Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvilket utstyr har du liggende i bilen vinterstid?
Isskrape 112 98,25%
Snøbørste 95 83,33%
Kjetting 13 11,40%
Snøsokker 2 1,75%
Slepetau 30 26,32%
Sandsekk 4 3,51%
Spade 20 17,54%
Dekk-klister 4 3,51%
Neglefil 9 7,89%
Annet 43 37,72%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-09, 18:16   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Inspirert av de siste dagenes snøfall og påfølgende situasjoner i veigrøftene lurer jeg på følgende; Hvilket utstyr har du alltid liggende i bilen (vinterstid)?

Svaret må gjerne begrunnes og (bort)forklares!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:20   #2
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Jeg har alltid skiutstyr liggende i bilen. Vi er mye på ski og jeg orker ikke tømme for hver gang. Slalomskiene og hjelmene ligger i skiboksen, slalomstøvlene ligger i bagasjerommet. Hvis det var sånt praktisk fornuftig nødhjelp-utstyr du mente så har jeg en is-skrape og that's it.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:22   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Jeg har masse babystash liggende i bilen (vogn, barnestol til bruk på besøk, ulltepper).

Ellers har vi ikke så mye annet enn isskrape og snøbørste. Nå har vi bilen i garasje i kjelleren, så vi trenger det nesten aldri lenger. Siden vi gateparkerte i fjor, så fryder vi oss litt ekstra nå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:25   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Jeg vil bare vite hvilket vinter-/hjelpeutstyr dere har liggende. Ikke annet utstyr .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:34   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Vinterhjelpeutstyr Bil 1: Reflektorpledd, Ullpledd, startkabler, isskrape, ekstra hansker, refleksvester, ekstra lue. Bil 2: Reflektorpledd, hjelpestarter, isskrape, snøbørste, sandsekk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:35   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Iskrape og kost. Har også et par pledd i bilen.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:36   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Jeg har snøbørste/isskrape, spade, hurtigkjettinger og startkabler liggende. Da jeg jobbet i Gokk og kjørte rundt på øde vinterveier hadde jeg i tillegg tykt filtteppe for å holde varmen dersom jeg kjørte meg fast, samt god og skarp kniv for å avlive dyr om jeg kjørte på noe.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:36   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Jeg glemte å nevne at på dager med kaldere enn minus 15 eller hvis det ellers er kaldt og jeg har litt tynt med klær på meg har jeg med meg vinterdress i bilen. Jeg har opplevd å måtte hjelpe til på ulykkessted i kulda og da er det godt med både ullpledd og vinterdress.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:40   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Det Tjorven sa, and I'm loving it. Vi kjørte gjennom byen i dag og så på alle som kommer til å bruke minimum tre kvarter på å få ut bilen i morgen tidlig, og savner det definitivt ikke.

Før hadde vi alltid spade liggende om vinteren, men jeg tror ikke den har kommet inn i bilen i år. Men noen hurtigkjettinger skal det være, og dessuten verdens mest dustete oppfinnelse, såkalt kjetting på boks.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:41   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Starkabler har vi vel forresten også. Det er så rotete bak i der at jeg ikke helt har oversikten.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:50   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Starkabler har vi vel forresten også. Det er så rotete bak i der at jeg ikke helt har oversikten.

Rot ja

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:54   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Startkabler, snøbørste og isskrape. Og barnevogn, tomflasker som skal pantes og noen poser glass og metall som skal til gjenvinning. Hvorfor er det så himla vanskelig å få det videre derfra?

Kunne tenkt meg en sånn sak som man kan knuse bilruter med.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:59   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

En del av det vi har i bilen er ikke bare med tanke på oss. Vi har firehjulstrekk og nytt batteri, men har for eksempel slepetau, spade og startkabler med tanke på andre bilister som kanskje kan trenge hjelp.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:07   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Sånn til daglig, i byen, mener du? Isskrape og snøkost, og jeg lar bilen stå de dagene det er føre som tilsier at det er påkrevd med andre ting.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:07   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Til daglig i byen ja. Det snør her også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:18   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Jeg har isskrape og snøkost.

Spade, kjettinger e.l. satser jeg på at andre hjelper meg med skulle behovet melde seg. (Dvs. ringer gubben. )

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:21   #17
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Isskrape, kjettinger, slepetau og annet svarte jeg.
Annet er følgende: Hundeutstyr (sele, snørekjøringsline, kobbel og matskåler), GAFFA (går ikke an å være foruten selv vinterstid), startkabler og litt verktøy. Forresten har en diger lommelykt og et teppe også (sånn om jeg skal finne på at jeg vil ligge udner teppet å lese i bilen mens jeg venter på NAF).

  Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:21   #18
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Har det meste, dvs, skrape og kost, tau, kjettinger, liten spade og startkabler. Og ikke minst refleksvest.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:23   #19
Matir
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 168
Matir er litt kul
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Har kun isskrape og snøkost. Og jeg bor i nord-norge og er vant med snø.

Og standard som refleksvest og førstehjelpespute.

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:25   #20
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket utstyr har du liggende i bilen?

Til vanlig (dog bor jeg ikke i byen); isskrape, snøkost (man børster vel ikke bilen?), tepper, slepetau, startkabler og en liten spade. Som regel også en varmedress om det er kaldt.

Kjører jeg traktor har jeg ikke med så mye annet enn kjetting, og den blir ofte brukt. Spesielt til villfarne turister

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no