Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-10, 19:00   #21
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Det var ikke bare færre biler per person som også kjørte færre kilometer, det var færre folk også. Så forbedringen er egentlig enda større.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 19:50   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Fartsgrensene er vel også en del høyere i dag, er de ikke?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 19:51   #23
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det var ikke bare færre biler per person som også kjørte færre kilometer, det var færre folk også. Så forbedringen er egentlig enda større.

Alt var bedre før, bortsett fra bilsikringen da.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 20:56   #24
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Mine foreldre var "hysteriske" og kjørte til Sverige for å kjøpe bilstol. Husker vagt at jeg satt bak fram i volvoen. Etterpå var det pute i lange tider.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 21:15   #25
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Jeg brukte også pute i mange år, men etter hva jeg kan huske så var det for å komme høyere opp i bilen mer enn for sikkerheten. Jeg var ofte kvalm på biltur nemlig. Og det løste foreldrene selvsagt med å la meg se ut vinduet, ikke stumpe røyken

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 21:20   #26
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Jeg var forholdsvis trygg i Amazonen vår på slutten av 70-tallet, bare det å være bakovervendt manglet.

For øvrig (avsporing) har jeg nettopp tilbragt usedvanlig mye tid med Bestemor de siste to ukene.
Hun har et sjokkerende arsenal av historier om barn i hennes gamle nabolag, de døde av tragiske ting som bleie-koke-panne-ulykker og drukning på både is og i brønn,
og jeg sier ikke at sånt ikke kan skje i dag, men ut ifra antallet historier hun uten videre slenger rundt seg, får jeg en viss mistanke om at husmødrene var flinke til å hekle og koke middag, men kanskje delegerte barneansvaret litt vel mye

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 21:21   #27
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Gulla, her.

Jeg brukte også pute i mange år, men etter hva jeg kan huske så var det for å komme høyere opp i bilen mer enn for sikkerheten. Jeg var ofte kvalm på biltur nemlig. Og det løste foreldrene selvsagt med å la meg se ut vinduet, ikke stumpe røyken

Flinke foreldrene

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 21:43   #28
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg var forholdsvis trygg i Amazonen vår på slutten av 70-tallet, bare det å være bakovervendt manglet.

For øvrig (avsporing) har jeg nettopp tilbragt usedvanlig mye tid med Bestemor de siste to ukene.
Hun har et sjokkerende arsenal av historier om barn i hennes gamle nabolag, de døde av tragiske ting som bleie-koke-panne-ulykker og drukning på både is og i brønn,
og jeg sier ikke at sånt ikke kan skje i dag, men ut ifra antallet historier hun uten videre slenger rundt seg, får jeg en viss mistanke om at husmødrene var flinke til å hekle og koke middag, men kanskje delegerte barneansvaret litt vel mye

Jupp, det har jeg diskutert mye. Mormoren min sendte moren min alene ut på gata når hun var 1 år, med bøtte og spade bundet fast i hver hånd, slik at hun skulle slippe å løpe ut fordi mamma ikke fikk tak i bøtta. Hun kunne nemlig ikke gå enda.
Illusjonen om 50-tallshusmoren som den gode hjemmeværende mor er noe overdrevet, for å si det sånn.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:08   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

J(...)ut ifra antallet historier hun uten videre slenger rundt seg, får jeg en viss mistanke om at husmødrene var flinke til å hekle og koke middag, men kanskje delegerte barneansvaret litt vel mye

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

(...)
Illusjonen om 50-tallshusmoren som den gode hjemmeværende mor er noe overdrevet, for å si det sånn.

De hjemmeværende husmødrene kan du få billig av meg når det gjelder å ta vare på barn, altså. Huset tok de vare på, men ungene ble sendt på hodet ut for å leke, hele dagen, alene. Bare tenk på Lillebror, alene i et veikryss utenfor en butikk, med en pinne i hånden, mens han fryser av seg tærne og venter på at mor skal komme ut og blunke.

På 1950-tallet, som de fleste mor-ved-kjøkkenbenken-er-bra-for-barn-romantikere synes virker så flott, var ikke flott for barn. Tidsbruksundersøkelsene snakker sitt entydige språk, og viser at hjemmeværende heltidshusmødre på 1950-tallet kun brukte EN av sine 14 arbeidsimer på direkte barnestell. (Spedbarnstiden iberegnet!!!) Ellers var det ut i gata og leke uten tilsyn. Mor skulle vaske og polere.

Antallet akeulykker, drukningsulykker og trafikkulykker på femtitallet var enormt! Tilsammen døde over flere hundre barn i året bare i Oslo i ulykker som skyldes lek uten tilsyn. (tallene er fra Barndom i storbyen av Jan Eivind Myhre, historiker ved UiO).

