Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Noen mobil spørsmål

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-08, 18:13   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Noen mobil spørsmål

Jeg lurer på å overraske gubben med ny mobil (eller den kan være brukt, men ny for han...).

Er bare det at noen krav må oppfylles:
For det første, den må være 4-bånd (eller quadband) fordi han er i Sør-Amerika når han er til sjøs, og da hjelper det ikke med en som er triband (må ha med GSM 850). Har sett gjennom SE og Nokia sine nettsider, og notert mange 4-bånd-modeller, slik at jeg har litt oversikt.
Han har et SIM kort og egen tlf han har kjøpt der, så da er det andre kravet at tlf kan ikke være låst til en norsk operatør. Halve poenget med ny telefon er at han skal slippe å ha to telefoner.
Ellers har han ikke så mange krav. Det hadde sikkert vært kjekt om det var "walkman"-tlf, så han kan slippe å ha med mp3 spiller. Jeg tror egentlig min SE W810i hadde vært midt i blinken for han, men jeg har ikke lyst til å gi den fra meg, for jeg er så glad i den

Jeg kikker litt på finn.no, men jeg blir litt forvirret. Hvis det står Telenor-låst, er det tidsbegrenset (ala 12 mnd bindingstid), eller kan de kun brukes med Telenor-abbonnement? Hvordan fungerer egentlig det å "låse opp" mobilen? Koster det mye, og hvordan foregår det (og er det lovlig...)?

Jeg har ikke tenkt å bruke mange tusen kroner, så derfor jeg vurderer brukt. Er nok få nye å finne uten abbonnement som ikke koster en del.

Noen tips til hvor jeg finner rimelig, enkle mobil uten abbonnement? (helst SE eller Nokia, er de vi er vant til)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:17   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen mobil spørsmål

Om telefonen er operatørlåst så er det gratis å få den låst opp etter at bindingstiden har gått ut. Man kan også betale et gebyr utifra hvor mange mnd det er igjen på bindingstida. Vi har fått låst opp alle telefonene etterhvert som bindingstida har gått ut fordi vi sender de brukte telefonene til mannens hjemland. Da har vi pleid å ta kontakt med telenor og fått det vi trenger fra dem.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:20   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen mobil spørsmål

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Om telefonen er operatørlåst så er det gratis å få den låst opp etter at bindingstiden har gått ut. Man kan også betale et gebyr utifra hvor mange mnd det er igjen på bindingstida. Vi har fått låst opp alle telefonene etterhvert som bindingstida har gått ut fordi vi sender de brukte telefonene til mannens hjemland. Da har vi pleid å ta kontakt med telenor og fått det vi trenger fra dem.

men hvorfor skriver folk da at de er f.eks telenorlåst? Ville tro å skrive det skremmer bort slike som meg som ikke skjønner noen ting....

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 21:32   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen mobil spørsmål

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

men hvorfor skriver folk da at de er f.eks telenorlåst? Ville tro å skrive det skremmer bort slike som meg som ikke skjønner noen ting....


Nei, si det, det skal iallefall ikke være noe problem å få låst opp telefonen sålenge det ikke er bindingstid på den. Jeg tror jeg ville tatt kontakt og spurt hva de mener, mulig det bare er det at de ikke har fått låst opp telefonen og at den derfor fortsatt er låst til telenor. De telefonene vi har låst opp har fungert helt fint i mannens hjemland i en helt annen verdensdel enn her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no