Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Litt av en pangstart på ferien

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-08, 20:43   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Nei, så skummelt, og så irriterende med bilen og med ferien og alt sammen. Håper det ordner seg på best mulig måte for dere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 20:45   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Rajraj - takk for tips! Mannen har allerede flere klageplaner klare; han koker av sinne.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg var forresten gravid med lillesøster da jeg krasjet, og hormonell som jeg var gråt jeg i flere dager etterpå. Det var bare så utrolig kjipt, irriterende og skummelt, alt på en gang. Vet du om airbaggene løste seg ut? Bare det koster sånn ca. 10000 pr. airbag å reparere. :erfaren:

Å, som jeg kjenner meg igjen! Jeg griner sjøl, enda jeg ikke var i bilen engang. Det er absolutt hovedsaken at ingen kom til skade, men likevel oppleves det som så rystende og urettferdig. Jeg har bare vært i helt minimale sammenstøt selv, men det har satt meg helt ut.

Ingen av airbagene løste seg ut, heldigvis, noe som vel også sier litt om den lave farten.

En tilsvarende bil av samme årsmodell koster ca. 280 000. Dessverre er det få av dem i landet (Toyota Avensis Verso); de fleste er importert. Vi brukte en del tid på å finne denne i fjor, og sommerferiene var mer enn halve årsaken til at denne typen ble valgt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 20:52   #23
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Huff, for en kjip start på ferien da, men godt det var kun materielle skader.

Sånn etter lover og regler så er det mannen din sin skyld ja, men det kan jo høres ut som forsikringsselskapet er medgjørlige, og spesielt hvis den gamle damen innrømmet å ha gjort feil. Det håper jeg dere har fått skriftlig??

(Og så kan man jo lure på hva eldre damer gjør i trafikken, når de er i stand til å gjøre en slik feil...)

At verkstedet ikke får opp panseret, høres for meg ut som det rene skjære sprøyt... Om det ikke går opp på normalt vis, så har da de virkelig utstyr til å dra ut fronten på bilen, slik at panseret går opp. En slik uttrekking må jo til åkke som, for å fikse fronten...

Kan ikke tenke meg at en slik smell ender med kondemnering. Da må i såfall bilen ha blitt rammeskev eller noe annet fatalt.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 21:05   #24
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Er det noen som tørr å kjøre bilen sin uten å ha kasko da?

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 21:16   #25
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Uff så ergelig. Jeg mener med ganske stor sikkerhet at det er unntaksregler når man bråbremser uten mål og mening. Da er det du selv som får skylden. Si du trår inn bremsene for en katt, så kan du få skylden viss du blir påkjørt bakfra, men jeg vet ikke met 100% sikkerhet. Husker det var en diskusjon med kjørelærer engang og han påstod det. I alle fall delt skyld.

Er bilen rammeskjev så er det vel lite håp? En bil er jo lagd i dag for å bli totalvraket ved kræsj. Motoren skal skli under bilen istedenfor å få den i fanget osv. Så biler blir mye mer ødelagt en hva bilene fra 80 tallet ble, mindre skader på menneskene også.

Lykke til.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 21:32   #26
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Så utrolig kjipt Elinblu. Håper dere kan få større leiebil og at dette ordner seg greit.

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Er det noen som tørr å kjøre bilen sin uten å ha kasko da?

87-modell

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 21:53   #27
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Er det noen som tørr å kjøre bilen sin uten å ha kasko da?

Delkasko her.
:litt gammel bil og kun én inntekt:

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:01   #28
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Vi har heldigvis full kasko på bilen vår. Måtte høre med mannen for jeg ble plutselig usikker på hva vi hadde. Vår bil er bare 2 år gammel da.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:05   #29
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Vi har heldigvis full kasko på bilen vår. Måtte høre med mannen for jeg ble plutselig usikker på hva vi hadde. Vår bil er bare 2 år gammel da.