Mødre i dag bruker mange mange flere timer sammen med barna sine. Tilstedeværende fedre gjør også at dagens barn har mer foreldrekontakt enn den gangen. Barnehagen sikrer ytterligere omsorg og voksenkontakt og i noen tilfeller en tryggere havn enn heimen, et nødvendig korrektiv for foreldre som sliter og et utmerket supplement for foreldre som ikke sliter.

Denne er verdt å kikke på:


Gikk det egentlig bra med alle i gamle dager som lekte ute uten tilsyn, falt i bekker, akte ut i veien, satt usikret i baksetet...?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 06-06-10 kl 12:03.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:13   #30
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Ok, nå ble det brått endel mer som ikke var bedre før, men folk kjørte mindre bil.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:13   #31
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Og NB! Den mest ulykkesutsatte gruppen i fht klatre, ake, svømme, sykle osv, nemlig gutter mellom 10 og 15, er ikke med.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:30   #32
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Her er jeg i bilen sånn ca midt på 70-tallet:



Bilstolen skulle man henge over seteryggen i baksetet, og noe sier meg det ikke var spesielt mye tryggere i denne innretningen enn om jeg hadde vært usikret

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:41   #33
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Barna var dårlig sikret før, men trafikkbildet var jo et helt annet enn nå.. jeg er 82 modell og jeg husker bilsetet mitt da jeg var 2-4 år. et sort skinn barnesete (som forøvrig ble suuupervarmt om sommeren) som var boltet fast i bilen med skruer.. Det satt i alle fall bom fast.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:53   #34
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Barna var dårlig sikret før, men trafikkbildet var jo et helt annet enn nå.. jeg er 82 modell og jeg husker bilsetet mitt da jeg var 2-4 år. et sort skinn barnesete (som forøvrig ble suuupervarmt om sommeren) som var boltet fast i bilen med skruer.. Det satt i alle fall bom fast.

Åh. Disse husker jeg også. Og jeg er også 82er.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 23:21   #35
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Mine foreldre var "hysteriske" og kjørte til Sverige for å kjøpe bilstol. Husker vagt at jeg satt bak fram i volvoen. Etterpå var det pute i lange tider.

Du og jeg, tink.

Pappa sveiset svenskesetet fast i karosseriet, så det stod bom fast. Jeg syntes også foreldrene mine var kjipe - alle andre fikk lov til å stå mellom framsetene eller ligge i bakvinduet og vinke til bilene bak.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 23:32   #36
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Åh. Disse husker jeg også.

Og jeg. Jeg husker følelsen av å få lårene stekt i sola ennå. Etter det hadde jeg pute, lillesøstera mi hadde beltestol og så pute. Foreldrene mine var alltid nøye med bilsikring - unntaket var vel en bilferie der vi hadde madrass bak i stasjonsvogna. Den var tenkt brukt når bilen sto stille, men jeg lurer på om vi lå bak der en kort kjøretur på kveldstid en gang. Ikke bra.

Mine foreldre er ellers ganske oppdatert på bilsikring, i alle fall av de minste barna. Svigermor lurte en gang på om ungen ikke bare kunne sove videre i sjalet, så jeg ikke risikerte å vekke ham da han skulle flyttes over i setet sitt. Jeg har vel hørt noen sånne "Rart folk overlevde før i tida "-kommentarer fra andre i familien også, så da er det jo greit å ha svaret klart. De gjorde jo ikke det!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 23:43   #37
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Vi lå så fint å sov med dyne på tvers bak i bilen.
Og overlevde fint med det men eneste grunnen til at vi overlevde er jo at vi slapp å bli involvert i noen ulykker! Jeg skjønner ikka at folk kan bruke det som argument engang jeg. De overlevde ikke, det døde ganske så mange!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 00:39   #38
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Takk for tallene, Madam Min. Ingen idylliserng er nødvendig, nei.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 00:45   #39
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Jeg var sikkert ikke trygg i en løs bag i baksetet med to røykende foreldre, nyfødt på vei hjem fra sykehuset.

MEN pappa var faktisk tidlig ute med å kjøpe barnesete, jeg husker det vagt, det var i svart "skinn" og veldig veldig varmt når sola skinte. Kanskje jeg var 3-4 år når jeg brukte det? Jeg er 76-modell.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 01:16   #40
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Du og jeg, tink.

Pappa sveiset svenskesetet fast i karosseriet, så det stod bom fast. Jeg syntes også foreldrene mine var kjipe - alle andre fikk lov til å stå mellom framsetene eller ligge i bakvinduet og vinke til bilene bak.

Dere hadde ikke kjipe foreldre, dere er bare veldig, veldig unge.

Bilbelte i baksetet eller sikring i det hele tatt når man ikke satt foran var ikke i nærheten av standard når jeg var liten. Begynner å bli gammel, men takk og lov for at alt tross alt gikk bra. Det var sjansespill når jeg tenker på det nå! Når vi nærmet oss 80-tallet ble det andre boller!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no