Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Piggdekk eller piggfritt?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Pigg eller ikke?
Piggdekk, bor på landet 19 19,19%
Piggdekk, bor i byen 9 9,09%
Pikkfritt, bor på landet 9 9,09%
Piggfritt, bor på landet 15 15,15%
Piggfritt, bor i byen 39 39,39%
Annet 6 6,06%
Har ikke bil 2 2,02%
Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 21:27   #41
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Vi har piggfritt og kjører stort sett på hovedveier som blir raskt måkt, saltet, strødd, og bor ikke så langt fra byen. Det er vel ca. 2 ganger i året jeg kunne hatt bruk for piggdekk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:35   #42
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Piggdekk, bor på landet

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:43   #43
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Piggdekk og bur på landet. Fagert er landet, men bilane ligg strødd oppover vegen til huset vårt, men me kjører med pigg og firhjulstrekk så det plar gå bra med oss. I tillegg er ofte dei siste 100 metrane skøytebane.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:44   #44
Evita
Superduperaktiv
 
Evita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 741
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Piggdekk, bor på landet.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:56   #45
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Jeg svarte annet. Grunnen er at vi venter på ny bil, og jeg er veldig i tenkeboksen i forhold til om jeg skal velge vinterdekk med eller uten pigger. Bor i Tromsø, og har noen bakker opp her, men tror nok at jeg jevnt over skal klare meg veldig bra med piggfritt. Har busstopp i umiddelbar nærhet og tenker at det kan være et alternativ de få dagene vær- og føreforhold tilsier at det er dristig med piggfritt. (Altså når det er holke og det ikke er strødd.)

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:13   #46
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Men noen sier jo at de nye piggfrie dekkene er like bra på snø?

NAF-testene viser at vinterdekk med og uten pigg er likestilt på snø, samt våt og tørr asfalt. Vinterdekk med pigg er bedre på is. (Jeg har lenge trodd at piggfrie var bedre på våt og tørr asfalt enn piggdekk).

Opprinnelig lagt inn av *TB*, her.

Skulle vært flervalgs.
Vi bor på landet, og har en bil med piggdekk og en bil med piggfrie dekk.

Samme her.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:46   #47
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Vi har en bil med piggdekk og en med piggfrie.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:48   #48
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Piggfritt og bor i by. Hadde nok ikke valgt annerledes om vi bodde annet sted heller, for piggfritt er ikke noe verre enn piggdekk, på de aller fleste fører. På blankiset asfalt så kan pigger være bedre enn piggfritt, hvis dekkene er ganske nye.

Har kjørt piggfritt i over ti år nå, og har aldri hatt problemer, hverken her i byen eller på farten rundt om i landet.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 23:32   #49
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Bilen min er med pikkdekk.
Mannens bil er piggfri.
Vi bor på landet.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:03   #50
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Piggfritt, bor på landet. Kjører SUV og har ikke stått fast en eneste gang.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:06   #51
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Vi har en bil med piggedkk og en bil med piggfrie. Bor i byen, men er mye på fjellet på vinteren så derfor pigger på den ene bilen.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:12   #52
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

En med og en uten.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:22   #53
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

.........


Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 20:47.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 09:48   #54
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Alt er selvsagt relativt, men rimelig pikkfritt her i gården.
Og jeg bor i by og kjører piggfritt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 09:50   #55
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Piggfritt, selvsagt. Jeg skulle hatt meget tungtveiende grunner for å velge piggdekk når vi bor så sentralt som vi gjør.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 09:51   #56
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vi har en bil med piggdekk og en med piggfrie.

Vi også. Og bor hverken på landet eller i byen.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 10:09   #57
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Jeg bor heller ikke på landet, og ikke i byen. I alle år har jeg kjørt piggfritt. Kunne ikke tenke meg noe annet enn piggfritt. Har aldri blitt stående fast, eller havnet i grøfta. Piggfritt duger på is også. Men selvsagt får man litt bedre grep, men jeg har kommet meg opp de fleste bakker på is og snøføre selv om jeg kjører piggfritt. Men jeg kjøper ikke billige dekk, jeg går for gode dekk som ofte er dyre. Har antispinn og antiskrens på bilene mine og det hjelper jo litt. I tillegg til forhjulstrekk.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 10:32   #58
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Piggfritt, bor i Bærum. Det eneste jeg ville ha trengt pigger til, er det siste 200 meterne opp til huset mitt, for der kan det være ille. Men ellers ville pigger vært litt overkill for oss, tror jeg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 12:52   #59
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det eneste jeg ville ha trengt pigger til, er det siste 200 meterne opp til huset mitt, for der kan det være ille. Men ellers ville pigger vært litt overkill for oss, tror jeg.

Og da er det jo faktisk ikke verre enn at man kan parkere bilen og gå de siste 200 meterne de 10 dagene i året det er så glatt at man ikke kommer opp. Det er i alle fall min filosofi, og jeg er veldig glad for at flere og flere bybilister får øynene opp for at det stort sett alltid er greit å kjøre piggfritt.

Jeg prøde å telle antall dager føret var av en slik art at det hadde vært merkbart bedre med piggdekk i Trondheim forrige vinter, og jeg kom til et sted mellom fem og ti. Det er virkelig ikke nok til å forsvare forurensningen piggdekk gir over en hel vinter, altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 13:27   #60
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Piggdekk eller piggfritt?

Nei, det kunne ikke falle meg inn å velge pigger, altså. Egentlig så tror jeg ikke pigger ville ha vært nok der vi bor. Tanks, derimot ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no