Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Glitterchick gets her license

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-09, 08:59   #61
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Lykke til

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 11:34   #62
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Riktig lukke til! Dette går heilt sikkert kjempefint.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:15   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Forresten, jeg lurer litt på om jeg må ta en synstest. Jeg bruker ikke briller, men har gjort fra jeg var 5 til jeg var 17 ca. Nå har jeg så godt som perfekt syn, problemet er at venstreøyet mitt ikke er helt i bruk. Hvis jeg lukker høyreøyet så mister jeg dybdesyn og ting blir liksom litt skyggete. Dette skjer ikke hvis meg lukker høyreøyet. Trenger jeg da synstest? Det kan jo hende jeg har litt dårlig sidesyn på venstreøyet, men det er tydeligvis ikke så ille at jeg trenger briller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:27   #64
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Det høres fornuftig ut å ta en synstest. Det er ikke lett å vite om man trenger briller hvis man er vant med det synet man har uten briller. Man merker det godt hvis man får på seg briller som justerer det dårlige øyet også.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:29   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Jeg har tatt synstest for ikke mange årene siden, altså, og de konkluderer med at jeg ser helt supert, til tross for at jeg mener det er vanskelig å se på det venstre øyet. Men jeg tror nok jeg bestiller en test for sikkerhets skyld. Ville jo vært veldig kjipt om noe skjedde, også kunne det vært unngått hvis jeg så bedre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 09:33   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Da var andre del av det trafikale grunnkurset over, og heldigvis gikk var det litt mer spennende nå. Det er bare tre personer under 25 i klassen (heldigvis!), og alle er over 21. Den 21-årige gutten sitter selvsagt godt plassert i båsen sin, med kommentarer om at han tror at å drikke litt hjelper på kjøreegenskapene til noen. Han blir nok gøyal å møte i trafikken.

Jeg spurte også om jeg burde vente litt med å øvelseskjøre til føret var litt bedre, men det mente kjørelæreren ikke var noen vits i. Det var en god erfaring å skli litt rundt i snøen og på isen mente hun, gærne dama. Men hun har nok rett, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 10:01   #67
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Du lærer jo litt om hvordan bilen oppfører seg, ja. Litt tryggere, i hvert fall, enn å debutere på vinterføre alene på vei til barnehagen - på sommerdekk - slik min venninne Asjam gjorde da den første snøen kom i vinter.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 10:04   #68
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Kjørelæreren min mente det var motsatt. At vi med noen år på baken faktisk tok kjøretimer for å lære å kjøre bil, ikke bare for å få lappen. Nå ett år etter jeg kjørte opp tror jeg at han har rett .

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 10:06   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Du lærer jo litt om hvordan bilen oppfører seg, ja. Litt tryggere, i hvert fall, enn å debutere på vinterføre alene på vei til barnehagen - på sommerdekk - slik min venninne Asjam gjorde da den første snøen kom i vinter.

Asjam, du liksom. Men: Uæææh! En sånn opplevelse vil jeg helst ikke ha, så det er nok lurt å bare begynne nå, uansett føreforhold.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 10:39   #70
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Ja, det er sikkert bare å kaste seg uti det. Du trenger jo ikke finne de verste strekningene å teste på heller, du kan jo finne deg en liten vei uten trafikk som du kan kjøpe frem og tilbake på først. Sånn for å lære hvilken pedal som er gass og brems og sånt, og kjenne hva bilen gjør når den kjører på snøhumper og glatte strekk. (Jeg husker at jeg brukte sånn ca et halvt år på å lære meg hva det nå var jeg måtte gjøre for å starte bilen. Jeg kjørte gjennom Oslo sentrum, av og på motorveier og denslags, men å starte bilen? Like vanskelig å huske hver bidige gang. ). Du er så tøff som gjør dette altså!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 10:55   #71
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Hihi, de har sagt at de av oss som ikke vil rett ut i trafikken kan få noen runder på en parkeringsplass først.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:18   #72
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Jeg var ute i trafikken andre gang jeg hadde kjøretime. Den første timen ble tilbrakt i rundt og rundt på en parkeringsplass.
Det gikk fint, altså. Men jeg synes jo kjørelæreren var klin galen.
(Jeg hadde en haug med kjøretimer før jeg begynte å øvelseskjøre hjemme.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:36   #73
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Du må selvfølgelig rægge litt på en parkeringsplass. Ekeberg er fint til slikt om kvelden. Har jeg hørt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:40   #74
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

