Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-08, 13:46   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Oisann, da gikk bilen helt uventet ikke gjennom EU-kontroll. Verkstedmannen var tydelig på at denne var det såvidt vi fikk vrakpant på pga skjult rustangrep! Vi var litt sent ute og bilen kan ikke kjøre etter 1.april.

Så et allerede fullstappet hode må tenke på hva jeg trenger og ønsker i en ny bil, og jeg kommer ikke på noe annet enn at jeg ønsker meg en miljøvennlig og sikker bil.

Det hadde vært interessant å høre hva dere setter mest pris på i den bilen dere har i dag, enten det er automatgiret, CD-spilleren, drivstofftypen eller noe helt annet?

Si gjerne hvor stor familien som bruker bilen er, og hva slags bilbruk dere har til hverdags.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 13:55   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Vi set mest pris på at den faktisk går! Driftssikker, om du vil. Difor Toyota (etter ein humørsjuk Renault, er det fantastisk å kunne stole på ein bil igjen). At bilane har AC lærte vi fort å like, og mange nok kollisjonsputer og anna sikkerheitsutstyr, til at eg føler at eg trygt kan køyre rundt på ungane. Vi har to barn, ein Avensis stasjonsvogn og ein Corolla Verso. Versoen er forresten super dersom ein av og til fraktar rundt på fleire barn (5 + 2 seter) eller større ting og tang. Vi legg ned og tek opp seter i ei handvending.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 13:58   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

At den er driftssikker. Mazda er en veldig god og sikker bil. Vi har hatt Mazda i mange år og den går og går. Aldri hatt problemer. For 2 år siden kjøpte vi en splitter ny Mazda 5 med ryggekamera og den er jeg veldig glad for. Og lille meg sitter fint og høyt.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 14:02   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

For meg er det selvsagt at bilen starter og går. Vi har såpass ny bil at det for meg blir underordnet å tenke på det.

Så for meg er det viktig at:

- Kollisjonssikkerheten er høy
- den har god plass (stor flerbruksbil med inntil 7 seter, vi er 5 i familien)
- den er god å kjøre, og har stor nok motor til at forbikjøringer ikke tar "100 år"
- den bruker minst mulig drivstoff

Vi har forøvrig en Renault Grand Espace

__________________
95, 99, 04

Sist redigert av Erica : 27-03-08 kl 14:02. Årsak: glemte å skrive hva slags bil vi har...
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 14:03   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Jeg simpelten elsker at bilen vår har ryggesensor.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 14:04   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

At bilen er stabil og kollisjonssikker
At vi har 4-hjulstrekk
God oversikt over vegen
Komfortabel sittestilling

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 14:06   #7
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Ryggesensor ville jeg aldri tenkt på, men det er en soleklar måte jeg kan spare penger på. :erfaren bulker:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 14:18   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

De egenskapene bilen min har som jeg setter umåtelig stor pris på er ;

Regnsensor på frontruten (vindusviskerene)
Sensor på blending på speilen inne i bilen
SUV (firehjulstrekk ...kommer frem overalt,spiner ikke,setter seg ikke fast,høy bakkeklaring)
Lydanlegget (meget bra, kjører lange strekninger)
Multifunksjonsratt (trafikksikkert,kan stille det meste fra rattet bla CD/radio)
Ryggesensor
Stabil og kollisjonsikker, airbager overalt

Oppvarmet frontrute (og bak også, men det har de fleste)

Disse funskjonene har jeg hatt en god stund nå på denne bilen BMW X3, og de fleste bortsett fra SUV på min forrige BMW 116i.

Da min nåværende bil var inne på verksted nylig fikk jeg låne en helt ny BMW 3116i som ikke hadde noe av det nevnte ovenfor, bortsett fra multifunjsonsratt og ryggesensor.
Jeg skal love deg at jeg savnet bilen min de tre dagene jeg hadde leiebil.

Jeg er også utrolig glad for at jeg ikke bet på agnet om å kjøpe diesebil da jeg kjøpte min.Jeg kjøpte min SUV i slutten av november 2006, rett før avgiftsøkningen på akkurat slike SUV biler med bensinmotor.Den kom 01012007

Lykke til i valget, det var antagelig ikke så dyr bil du hadde tenkt deg, men jeg svarte alikevel på spørsmålet ditt



Glemte klimaanlegg eller aircondition , men det har jeg hatt på bilene mine siden 2002 og det er vel nærmest standard det nå?

