure røyklukta i en varm bil.

For ikke å snakke om lukten av gamle sneiper i askebegeret! Bland dette med en pesende hund rett bak deg så har du oppskrift på hvordan bli bilsyk i en fei.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 11:24   #72
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Min far røykte alltid da vi var ute og kjørte bil. Han lukket opp vinduet ved siden av seg, men det meste av røyken kom bak til oss. Det var ekkelt med den sure røyklukta i en varm bil.

Jeg husker omtrent samme scenariet fra da jeg var liten, og onkelen min skulle hente meg på hurtigbåtkaia hver gang jeg besøkte besteforeldrene mine. Legg til en hel klase grønn Wonderbaum og "Leende guldbruna øgon" på full guffe, så har du garantert oppskrifta på bilsyk unge :traumatisert:

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 11:40   #73
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

.... Jeg klarer liksom ikke helt å skjønne at selv ikke røykere må føle seg litt gasset når de sitter i en tett bil og damper....

Jeg røyker og har alltid blitt kvalm av røyk i bil. Nektet å betale for en drosje en gang, da jeg måtte gå ut rett etter at turen hadde startet.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Morfar nektet å ha vinduene åpne når han røykte i bilen, for da fikk han trekk på seg, og trekk var farlig...

Der var mutter'n også. Hun kunne ikke fatte at to unger spøy så mye og sluttet ikke å røyke i bilen før barnebarna nektet å sitte på med henne. Jeg er fortsatt fornærmet over at hun aldri tok hensyn til meg.

Vi satt rett som det var på lasteplan da jeg var liten. Kjempegøy syntes vi. Lykkelig er jeg i dag for at vi aldri var involvert i noen ulykker.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no