Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvilket utstyr har du liggende i bilen vinterstid?
Isskrape 112 98,25%
Snøbørste 95 83,33%
Kjetting 13 11,40%
Snøsokker 2 1,75%
Slepetau 30 26,32%
Sandsekk 4 3,51%
Spade 20 17,54%
Dekk-klister 4 3,51%
Neglefil 9 7,89%
Annet 43 37,72%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-09, 01:30   #61
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Lommelykt (som sjekkes ved jevne mellomrom), hansker og lue... Litt motorolje, litt verktøy (inkl. latmannsarm... ikke alltid dekk er så lett å løsne..)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 07:36   #62
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Curses. Lommelykt ja! Og tepper for tusan. Ser ut til at jeg må oppdatere inventarlista mi.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 08:54   #63
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Hm ikke mye gitt - isskraper.....

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 14:13   #64
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Jeg har et norsk skademeldingsskjema. Jeg regner med jeg kan komme fordelaktig ut av det hvis jeg er den eneste med skjema, og den eneste som forstår språket den er skrevet på.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 14:15   #65
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Vi har to biler, og kost, skrape, slepetau og pledd finnes i begge. I hovedbilen har vi i tillegg spade og startkabler. Tror det finnes en sånn "hurtigstarter" også, men den har jeg aldri brukt.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 16:18   #66
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Vi har kost og skarpe i begge bilene, mulig det er en spade i min bil siden den ble parkert i gata når vi bodde i Oslo sentrum. Jeg parkerer fortsatt ute, men på egen parkeringsplass og den måker traktormannen daglig i disse dager.

Jeg ønsker meg en slik startkabelmaskin, siden bilen min rett som det er er strømløs.

Ja, så har jeg mobiltelefon og medlemskap i NAF slik at de sender noen for å hente meg om jeg trenger hjelp.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 17:49   #67
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg ønsker meg en slik startkabelmaskin, siden bilen min rett som det er er strømløs.

Pga. du glemmer å slå av ting, eller "bare av seg selv"? I så fall kan jo en fiksing av det problemet være en god ide.

Mange tror vist også i dag at bilbatterier skal vare evig. Jeg vil kanskje si at man normalt skal forvente 5 år, men så mye over det blir "bonus" og jeg hadde nok skiftet før jeg *måtte* skifte.

Har man en starthjelper må man huske at den ved å ligge vel mister kapasitet, slik at den også må lades ved jevne mellomrom.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 00:46   #68
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Pga. du glemmer å slå av ting, eller "bare av seg selv"? I så fall kan jo en fiksing av det problemet være en god ide.

Mange tror vist også i dag at bilbatterier skal vare evig. Jeg vil kanskje si at man normalt skal forvente 5 år, men så mye over det blir "bonus" og jeg hadde nok skiftet før jeg *måtte* skifte.

Har man en starthjelper må man huske at den ved å ligge vel mister kapasitet, slik at den også må lades ved jevne mellomrom.

Et batteri som en gang blir tappet for strøm, tappes lettere igjen, så det bør jo skiftes ut ja. Og da selvfølgelig også finne årsaken til at det ble strømløst.

Vi har vår starthjelper stående hjemme. Å ha den i bilen er dødfødt, siden den må lades. Ligger den ubrukt så tappes den for strøm også.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 10:39   #69
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Et batteri som en gang blir tappet for strøm, tappes lettere igjen, så det bør jo skiftes ut ja. Og da selvfølgelig også finne årsaken til at det ble strømløst.

Vi har vår starthjelper stående hjemme. Å ha den i bilen er dødfødt, siden den må lades. Ligger den ubrukt så tappes den for strøm også.

Tror det de tenkte på her er slike starthjelpløsninger man kobler til strømkontaktene i bilen, både for ladning og starthjelp.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 13:45   #70
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Isskrape, snøbørste og spade - ligger forøvrig der hele året!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no