Det kan hende dere hadde droppet den dere også om bilen var 21 år.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:09   #30
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Et vennepar av oss måtte ha leiebil pga lignende situasjon i fjor sommer, forsikringsselskapet prøvde seg på samme stuntet som med dere, altså gi en svært liten bil. Venneparet kjørte stasjonsvogn og mannen i huset begynte bare å le når agenten kom opp med bil, det skulle ikke rare argumentasjonen til før de stilte med en Avensis. Så, klag på bilen, dere vil nok klare å få en større.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:15   #31
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det kan hende dere hadde droppet den dere også om bilen var 21 år.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:19   #32
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien



Håper det løser seg for dere og at dere får en større bil.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:22   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Så utrolig kjedelig.

Det var nå endelig godt det bare var materielle skader og at alle kom helskinnet fra det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:44   #34
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg var forresten gravid med lillesøster da jeg krasjet, og hormonell som jeg var gråt jeg i flere dager etterpå. Det var bare så utrolig kjipt, irriterende og skummelt, alt på en gang. Vet du om airbaggene løste seg ut? Bare det koster sånn ca. 10000 pr. airbag å reparere. :erfaren:

Jeg kræsjet, og gråt, var ikke gravid og kanskje ikke så hormonell engang igjen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 23:10   #35
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Sjekk forsikringsvilkårene deres nøye. Krev større leiebil. Om dere ikke har leiebilavtale som dekker tilsvarende bil som dere har, så er den avtalen jammen ikke mye verdt. Poenget er jo at en skal kunne fortsette "der en slapp" for å komme videre.

Må bilen repareres så kan det jo ta lang tid, særlig nå når der er mye ferieavvikling på karosseriverksteder. Mas på forsikringsselskapet om dere synes ting går tregt. Håper at dere har dekt leiebil under hele reparasjonstiden også? Dette høres for meg ut som om dere i alle fall ikke skal få all skyld. Enten blir det skylddeling eller hun som kjørte foran får skylden. Gamle damer kan vel fort miste lappen også om de opptrer uaktsomt i trafikken. (Det kan jo alle forsåvidt.)

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 23:16   #36
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Håper at dere har dekt leiebil under hele reparasjonstiden også?

Ja, det har vi visst - mannen sjekket i dag. Da skulle en tro at vi hadde krav på en større bil også, vil jeg mene. Om ikke en 7-seter, som vår egen, så i det minste en vanlig stasjonsvogn. Vi kommer faktisk ikke hjem engang med den lille lusa vi har fått nå. (Les: Vi risikerer å parkeres hos svigers i én måned. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 23:17   #37
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Åh nei, så utrolig kjip star på ferien! Dere må bare ikke ta til takke men en så liten bil, jeg håper dere klarer å få dem til å gi dere en større.

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 23:18   #38
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, det har vi visst - mannen sjekket i dag. Da skulle en tro at vi hadde krav på en større bil også, vil jeg mene. Om ikke en 7-seter, som vår egen, så i det minste en vanlig stasjonsvogn. Vi kommer faktisk ikke hjem engang med den lille lusa vi har fått nå. (Les: Vi risikerer å parkeres hos svigers i én måned. )

Se å bli kvitt lusa. Godt det gikk bra med alle i bilen som krasjet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 23:56   #39
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Har dere lån på bilen har dere kasko, mener man ikke kan velge noe annet så lenge det er lån på den.

Når det gjelder fordeling av skyld så vet jeg ikke jeg.
Man skal jo være aktsom i trafiken heter det jo, og jeg vil ikke si at man er uaktsom fordi man ikke beregner at bilen foran skal stoppe uten noen grunn.
Hadde det vært f.eks en elg eller noe ville jo mannen din sett den.
(men kanskje ikke om det hadde vært en katt eller noe? )
Så jeg ville nok belaget meg på at mannen din får all skyld alene, til nød at skylden ble delt.

Men en tragisk start på sommeren helt klart, og jeg synes absolutt dere bør kreve å få en større leiebil. Om de ikke har en inne nå, bør de få det raskt eller ordne med en større bil. Sjekk med forsikringsselskapet, de kan jo være hjelpsomme også. (tror jeg)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:17   #40
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt av en pangstart på ferien

Så utrolig skummelt. Men bra at ingen ble skadet!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no