De pleier visst å kjøre på Jordal, siden kjøreskolen er rett rundt hjørnet.

I går gikk vi forresten gjennom "mennesket i trafikken" og spørsmålet "Hvordan hadde du følt deg hvis du kjørte over et barn" ble reist. Da tenkte jeg at det ikke var så farlig med lappen allikevel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:49   #75
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Du lærer jo litt om hvordan bilen oppfører seg, ja. Litt tryggere, i hvert fall, enn å debutere på vinterføre alene på vei til barnehagen - på sommerdekk - slik min venninne Asjam gjorde da den første snøen kom i vinter.

Folk som kjører på vinterføre med sommerdekk skulle mistet lappen og aldri fått den tilbake. At man i tillegg har med barn i bilen sier i hvert fall for meg at de har en total mangel på dømmekraft.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:52   #76
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Folk som kjører på vinterføre med sommerdekk skulle mistet lappen og aldri fått den tilbake. At man i tillegg har med barn i bilen sier i hvert fall for meg at de har en total mangel på dømmekraft.

Hører du Majsa, du må slå opp med hun Asjam, hun er ikke god i hue.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:56   #77
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Øvelseskjøring med pappa da jeg var seksten: Ikkje over 60! Vi har ikkje kasko på bilen!

Øvelseskjøring med mamma: "Du vet at vi kan dø når som helst nå?"

Ble mest kjøring med pappa, og jeg fikk lappen til atten-års dagen. Men fikk ikke låne bilen uten kasko.

Lykke til, finn en rolig en å øvelseskjøre med, men ikke en for rolig... Sjåførlæreren min sovna...

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 15:13   #78
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Folk som kjører på vinterføre med sommerdekk skulle mistet lappen og aldri fått den tilbake. At man i tillegg har med barn i bilen sier i hvert fall for meg at de har en total mangel på dømmekraft.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hører du Majsa, du må slå opp med hun Asjam, hun er ikke god i hue.

Ups. Venninnen min trenger visst hjelp. Men jeg vil si til hennes forsvar at hun 1 - hadde en kilometer på lite trafikkert vei til barnehagen, og 2 - tok lappen i USA, hadde akkurat begynt å kjøre i Norge og derfor aldri hadde kjørt på norsk vinterføre, og 3 - fått beskjed av mannen om å helst ikke kjøre til barnehagen den dagen. Mannen kunne muligens vært litt strengere med kona si av og til. Har jeg hørt.

Venninnen min fikk ungen trygt i barnehagen, fikk bilen hjem for egen maskin, og lærte av erfaringen.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)

Sist redigert av Majsa : 25-02-09 kl 20:20.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 17:11   #79
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Venninnen min fikk ungen trygt i barnehagen, fikk bilen hjem for egen maskin, og lærte av erfaringen.

Flink var Asjam trots alt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:22   #80
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Folk som kjører på vinterføre med sommerdekk skulle mistet lappen og aldri fått den tilbake. At man i tillegg har med barn i bilen sier i hvert fall for meg at de har en total mangel på dømmekraft.

Asjam ble forresten påkjørt mens hun sto og spant ute i veikanten. En annen bil med sommerdekk kom sakte skliende ned en bakke.
Snøen kom litt tidligere enn vanlig i Oslo i år, altså.

Men NÅ skal jeg slutte å kuppe tråden til Glitter med Asjams dumheter.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)

Sist redigert av Majsa : 26-02-09 kl 09:31.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
førerkort, lappen


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no