Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 21:06   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Velger du bil etter hvordan den ser ut altså, Iset?

Vectraen min humper og går, og er billig å reparere. Bruker minimalt bensin. Viktig å tenke kostnader ved selve bilholdet også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:07   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Velger du bil etter hvordan den ser ut altså, Iset?

Litt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:08   #23
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Litt.

Pent ratt..?

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:10   #24
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ser at Hondaene ligger litt over vår prisklasse.



Har ikke sett på de på pris på lenge. De holder seg godt i pris. Onklene til mann kjøpte en ny i 1997 tror jeg . da de kom ?!? og byttet den inn forfjor å fikk værtfall 80 000 hos forhandler,kunne ha solgt den privat å fått 100 000. For den var strøket og masse ekstra utstyr.
De betalte vel 300 000 for den.
Vi betalte 120 for vår galnt i 2003 , 1998 model. Og da var det billig. For det var en dyr bil da. Med at vi har noen bungler så får vi maks 30 for den nå, så mann skal få den som arbeids bil.Så skal jeg ha noe annet.
Mann hadde en CRV som firmabil før, på leasing, men med at han skiftet jobb så måte vi levere den fra oss nå.


Skulle i ste te å anbefale deg Honda Accord Tourer. Kjempe bil. størst stasjonsvogna på markede men den kom vel ut ny i 2003 så e vel litt dyr en da

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:15   #25
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

http://www.finn.no/finn/car/object?f...1&WT.svl=Bilde

Hva med denne? Ser jo fancy nok ut den, og helt i prisklassen du leter i.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:17   #26
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Kjøp alt annen Renult-skrurult.

Du ber om trøbbel.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:25   #27
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Vi hadde utrolig lite trøbbel med Renaulten vi hadde.
Ikke mer enn enn bremseklosser og en føler til radiatoren var det som måtte byttes. Vi hadde den i 5 år, nå har mamma den og det har ikke vært noe tull med den etter hun fikk den heller.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:29   #28
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Toyota Avensis er jo en grei og driftsikker bil. Ikke så spenstig utseende akkurat da.....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:39   #29
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

har send deg pm

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 00:56   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Altså, man kjøper ikke bil på grunnlag av utseendet når man har et budsjett, Iset. Man gjør ikke det. :streng:

Skodaene er visst veldig, veldig gode bruktkjøp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 01:01   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Jeg gjør ikke det altså. Jeg synes jo utseendet er LITT "viktig" siden jeg hele livet har kjørt falleferdige dritt-vrak, og jeg endelig kan legge litt mer penger i en bil (har bare hatt biler til 20-30.000 eller mindre). Så ja, jeg vil helst ha en FIN bil denne gangen, men det er jo selvsagt ikke det viktigste. Jeg skal IKKE ha en Astra igjen, nettopp pga. at de tilbringer mer tid på verksted enn i garasjen, selv om jeg liker utseendet på dem.

Den som hadde råd til Touran. :drømme:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 01:04   #32
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Jeg ville gått for en skoda eller toyota avensis.
Zafira har jeg hørt utrolig mye negativt om. Og det er fra folk som har kjøpt dem nye.
Jeg hadde nok styrt unna opel, samt franske biler.

Mazda, toyota, skoda eller hyundai hadde vært det jeg ville valgt i den prisklassen.
Så forresten på en voyager når jeg var på biljakt, og merkeverkstedet frarådet meg på det sterkeste å kjøpe voyager. Bare så det og var sagt.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 01:12   #33
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

http://www.finn.no/finn/car/object?f...=null&tot=null

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 01:14   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Det er de fire bilene jeg også har hørt mest positivt om. Så da skal jeg se etter de merkene på Finn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 01:23   #35
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Det er noe tull med skodaer altså, når de blir eldre enn 3 år. Min far har en, mye trøbbel, og en kompis måtte kvitte seg med en pga at ene vinduet gikk ned når det regnet, og ikke søren om det ville opp igjen. (Elektrisk vindusheis.)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 01:50   #36
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Her har jeg funnet noen Skoda til deg.

Samt et utvalg Mazda. Minst like driftssikker som Toyota, men litt rimeligere. Min erfaring med Mazda er at du må skyte'n skal du bli kvitt'n

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 03:29   #37
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Jeg anbefaler Caravelle på det varmeste.
Skal aldri ha en annen type bil igjen.
Denne skal vi ha til den takker for seg og så skal vi oppgradere til en nyere modell av Caravelle.
Vi har 8 seter i våres bil, veldig gode seter, veldig god plass mellom setene og kapteinstoler som kan snues rundt.

Midtstolene kan ryggen legges ned og vips så har vi et bord med koppeholdere. Det blir en sittegruppe når vi snudd førersetene rundt og lagt ryggen til midtsetene ned. Veldig greit når vi er på lang tur og skal stoppe og spise i dårlig vær.
Armlener er det til alle setene i vår bil.
Dieselmotor er og et greit valg, da motorene går lenger enn bensin visstnok.
Vi har diesel selv.

Vi har veldig god plass til baggasje, hundebur, sykkler etc.
Du får dem i kort og lange modeller.
Det ene setet i midten mot skyvedøren kan taes ut og inn med et enkelt grep og vips, enda større plass. Det setet bruker vi bare hvis vi skal være flere enn oss 5.
Det var opprinnelig 10 seter, men den var 10 år da vi kjøpte den, så vi omregistrerte den til personbil med 8 seter, uten at det kostet oss noe ekstra.


Den eneste modellen jeg ikke liker av denne type bil er caravelle combi.
Det er trang mellom setene samt at ryggene til baksetene er rette og en blir veldig sliten av å sitte så rett med ryggen på langkjøring.
Og dårlig plass til baggasje.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 03:33   #38
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Skoda er og seige biler.
Har en skranglekasse som gikk glatt igjennom EU kontrollen nå, noe jeg nektet å tru på etter utseende å dømme, men neida.
Skinnet bedrar.

Den ser ikke ut, men går som en klokke og er noen år gammel ja.
(vil ikke vite hvor mye en gang, men betalte ikke mer enn 10.000 for den)

Vi skal selge den unna, trenger ikke 2 biler lengre.
Gubben brukte den til og fra jobben.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 08:00   #39
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Mazda 6 kom først i 2002 og er vesentlig penere enn Mazda 626. Et kjapt søk på Finn viser at den billigste Mazda 6 stasjonsvogn koster 155.000. Mazda 626 ser kjedeligere ut, men er en veldig driftssikker bil. Her ligger det mange 2001-modeller på Finn ser jeg - er prisantydningen 120.000 så pruter du den ned til 100.000

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 08:12   #40
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Skoda.
Vi øsnker oss Skoda Roomster når den kommer i en prisklasse vi har råd til.
Vi endte opp med å kjøpe en BMW 318i stasjonsvogn nå da vi trengte ny bil, men den typen bil er kanskje litt liten for dere?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no