Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Glitterchick gets her license

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-09, 20:29   #121
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Jeg tok lappen i Oslo, og vi ble sendt avgårde til Sverige på langkjøring. Jeg var vettskremt av landeveiene vi måtte kjøre på. Svingete, smale veier hvor man skulle ligge i 80 km/t. Takke meg til bykjøring, mye greiere. (Men selv om jeg har hatt lappen i veldig mange år, og kjørt mye i byen, synes jeg det er vanskelig å følge skilter i Oslo for å finne frem. Denne byen kan da vel ikke være godt skiltet? )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 20:32   #122
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

100 timer? Det var da mye..? Jeg tror jeg hadde 20 kanskje. I Oslo. Jeg synes det er skumlere å kjøre på landeveier enn i byen.

OK, lese litt nøyere, ja. 100 timer inkl privat øvelseskjøring... Men jeg tror nok du skal klare det!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 20:33   #123
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Denne byen kan da vel ikke være godt skiltet?

Helt enig, det er så dårlig skilting her! Det er jo bare omtrent halvparten av gatekryssene som har gatenavnet skiltet. Jeg har kjørt i ganske mange byer i Europa og aldri opplevd maken. Det er bedre i Italia til og med.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 20:36   #124
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Oslo er fryktelig dårlig skiltet, ja.

Det er litt skummelt å møte de som bare har kjørt i opplyste bygater på en smal landevei i mørten. Eller ligge bak.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 20:40   #125
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Det er nok generelt flere timer nå enn når jeg var 18, både fordi byen har utviklet seg, og fordi det er lagt opp på en annen måte. Jeg syns systemet det er lagt opp etter nå virker fornuftig, bortsett fra at man bare får mørkekjøringsdemonstrasjon, man får ikke kjøre selv.

Det er morsomme greier nå også da. Langkjøringen er over to deler, en del til Sverige (via Kongsvinger), og en del hvor vi må finne et sted ved hjelp av kart og/eller gps.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 02:03   #126
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

100 timer? Det var da mye..? Jeg tror jeg hadde 20 kanskje. I Oslo. Jeg synes det er skumlere å kjøre på landeveier enn i byen.

Det var da snakk om skole+privat, altså inkludert øvelseskjøring slik jeg tolket det, samt kanskje også de andre faste kursene ut over bare kjøretimene.

Selv hadde jeg i praksis ikke øvelseskjøring (annet enn litt på en parkeringsplass og langs en vei uten trafikk - gamlingene hadde bil med automatgir og fotbrekk). Brukte vel i tillegg 13-14 kjøretimer. Første timene gikk bort i "elementære ting" som nok mange får med seg under øvelsekjøringen.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 07:26   #127
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det var da snakk om skole+privat, altså inkludert øvelseskjøring slik jeg tolket det, samt kanskje også de andre faste kursene ut over bare kjøretimene.

Ja, det var snakk om alle timene man kjører, alt i alt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 18:17   #128
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Da var første kjøretime unnagjort, og jeg skjønner rett og slett ikke hvordan folk greier å kjøre bil. Jeg var flink til å bremse mykt, men hadde et par kenguruhopp når jeg skulle starte. Det var lettere å beregne hvor på veien bilen lå, men kløtsjing og gassing var ikke så lett. Men jeg satt ikke fremoverlent da i allefall. Det er jo noe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 18:31   #129
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Da var første kjøretime unnagjort, og jeg skjønner rett og slett ikke hvordan folk greier å kjøre bil.

Sånn tror jeg alle har det første gangen. Jeg hadde det sånn i hvert fall de fem første gangene. Men jeg synes det høres ut som du hadde en god start, jeg.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 18:33   #130
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Da var første kjøretime unnagjort, og jeg skjønner rett og slett ikke hvordan folk greier å kjøre bil. Jeg var flink til å bremse mykt, men hadde et par kenguruhopp når jeg skulle starte. Det var lettere å beregne hvor på veien bilen lå, men kløtsjing og gassing var ikke så lett. Men jeg satt ikke fremoverlent da i allefall. Det er jo noe.

Næsj, det er sånn i begynnelsen bare, at man liksom har for få hender til å svinge, sette på blinklys og gire samtidig. Men så svusj så går det greit.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 18:59   #131
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Dette går jo som smurt! Jeg bare kvalte bilen de første gangene jeg skulle starte.

Også bremsa jeg veeeldig mykt med min mors bil, men det viste seg at var fordi bilen lekket bremsevæske og derfor hadde dårlige bremser.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:14   #132
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Jeg kvalte motoren én gang når det kom en bil, en buss og en barnevogn på en gang. Det er utrolig mye å tenke på på en gang. Jeg får bare motivere meg selv med at dummere folk med større koordinasjonsproblemer enn meg som har greid det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:22   #133
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kvalte motoren én gang når det kom en bil, en buss og en barnevogn på en gang. Det er utrolig mye å tenke på på en gang. Jeg får bare motivere meg selv med at dummere folk med større koordinasjonsproblemer enn meg som har greid det.

Kan det være en inspirasjon at Eli Hagen har førerkortet?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:48   #134
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Kjempespennende! Lykke til videre, det der er ikke lett i starten nei. Det går seg til, helt sikkert.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 20:16   #135
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Kan det være en inspirasjon at Eli Hagen har førerkortet?

Det må i så fall bli første og eneste Elin Hagen har inspirert meg til.

Seriøst, det som skremmer meg aller mest er barn. Jeg kjørte jo runder på Jordal i dag, og måte ved et par anledninger kjøre forbi barn. Og hver gang så jeg grusomme bilulykker og mitt eget barn for mitt indre øye. Det blir bedre, ja? :trenger å beroliges:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 20:32   #136
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det må i så fall bli første og eneste Elin Hagen har inspirert meg til.

Seriøst, det som skremmer meg aller mest er barn. Jeg kjørte jo runder på Jordal i dag, og måte ved et par anledninger kjøre forbi barn. Og hver gang så jeg grusomme bilulykker og mitt eget barn for mitt indre øye. Det blir bedre, ja? :trenger å beroliges:

Det blir bedre med tiden ja, men jeg er også utrolig på vakt når jeg kjører forbi barn og er helt klar til å lynbråbremse. Men det gjør jo at jeg er en bedre sjåfør, så det får være greit.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 21:30   #137
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Synes du er flink jeg, glitter, det går seg til etter hvert. Vedr. barn, og for min del syklende, er jeg alltid forberedt på å bråbremse. Du får trøste deg med at sjåførlæreren er beredt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 21:45   #138
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Syklister er nesten enda skumlere enn barn, ja. Barn har ofte vett til å se seg for og vente på tur.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 12:02   #139
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg får bare motivere meg selv med at dummere folk med større koordinasjonsproblemer enn meg som har greid det.


Jeg eier ikke koordinasjonsevner og har ikke samsyn på øynene, slik at jeg har problemer med avstandsbedømming, rygging og lukeparkering. Men likevel har jeg hatt over 20 ulykkesfrie år som sjåfør :banker i bordet: Så kan JEG kjøre bil, så kan alle det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:46   #140
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Andre kjøretime og jeg har giret! Og rygget! Og bakkestartet! Og ... :drumroll: kjørt i trafikken!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
førerkort, lappen


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no