Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hjelp, jeg skal kjøpe bil!

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-08, 21:18   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Hjelp, jeg skal kjøpe bil!

Sitter å titter på biler. Tror jeg skal klare et bilån på 1500-2000 kr i måneden. Ja jeg må låne absolutt alt. Det blir rundt 100 000 kr. Jeg trenger en bil som er driftsikker, billig i bruk å ikke trenger å være mye på verksted. Vet jo at man ikke kan garantere det, men noen med peil på hva som er bra i dag?

Jeg vil ikke ha ford, audi eller scoda.

Noen med tips her?

Har sett på en mazda premacy på finn. Kanskje det er noe? Må ha plass til to barneseter og et barn uten sete pluss meg da.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:20   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Mazda er en veldig bra og drifts sikker bil. Vi har Mazda 5 og er veldig fornøyd. Før det hadde vi Mazda 626 kombi. Hadde aldri noe problem med motoren på den gamle og har foreløpig ikke hatt problem med den nye som vi har hatt i 2 år nå.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:30   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Toyota er også en driftsikker og billig bil i drift.

Vi prøvekjører en Mazda 6 i dag, den frister mye.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:37   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Toyota eller Mazda kommer til å være 99% av svarene du får her. Det er gode biler som er ekstremt driftssikre og relativt billige i drift. Du sier ikke noe om størrelse annet en at du må ha med 3 barn. Det kan jo bety alt fra en mikrobil til en stor stasjonsvogn

Vi har en Citroen Xsara stasjonsvogn. Jeg vil ikke anbefale det. Det er en grei bil, men dødskjedelig og ikke spesiellt billige driftsutgifter (mye som har røket på vår siste året).

Er du helt makset ut med billånet ditt? Med en bil til 100.000 så blir det en 3-5 år gammel bruktbil og da kan det fort bli høye vedlikeholdskostnader. Ikke for og skremme, men vi har hatt godt over 10.000 i verkstedkostnader på vår det siste halve året. Ikke det at jeg tror det er normen, men når clutchen vår gikk så var det 7000 bare der.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:37   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Toyota Avensis er en fin driftssikker bil. Da kan du få ca en 2000 modell for den prisen du kan gi.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:38   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Toyota.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:40   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Mazda 626. Stor bil, kjempedriftsikker, stor plass i baksete og jeg føler man får mer for pengene enn hos Toyota.

Toyota er kjempegode biler men dyre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:45   #8
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Jeg stemmer i og sier Toyota.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:46   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Denne om du vil ha sedan fek

Her
har du en fin stasjonsvogn

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:46   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Jeg og sier Toyota ja!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:52   #11
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Toyota!

Hør på Juste og styr unna franske biler med mye elektronikk. Vi hadde en Peugeot 407, og hjelpe meg for noen verkstedsutgifter ... Verdens beste kjørekomfort, men driftsikkerhet?

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 22:03   #12
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Citroen er også en biltype jeg ikke vil ha.

Jeg sitter som ufør og alene med tre barn, så nei jeg har ikke råd til noe dyrere bil, men jeg må ha en bil.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 22:06   #13
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Toyota!

Hør på Juste og styr unna franske biler med mye elektronikk. Vi hadde en Peugeot 407, og hjelpe meg for noen verkstedsutgifter ... Verdens beste kjørekomfort, men driftsikkerhet?

Nei fransk bil har jeg hatt en gang å aldri mer!! Tapte 100 000 kr på den på et år! Aldri, aldri mer.

Jeg har en 3 åring, 5 åring snart og en på snart 9 år. Det jeg trenger bil til er å komme meg litt rundt, ukeshandling og til møter o.l.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 22:07   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Japaner.

Honda,nissan,toyota,mazda,Mitsubishi


Billige,driftsikre,hoder seg i pris,bensin gjerrig,spes honda.
Lett å reparere\få reparert,billige deler.



Honda sin accord er en stor sedan og stasjonsvogn.
civic er en litt minde,men stor kombi.bensingjerrig,og har lite feil.Og god å kjøre.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 22:10   #15
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Japaner.

Honda,nissan,toyota,mazda,mithshubitshi

Var faktisk innom å så på honda, men fy det var en dyr bil. Mittibushen er jo også noe å tenke på ja.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 22:11   #16
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Et annet - og billigere - alternativ, kan være Volvo 850. Sedan'ene får du billig, men også stasjonsvognene er forholdsvis rimelige. Da har du solid og driftssikker bil i mange år framover.

  Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 22:11   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Japanere er ofte dyre. Mazda og mizubitsi () er noen av de billigeste. Man får masse for pengene der.

Vi har aldri hatt noe annet en Japanere.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 22:14   #18
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Japanere er ofte dyre. Mazda og mizubitsi () er noen av de billigeste. Man får masse for pengene der.

Vi har aldri hatt noe annet en Japanere.

Honda er billiger en gushuishi :knis:

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Var faktisk innom å så på honda, men fy det var en dyr bil. Mittibushen er jo også noe å tenke på ja.

Honda er ganske billig.Men ikke ny da.
Eller jo eks crv er billig ny

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Et annet - og billigere - alternativ, kan være Volvo 850. Sedan'ene får du billig, men også stasjonsvognene er forholdsvis rimelige. Da har du solid og driftssikker bil i mange år framover.

Volvo er driftsikker og bensinsluker.
Så man må ha et kort som liker å bli brukt på bensinstasjon

Og volvo 850 er ikke billig.
Gamle dyrebiler

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 22:14   #19
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Et annet - og billigere - alternativ, kan være Volvo 850. Sedan'ene får du billig, men også stasjonsvognene er forholdsvis rimelige. Da har du solid og driftssikker bil i mange år framover.

Har en Volvo V70 nå, men den tar han med seg. Bilen "min".

Så på en volvo v40 nå, men vet ikke helt....

Uff jaggu ikke lett det her.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 22:15   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp jeg skal kjøpe bil!

Jeg liker personlig best tyske biler.Hatt japanske i mange år og er helt ferdig med japanske biler.
En driftsikker bil jeg har jeg har hatt i mange år er VW.Hatt flere Golf og en Polo.
Det spørs jo selvsagt hvor stor bil du skal ha, men jeg hadde tre barn, hund og 5-dørs Polo.Det var plenty med plass for oss og vår kjøring.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no