Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvilket utstyr har du liggende i bilen vinterstid?
Isskrape 112 98,25%
Snøbørste 95 83,33%
Kjetting 13 11,40%
Snøsokker 2 1,75%
Slepetau 30 26,32%
Sandsekk 4 3,51%
Spade 20 17,54%
Dekk-klister 4 3,51%
Neglefil 9 7,89%
Annet 43 37,72%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-09, 19:26   #21
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Isskrape og snøbørste. Burde vel også hatt en liten spade men det får komme etterhvert ja.

Har en sånn stor snøbørste med langt skaft og på den andre enden er det isskrape på den.

Ja og så har vi 2 refleksvester og førstehjelpsutstyr.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:27   #22
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Snøbørste/isskrape, det er alt. Ellers har jeg mobilen min, så ringer jeg min far eller mannen.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:36   #23
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Isskrape/kost. (Enig, man børster ikke bilen).
Kjetting.
Neglfil. (Var det denne som skulle bortforklares? )
Annet, og med det mener jeg:
Refleksvest.
Reservehjul med jekk.
Førstehjelpspakke.
Startkabler.
Lommelykt.




... Tror det var alt. (Ja, foruten om alt det du ikke ville vite da, som barneutstyr osv. )

  Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:37   #24
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Matir, her.

Har kun isskrape og snøkost. Og jeg bor i nord-norge og er vant med snø.

Og standard som refleksvest og førstehjelpespute.

Ja, for er man vant til snø og bor nordpå så kan ikke noe hende på vinterstid i trafikken?

Og ja jeg er så hjertens enig om at gårsdagens 25 cm i Oslo som skaper kaos er krisemaksimering og at de skulle prøvd seg på kjøring på vidda i -25 og snøstorm.

  Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:50   #25
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Spade slenger jeg inn hvis man skal på langtur eller været er ille når jeg drar slik at det potensielt kan bli problemer - eller at jeg trenger spaden for å komme inn i garasjen når jeg kommer hjem, men ellers har jeg ikke spade liggende.

Er ellers nøye ved vask av dekkene vinterstid.

Husker vi hadde sandsekk liggende i bilen når jeg var unge - bakhjulstrekk og sikkert dårlige dekk trengte litt ekstra vekt, samt mulighet for litt strøsand....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:23   #26
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Kjører SUV så har ikke bruk for noe mere en isskrape og snøkost
Men har en samelleggbar subaru spade nede i hjulbrønnen.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:25   #27
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Vi har nettopp kjøpt bil og har ikke så mye i den enda, men vi har:
Isskrape/kost
Refleksvest

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:26   #28
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

og sånt varmeteppe, votter til meg og til lillegutt, lommelykt, iskrape, og en sånn "knekk og det blir masse lys"-sak.
Og mobil-ladeledning

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:27   #29
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Du glemte bind og håndkrem!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:28   #30
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Og ja jeg er så hjertens enig om at gårsdagens 25 cm i Oslo som skaper kaos er krisemaksimering og at de skulle prøvd seg på kjøring på vidda i -25 og snøstorm.

Vi er utflyttede nordlenninger begge to. Jeg fikk lappen i fjor, og kan ikke skryte på meg de mest dramatiske episodene. Mannen min har imidlertid både prøvd -25 på vidda i snøstorm og snøkaoset i Oslo de siste dagene. Han opplyser om at det ikke er sammenlignbart.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:31   #31
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Is-skrape og kost. Noe mer ser vi ikke behov for å ha til daglig bruk.

Startkablene kasta vi for lenge siden, da vi ikke ønsker å ødelegge hverken vår eller andres biler med denslags. Har en nødbatterisak stående hjemme, og skulle behovet melde seg når vi er borte, så ringer vi falken.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:33   #32
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Startkablene kasta vi for lenge siden, da vi ikke ønsker å ødelegge hverken vår eller andres biler med denslags. Har en nødbatterisak stående hjemme, og skulle behovet melde seg når vi er borte, så ringer vi falken.

Du mener feilkobling? Vi driver da ikke med denslags!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:37   #33
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Du mener feilkobling? Vi driver da ikke med denslags!

Hehe, nei...jeg tenkte ikke på det.

På nyere biler er det så masse elektronikk, og når man bruker startkabler, så får man ofte en ujevn spenning inn i bilen, og dette kan medføre stor skade på elektronikken i bilen.

En slik koffert som vi har, gir jevn spenning, og det samme gjør utstyret som blant annet falken kommer med.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:37   #34
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vi er utflyttede nordlenninger begge to. Jeg fikk lappen i fjor, og kan ikke skryte på meg de mest dramatiske episodene. Mannen min har imidlertid både prøvd -25 på vidda i snøstorm og snøkaoset i Oslo de siste dagene. Han opplyser om at det ikke er sammenlignbart.

Selvsagt er det ikke sammenlignbart, har bodd i Oslo i min tid og kommer opprinnelig fra en bygd innerst inne i ingenting i nord norge, så jeg har litt sammenligningsgrunnlag. Det blir bare litt stort når ting skjer i storbyen.

  Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:41   #35
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Vi har skrape, kost, låsspray, refleksvester og sånt, slepetau, jekkestropper, startkabler, hodelykt, olje, bremsevæske, VD40 (rustløseroljespraygreie), tykt tørkepapir, ekstra pærer, reservehjul, hjulkryss og jekk.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:41   #36
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Selvsagt er det ikke sammenlignbart, har bodd i Oslo i min tid og kommer opprinnelig fra en bygd innerst inne i ingenting i nord norge

Du påstår da vitterlig at det er sammenlignbart lenger oppe i tråden her?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Og ja jeg er så hjertens enig om at gårsdagens 25 cm i Oslo som skaper kaos er krisemaksimering og at de skulle prøvd seg på kjøring på vidda i -25 og snøstorm.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:42   #37
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det blir bare litt stort når ting skjer i storbyen.

Ja, det bor mange mennesker her.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:53   #38
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Det kom en god del mer enn 25 cm snø igår. Bare så det er sagt.

Ellers har jeg en egen evne til å ta med mye rart i bilen. Jeg har refleksvest til alle i bilen. Tørkepapir, våtservieter, poser, sånn lang sak med iskrape på ene siden ob kost på andre siden. Jeg drar gjerne med litt ekstra klær hvis det er dårlig vær. Ønsker meg en liten snøspade som jeg kan i bilen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:03   #39
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Jeg burde sikkert hatt mer utstyr; kjetting og slepetau bla.a, men jeg trenger mer plass i bilen (gjerne minibuss/12seter hvor eg kan ta ut 2 seter, og med GOD bagasjeplass) før jeg kan fylle den opp mer.
Pulk og ski må jo selvsagt stå klart!

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:07   #40
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Du påstår da vitterlig at det er sammenlignbart lenger oppe i tråden her?

Jeg trekker ut en iroisk bemerkning, ikke mer enn det. Det er mer at de cm med snø virker så usle når de er smurt ut over førstesidene.

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ja, det bor mange mennesker her.

Oi, det er sant, ka farsken.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no