__________________
Angelique

Sist redigert av Angelique : 27-03-08 kl 14:41.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 14:29   #9
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Jeg setter stor pris på Air Condition eller aller helst klimaanlegg. Utrolig deilig på varme dager.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 14:32   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Jeg setter stor pris på Air Condition eller aller helst klimaanlegg. Utrolig deilig på varme dager.

Ja! Dette samt større plass var de eneste faktorene vi la vekt på da vi kjøpte ny bil. Ellers er det kun pålitelighet/driftssikkerhet som teller for meg, så vi kjører Toyota. Jeg må innrømme at jeg fniser litt i skjegget av alle de avanserte innretningene som finnes.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 15:00   #11
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Det jeg liker med bilen vår er:
-stor plass
-firehjulstrekk og ESP
-klimaanlegg
-jeg sitter litt høyere enn i en vanlig bil, og får dermed bedre oversikt

Bilen vår er en 7-seters VW Sharan.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 15:04   #12
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg simpelten elsker at bilen vår har ryggesensor.

Det syns jeg er helt genialt. Har det på bilen til mannen. Supert når jeg er ute på tur med den.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 15:05   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Man må jo velge litt, da. Det er vanskelig å få stor, kraftig bil og miljøvennlig i ett. Også kommer det helt an på familiesituasjonen og bruksområde.

Vi har en Audi A6, og jeg er veldig takknemlig for de gode kjøreegenskapene, at den føles trygg og sikker og at det er god plass. F.eks. sitter 3,5-åringen fint bakovervendt uten å klage, og det er fremdeles greit med plass fremme. Vognen går i bagasjerommet uten lirking, det gjør hverdagen lettere. Men det er firmabil, og jeg hadde nok ikke giddet å betale det den koster selv.

Skulle vi hatt en nr. 2-bil, hadde jeg valgt en el-bil, tror jeg. Men det mest miljøvennlige er jo å la være, og jeg har vanskelig for å se for meg at vi hadde klart oss bare med den.

Jeg synes SUV er utrolig sexy, men siden jeg ikke har behovet for en kraftig, stor bil med 4x4, ville jeg aldri kunnet forsvart miljøkostnaden overfor meg selv.

Nå husker jeg ikke i farten hvor mange og små barn du har, men jeg ville satt opp noen punkter med viktige ting for deg, rangert og prioritert dem, og tatt deg en runde. Lykke til i jungelen!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 15:06   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Og jeg haaater ryggesensor, og forlangte at de skulle fjerne den fra pakken, selv om den egentlig var standard. Den piiiiiiiiiiper jo så infernalsk at jeg holder på å tørne hver gang jeg skal lukeparkere!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 15:11   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Og jeg haaater ryggesensor, og forlangte at de skulle fjerne den fra pakken, selv om den egentlig var standard. Den piiiiiiiiiiper jo så infernalsk at jeg holder på å tørne hver gang jeg skal lukeparkere!

Men kan du ikke bare skru den av?
Det kan jeg md min, har en knapp for formålet

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 15:15   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Men kan du ikke bare skru den av?
Det kan jeg md min, har en knapp for formålet

Jeg har bare hatt det på låne- og leiebiler. Som sagt, jeg kastet det ut av pakken for denne.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 15:16   #17
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Før var lista våres lang. Men nå er det kun en ting som betyr noe. God plass til oss 5 stk. Og da er det plutselig ikke så mange valg.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 15:18   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Masse bagasjeplass. Koppholdere (et must for morgenkaffen). Oppvarmede speil. Lett å parkere på liten plass. Jeg har en Mercedes A 140. Deilig å kjøre, om enn litt lett i rompa på glatt føre, og en smule lav under dersom det kommer mye snø. Dessuten bruker den mye mer drivstoff enn Mannens dieseldrevne Volvo xc70 (som for øvrig er en suveren bil, har ikke kjørt noe bedre noen gang).

  Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 15:21   #19
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg simpelten elsker at bilen vår har ryggesensor.



Har Peugot 307 sw. Helt grei til 2 store og 2 små. Soltaket er supert. Samt at baksetene kan justeres (den har plass til 7 seter totalt).

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 15:29   #20
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil: hvilke egenskaper setter du mest pris på?

Jeg har veldig lyst på en peugeot jeg også.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no